Uppkörningsteknik =)

  • Thread starter Thread starter andersson_zxr
  • Start date Start date
Most wanted. Har du nån att träna med fråga honom. Annars är det bara att du hör av dig så kan jag följa med o visa dig själva tekniken sen är det juh bara att du sitter o nöter på det. Bara du vet hur det funkar.
Skicka Pm om du behöver hjälp
 
MostWanted_NKPG skrev:
va ska ja ligga på för gas? ska man ha tomgången på 1000? sen köra mellan 2000~1500? :P tack förresten...


Det ska väl inte spela så stor roll. Så länge du håller låg hastighet (krypkör) och till största del justerar farten med kopplingen så kan du gasa hur mycket du vill! :-) Tänk på att använda bakbroms, EJ frambroms!


Mvh
 
http://mange.no-ip.biz/jimmy/

uppdateringar!!! kolla finns det möjlighet att ja klarar det+?? garagevändningen?? det är nästan fullt styrutslag kolla alla filmer som inte står _old på är nya... :7peta

alla hjälp är av intresse.... :tuttar

säger bara en sak jobbig hoj å garagevända med,, har klarat ett par fullstyrssvängar men inte varje gång...
 
Jag är snäll.

Tomgången ska ligga på 1250 rpm, ungefär. Inte för att det har någon som helst betydelse för garagevändningen. Du ska kunna variera varvtalet hur mycket som helst i princip, eftersom du ska slira koppling medan du vänder.

Och som tidigare sagts: Håll upp blicken. Välj ut ett riktmärke bakom dig och vänd blicken mot den när du börjat svänga. Alltså, åk in, håll upp blicken, börja svänga, vrid på huvudet och titta på ditt riktmärke (som ska ligga en bit bort, dårå), sväng runt i låg fart och med FULLT styrutslag. Balansera gör du med koppling, gas och bakbroms.

Det är faktiskt inte så jävla svårt när man kan det... :-P
 
garagevändning

Hej!!

DEt går att klara med alla hojar klarade själv uppkörningen på en hayabusa det tog ett tag men rätt vad det är så sitter vändningen.
Tips kolla inte ner på linjerna
Mattias skrev:
Jag är snäll.

Tomgången ska ligga på 1250 rpm, ungefär. Inte för att det har någon som helst betydelse för garagevändningen. Du ska kunna variera varvtalet hur mycket som helst i princip, eftersom du ska slira koppling medan du vänder.

Och som tidigare sagts: Håll upp blicken. Välj ut ett riktmärke bakom dig och vänd blicken mot den när du börjat svänga. Alltså, åk in, håll upp blicken, börja svänga, vrid på huvudet och titta på ditt riktmärke (som ska ligga en bit bort, dårå), sväng runt i låg fart och med FULLT styrutslag. Balansera gör du med koppling, gas och bakbroms.

Det är faktiskt inte så jävla svårt när man kan det... :-P
 
NSR_Martin skrev:
Lättare med custom? :va
Jag körrde den manöverbanan på 19 sekunder första gången, med en 125a, varavar inte över 8000 varv, dvs, 15 hk, så då lär det inte vara några problem för er...

meningen med manöverbanan är inte att få så snabb tid som möljigt, den optimala tiden är 20 sekunder. Det borde inte vara några problem för någon att komma under 20. Dom vill se att du tar det lungt och avslappnat och gör allt så smidigt som möjligt, och gör man det så blir tiden 20 sekunder, walla! :tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top