Uppkörning Malmö/Bulltofta - Vägar/områden

vet att jag körde höger och ut till staffanstorp, sedan tillbaka. 2 år sedan så det är allt jag kommer ihåg

Ska inte vara bitterfitta men känner du dig redo så går det galant. Självklart kommer du vara nervös men har du kommit så långt i moment körkort att du klarat hinderbanorna är trafiken det sista du behöver oroa dig över.
Min herre från transportstyrelsen sa att har man körkort sedan innan (B, A1/2) så kommer man inte köra in i Malmö city utan i tätbyggt och landsväg istället.
Jag fick köra Bulltofta/Riseberga och runt sydsvenskan.

Mitt bästa tips är att om förättaren frågar om du hittar, säg nej. Då måste dom istället säga varje gång du ska svänga och du slipper tänka på det.

Fick höra ett skräckexempel på en uppkörning där eleven sagt ja och sedan tagit den vägen han eller hon brukade åka. Nämligen bussvägen :crash

Haha, Är det inte som med bil? De säger "kör mot Arlöv", "Du kan ta nästa vänster"... osv? Kan de försöka be en köra en hel sträcka utan skyltar/instruktioner? :-D

Oftast är det nog när de börjar känna sig nöjda så säger dom typ, "hittar du tillbaka nu?"

Då ska man bara säga nej så väljer dom nog oftast snabbaste vägen tillbaka utan massa krusiduller.

Ingen fara :-)

Tyvärr så är de flesta svar som dina, eller annat liknande (svårt att få fram var man verkligen kör). Jag tycker personligen det kan vara bra att optimera sina chanser inför en uppkörning. Jag har haft B-kort i 8 år nu, så körningen i sig är inget problem... Men onödigt att missa en uppkörning pga något under körning. Det är inte helt billigt och väntetiderna är ju heller inte motiverande (speciellt när det nu drar sig mot slutet av sommaren).

Själv körde jag upp bil i Trelleborg och där körde vi med körskolan de "områden"/"rutter" som man kunde få på uppkörningen.

Kan passa på att fråga... hur är placering i rondeller, ska man hålla till höger eller ska man ligga i mitten av körfältet (då det kan anses som enkelriktat)? Är det samma för 1 och 2 filer?

Låt säga, man ska rakt fram, ligger i högerfältet (av 2). Ska man hålla till höger i fältet eller i mitten?

All hjälp är bra hjälp :-)

Du ska väl alltid ligga i mitten av din fil. Detta för att markera att du kör i filen och inga andra förare (bil/mc) ska tränga sig förbi.
Du ska ligga där en bil har sin växelspak :tummenupp

Oftast är det nog när de börjar känna sig nöjda så säger dom typ, "hittar du tillbaka nu?"

Då ska man bara säga nej så väljer dom nog oftast snabbaste vägen tillbaka utan massa krusiduller.
Om jag inte minns fel så kan man inte prata med trafikinspektören. Du kan bara nicka och vrida på huvudet och lyssna på honom. ( jobbigt va det, för så många ord jag vill säga till en av trafikinspektören jag körd upp för :mad:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park