Uppmaning! Hälsa. Alltid.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Eller ännu värre en Sverige demokrat!:crash

Eller de kör nog inte motorcykel eftersom det i grunden är inlånat från en annan kultur...

Låt mig då påminna om att det gamla språkröret Birger Schlaug fick någon gång på 90-talet för sig att ge upp ett "Rebel yell" och damma av sin oljerykande gamla surhink, aka cb 650.

Om han kör idag svävar jag dessbättre i okunnighet om.

Ni är varnade.
 

mxjolle

Medlem
Gick med
14 Jun 2015
Ort
Jönköping
Hoj
z1000sx -14
var ute en sväng igår med sambon och tycker det är underbart att se så många vinkande nävar från både mcknuttar och räcernissar. Dock besvärade jag inte med att hälsa tillbaka till de två ynglingar på en scooter moppe som febrilt försökte få mig till att hälsa :glömdet
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jag hälsar i stort sett alltid, tycker de flesta hälsar tillbaka också. Även Poliser :) Men som nån annan skrev känns deras hälsningar lite mer tveksamma på nåt sätt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ett litet trådlyft bara för att uttrycka min glädje av att den svarta Ducatin (996:a?) jag möter ibland på Limhamnsvägen i Malmö vinkade idag också när jag kom på lånemoppen, en BMW C400X. :krama

Det finns fan hopp för mänskligheten!!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det mest underbara är ju när någon liten kille/tjej vinkar armen av sig i föräldrarnas sällskap, brukar stanna om jag har möjlighet och låta dom provsitta hojen, barn blir underbart stissiga när dom får provsitta. Kanske blir det en hoj åkare av dom i framtiden.. aldrig varit med om att en förälder protesterar.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det mest underbara är ju när någon liten kille/tjej vinkar armen av sig i föräldrarnas sällskap, brukar stanna om jag har möjlighet och låta dom provsitta hojen, barn blir underbart stissiga när dom får provsitta. Kanske blir det en hoj åkare av dom i framtiden.. aldrig varit med om att en förälder protesterar.

Visst är det kul! Brukar låta dom starta hojen och varva. Ögonen på dom små liven gör hela dagen. Förhoppningsvis blir det en hojåkare i framtiden
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Jag drog in kopplingen igår och gjorde några revs med gashanden på 40sträckan invid cykelbana. Vuxfolket de hörande undrade varför i h .. på dette vise? Ungflocken blev nöjda iaf.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Jag drog in kopplingen igår och gjorde några revs med gashanden på 40sträckan invid cykelbana. Vuxfolket de hörande undrade varför i h .. på dette vise? Ungflocken blev nöjda iaf.

Detdär har jag också gjort ibland när ungar på olika sätt försökt visa att man ska föra oljud på nåt sätt. Alltid lika kul :rock
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ska jag vinka på en Kymco MC-scooter också? :D :confused:

JA! :)

Min son (21 år, har bara B-körkort) har nyligen köpt en Piaggio MP3 500. De flesta på mc hälsar på honom fast han kör en trehjulig mc. :tummenupp
Visserligen ofta efter att han har hälsat först, men ändå.

Undantaget verkar vara glidarpojkar på H-D och liknande moppar. De är kanske för coola för att nedlåta sig att hälsa på en MP3:a eller så har de problem att styra med en hand? ;)
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
När jag körde sporthoj så upplevde jag det som att 99% av alla sporthojar man hälsade på hälsade tillbaka. Dock så var kromslädarna ibland dåliga på att hälsa tillbaka.

Sålde sporthojen pga barn men nu när man köpt sig en kromsläde som jag förvissa byggt om till helsvart bobber så hälsar jag fortfarande på alla på 2 hjul. Dock så är sporthojarna dåliga på att hälsa tillbaka nu :(:gnissla
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Hälsar alltid om jag inte är upptagen med vänsterhanden med annat, dock inte på saker som vagt påminner om motorcyklar men bara kräver B-kort;)

Upplever att de allra flesta hälsar, dom grupper som sviktar är vissa typer av kromslädar, primärt de som är så upptagna av sin köpta livsstil att vi andra inte är hårda nog. Dom kanske har så mycket fransar på armen att det är opraktiskt att släppa styret, vad vet jag;)

Finns också ett segment av yngre poserande sporthojar som är dåliga på att hälsa, gissar att det är lite samma sak där. Dom har köpt hoj, det fräckaste färgmatchande skinnstället dom kunde hitta, klistrat hojen full av fräcka dekaler och är så upptagna av detta att dom missat grejen med att hälsa, eller så har jag fel.

Tycker vi är lite dåliga på att hälsa, kulturen är bättre nere på kontinenten känns det som.
 

Wheelie86

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
I skogen norr om Uppsala
Hoj
1946 Husqvarna M24 "Svartqvarna", 2011 Honda CBR600FA, 2017 KTM 690 SMC R
Har märkt att när jag kör min Honda CBR600F med integralhjälm hejar 9/10. Men när jag kör KTM motard med crosshjälm så hejar mindre än hälften :gråta
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top