Uppkörningen?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Hej

Vad ska jag träna inför uppkörningen, kan vissa saker men sägg mig allt man gör på uppkörningen?!

Allt du ska göra står i din teoribok (som jag antar du har)

det man (enligt mej) inte kan träna för mycket på är garagevändningen, den går aldrig som man vill när man är nervös :öl

Dez skrev:
Allt du ska göra står i din teoribok (som jag antar du har)

det man (enligt mej) inte kan träna för mycket på är garagevändningen, den går aldrig som man vill när man är nervös :öl

ca 60-70 liter soppa på garage vändning konbana och bromsningar..

:p

Har ingen teori bok, ska själv på egen hand läsa på och träna inför upplkörningen.

Jag vill veta allt man går igen på uppkörningen, vad är det jag ska träna hemma på fotbolls planen, komigen skirv allt man gör på en uppkörning. :tummenupp

Darre skrev:
Har ingen teori bok, ska själv på egen hand läsa på och träna inför upplkörningen.

Jag vill veta allt man går igen på uppkörningen, vad är det jag ska träna hemma på fotbolls planen, komigen skirv allt man gör på en uppkörning. :tummenupp
'

Garagevändning, konbana, Broms från 50 (?) 70 å 90 och sen körning i trafik.

Låna en bok av nån, jag lovar att du behöver den!

Dez skrev:
'

Garagevändning, konbana, Broms från 50 (?) 70 å 90 och sen körning i trafik.

Låna en bok av nån, jag lovar att du behöver den!

Jag har farsans bok som han andvände till bil körkort, den heter Du & JAG I TRAFIKEN, är det en bra bok att läsa ifrån?

Darre skrev:
Jag har farsans bok som han andvände till bil körkort, den heter Du & JAG I TRAFIKEN, är det en bra bok att läsa ifrån?

Den är helt OK, jag har haft den på mina 2 teoriprov och det har funkat bra, men försök få tag på MC tilläggsboken också!

Sen är bonniers trafikskola (3.0 eller senare) ovärdelig om du ska ta teorin privat...kostar bara typ 500:-, annars kanske du kan "låna" det av nån "kompis" :rolleyes:

Dez skrev:
Den är helt OK, jag har haft den på mina 2 teoriprov och det har funkat bra, men försök få tag på MC tilläggsboken också!

Sen är bonniers trafikskola (3.0 eller senare) ovärdelig om du ska ta teorin privat...kostar bara typ 500:-, annars kanske du kan "låna" det av nån "kompis" :rolleyes:

A bonniers trafikskola, har haft det, laddar ner det nu.
Tack!

Kan nån snälla snälla rara skirva till mig vad som gäller på en uppkörning vad är det jags ka träna på, snälla skriv ordentligt vill inte missuppfatta nåt. :bow :bow :bow :bow

VAD ÄR DET MAN GÖR PÅ EN UPPKÖRINING ? :confused:
VAD SKA JAG TRÄNA MEST PÅ? :confused:

Darre skrev:
Kan nån snälla snälla rara skirva till mig vad som gäller på en uppkörning vad är det jags ka träna på, snälla skriv ordentligt vill inte missuppfatta nåt. :bow :bow :bow :bow

VAD ÄR DET MAN GÖR PÅ EN UPPKÖRINING ? :confused:
VAD SKA JAG TRÄNA MEST PÅ? :confused:

G.A.R.A.G.E.V.Ä.N.D.N.I.N.G.E.N :(

Jävla skitmoment dom hittat på, helt onödigt att kunna.
vänder man på en väg så använder man ju en fot att stödja sej med :(
på denna övning får du inte sätta ner fötterna och inte använda bromsen(han kollar).det lättaste är att varva mycket och slira med kopplingen.

SupraLemon skrev:

på denna övning får du inte sätta ner fötterna och inte använda bromsen(han kollar).det lättaste är att varva mycket och slira med kopplingen.

tack för tippset!

vad mer ska man kunna?

Serpentinbana, bromsprov från olika hastigheter, samt säkerhetskontroll + självklart landsvägskörningen om man klarat teknikdelen av uppkörningen.

SupraLemon skrev:

Man FÅR visst använda bromsen dock inte frambromsen!!

Man får ju fan använd vilka jävla bromsar man vill! Och sen är det ju inte just vändningen som är grejen, utan att man ska visa att man kan kontrollera hojen och ha rätt balans osv.

Nej jag fick inte använda bromsen överhuvudtaget.
Dom vet väl att vi i uppsala är lite skickligare på att hantera våra hojjar så vi behöver inte använda broms ;) men det gör tydligen sthlmarna :rolleyes: *skrattar* :D

Jag hade övat garagevändningen med broms, men på uppkörningen sa han till mej att jag INTE fick det.
Är kanske olika mellan olika kontrollanter...

SupraLemon skrev:
Jag hade övat garagevändningen med broms, men på uppkörningen sa han till mej att jag INTE fick det.
Är kanske olika mellan olika kontrollanter...
Måste det va. I Barkaby där jag körde upp (Och Johan och bonden) Sa dom inget, utan bara kör runt här.

Nisse Järnet skrev:
Måste det va. I Barkaby där jag körde upp (Och Johan och bonden) Sa dom inget, utan bara kör runt här.

jag kommer inte ihåg hur det var, men varför i h*******te skulle man INTE få använda handbromsen för........övningen går väl ut på att man ska kunna vända utan att sätta ner nån fot och självklart underlättar det ju om man kombinerar koppling å handbroms...........OM det är så att man inte får använda handbromsen så är det ju hur j****la sjukt som helst!!!!!! :mad: :mad:

Last edited:
har precis pratat med en snubbe på vägvärket och han sa att man fick använda handbroms på garageövningen på uppkörningen......hur kan det då komma sig att en del ändå säger att man INTE får det (syftar på uppkörningskontrollanter) :confused: :confused: :confused:

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back