Uppkörning med cbr 1000f

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Hej!

Någon som kört upp med liknande hoj?
Eftersom jag inte verkar få tag i nån bättre hoj än min egen så ska jag försöka köra upp på den.
Krypkörningen blir nog riktigt jobbig pga den mindre svängradien... får väl försöka luta mig väldigt mkt..
Är det möjligt att få välja vilken lågfartsbana man vill köra på pga att man har en svårare cykel? Tar dom hänsyn till svårighetsgraden på hojen å kanske ser mellan fingrarna om man gör nåt mindre fel?

Tips och råd någon?

Jag körde upp med min R6:a. Det gick bra iaf. Du ska nog klara det! :tummenupp
Håll blicken ganska långt frammåt.

Vem är denna andra dtm alla snackar om? Aldrig fattat det... Det e ett nick jag alltid använt på communitys å så..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=182375

Back to topic, det finns en massa typer på det här forumet som säger sig ha kört upp med allt från Hulster till R1 och Hayabusa. Och det är säkert möjligt! Men svårighetsgraden är mycket högre på en sporthoj helt enkelt. Ta det säkra före det osäkra och försök hitta en hoj med upprätt körställning och så lite över 700cc som möjligt.

Last edited:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=182375

Back to topic, det finns en massa typer på det här forumet som säger sig ha kört upp med allt från Hulster till R1 och Hayabusa. Och det är säkert möjligt! Men svårighetsgraden är mycket högre på en sporthoj helt enkelt. Ta det säkra före det osäkra och försök hitta en hoj med upprätt körställning och så lite över 700cc som möjligt.

Jo det vill jag också göra... men jag har kollat upp hyrfirmor å alla verkar ha samma försäkring som bara täcker från 24 års ålder...jag e 23... Jag känner ingen med sådan hoj.... Så det e nog inte mkt mer att göra än att göra mitt bästa på uppkörningen, visst blir det svårare, men det går nog ändå.... hoppas jag =) Har ju ingen lust att köpa en sådan hoj bara för att köra på en uppkörning...

Den där killen e imponerande btw :yoparty

Jajemän. Körde upp på en sån. Drällde olja om gaffelbenen så det var svårt att bromsa. Fick torka i smyg när uppkörningsgubben inte såg. Klarade mig i alla fall.

Eftersom det är din egen hoj så har du väl obegränsat med träningstid. Ställ upp petflaskor på en parkering och träna,träna och åter träna. Kör båda banorna så ser du vilken som går bäst. Säg till innan provet att hojen är bökig så kan du få välja bana. Allt går med träning. Det bästa är ju att köra med egen hoj eftersom du känner den bäst och sedan ska ut i trafiken med den.

Det ska gå om du lägger ner lite tid på att öva. När jag körde upp så var det en kille med benprotes:eek: som skulle köra upp med en gammal CBR 1000f (eller vad de nu heter) från tidigt 90-tal. Snacka om att ha oddsen emot sig men han klarade den svåra lågfartsbanan där man kör "slalom", dock torskade han på inbromsningen i 90 km/h (fast han fick tre försök) men det är ju en annan femma.

En r6:a kan man inte köra upp på för tung mc. Måste vara MINST 700cc.

Jag körde upp på en R1:a. Det är svårare men absolut inte omöjligt. Krypkörningen är det värsta. Den sk högfartsdelen är ju säkert inga problem med din hoj.

Han jag körde upp för insåg oxå att det inte är som att köra typ körskole cyklarna.

Men som många andra sagt så behöver man inte göra det svårare än det är.

Lycka till hur du än gör:tummenupp

Eftersom det är din egen hoj så har du väl obegränsat med träningstid. Ställ upp petflaskor på en parkering och träna,träna och åter träna. Kör båda banorna så ser du vilken som går bäst. Säg till innan provet att hojen är bökig så kan du få välja bana. Allt går med träning. Det bästa är ju att köra med egen hoj eftersom du känner den bäst och sedan ska ut i trafiken med den.

Jo jag har väl rätt mkt tid för att öva...men tyvär inte pappsen som jag övningskör med... Men jag ska tjöta lite på honom :D

zTeve http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=177848
om du kollar i denna länk så ser du att jag fått som svar av VV att man får köra lite hur man vill på konbanan, detta gör att du kan göra de lite lättare för dig!

Att man får köra hur mkt man vill åtsidorna menar du? Ja det e nog inte fel innan vändningen =)

Jag läste nåt om att man kan fila ner "startstoppet" också... hur går det till? Finns det något negativ i denna operation? :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka