gringoo
Mästarn
Tja. Ja har uppkörning på torsdag fast ja har inte lyckats få några körlektioner än. Ni som tagit lektioner eller kan, vad ska man tänka på, och vad ingår i uppkörningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gringoo skrev:Tja. Ja har uppkörning på torsdag fast ja har inte lyckats få några körlektioner än. Ni som tagit lektioner eller kan, vad ska man tänka på, och vad ingår i uppkörningen?
gringoo skrev:Tja. Ja har uppkörning på torsdag fast ja har inte lyckats få några körlektioner än. Ni som tagit lektioner eller kan, vad ska man tänka på, och vad ingår i uppkörningen?
Räkna inte med att bli godkänd första gången, men du har absolut inget att förlora på att köra upp. Det är om inte annat mycket bra träning. Kör bara lugnt och sansat och se till att följa trafikreglernagringoo skrev:Tja. Ja har uppkörning på torsdag fast ja har inte lyckats få några körlektioner än. Ni som tagit lektioner eller kan, vad ska man tänka på, och vad ingår i uppkörningen?
Haha japp. Onödigt att starta nya trådar som typ skrivits 50000 gånger redan.Riddick skrev:sök på "uppkörning" så lär du få alla svar du letar efter + lite till![]()
Nja riktigt så illa är det nog inte. Jag har ju kört bil i typ ett år nu och kan köra bra i trafiken. Sedan så har ja åkt mycket motorcykel så att ja kan ju manövrera den bra osv. Får hoppas att de går bra.69:an skrev:Oj... det är en hel del att tänka på, både när det gäller teknik (manövrering) och trafikuppträdande.
Känn efter ordentligt om du tror att du har en bra chans att klara uppkörningen med de kunskaper du har, och var ärlig mot dig själv. Om svaret blir nej, kanske du borde ringa återbud så att någon som *är* motiverad och *har* övat kan få köra upp, och sikta på en senare tid själv...?
Inget personligt, men det är trist när uppkörningstillfällen förbrukas bara på ren chans, om de är mer eller mindre dödsdömda från början.![]()
Jag tänkte mest på trafikreglerna. De är samma hoppas jag haha.BlackArmy skrev:Ja men köra bil och köra hoj är inte precis samma sak...det har och göra med placering och uppärkasamhet....i bil behöver man inte tänka på balans och sånt så planeringen är annorlunda på hoj....men lycka till![]()
mossen skrev:Låter genomtänkt det där...
Hoppas man slipper möta dig på gatan... :kocko
Jag har inte heller kört Mc på körskola en endaste gång. Tog mitt Akort 30juli förra året<<<Andreas>>> skrev:Låter lite överdrivet det där...
Ska själv köra upp på Torsdag och har inte varit 1 min på körskola.
Däremot så har jag övningskört relativt mkt privat och har även satt upp manöverbanan enl vägverkets anvisning och den är INTE svår!!!
Bromsprov 50-70-90 är oxå relativt enkelt om du bara har övat det innan...
Det enda som var halvjobbigt att nöta in var garagesvängen men som sagt.. övning ger färdighet!!!
Men men... jag kanske har "jättefel"![]()
Dock så e jag inte så värst oroad..
Om du eller (gud hjälpe mig) jag skulle kugga så kostar en uppkörning bara ytterst lite mer än en körlektion så varför inte prova!!
Så nu får ni akta er nere i Blekinge oxå!!!![]()
![]()
![]()
Ha det gott och skriv gärna lite arga motargument nu...
Gör mig bara mer taggad att klara provet på Torsdag!!
//Andreas
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden