Uppkörning den 25/4 -hoj???

vägverket...

...vägverket är förmodligen en av de instanser i detta land med mest varierande kvalité.

Hade själv världens flyt och klarade uppkörningen på första försöket som privatist. Har flera kompisar som kört upp flera ggr med hoj. De flesta har helt struntat i att överhuvudtaget övningsköra mellan uppkörningarna, alla har klarat det tillslut. Ingen av dem var sämre förare än mig när jag körde upp.

En av killarna körde upp i Udevalla först, kuggade pga. att han "körde för långsamt". Fyra dagar senare i Göteborg meddelade uppkörningsförrättaren att han egentligen inte borde godkänna honom då han "kört för fort", men ändå beslutat sig för att låta det gå. Jag menar, för helvete.... :kocko

Har en annan polare, övningskörde knappt tio mil (totalt). Klarade det på tredje försöket, samtliga uppkörningar inom loppet av två veckor helt utan träning emellan.

Vad vi kommit fram till är att vi alla blivit bemötta väldigt olika, den ena gubben är inte den andra lik och den ena gubben är inte heller den ena lik (dom har oxå sina dagar...). Kort sagt, det handlar om lotteri.

Beklagar att det inte gick vägen denna gången, det är bara att bita ihop och stå där med mössan i hand nästa gång, tillslut står stjärnorna rätt, uppkörningsgubben har en het natt bakom sig, solen skiner och fåglarna kvittrar så får du din lapp!

/Z
Privatist: A-kort B-kort T-kort

Zikoriath skrev:
...vägverket är förmodligen en av de instanser i detta land med mest varierande kvalité.

Hade själv världens flyt och klarade uppkörningen på första försöket som privatist. Har flera kompisar som kört upp flera ggr med hoj. De flesta har helt struntat i att överhuvudtaget övningsköra mellan uppkörningarna, alla har klarat det tillslut. Ingen av dem var sämre förare än mig när jag körde upp.

En av killarna körde upp i Udevalla först, kuggade pga. att han "körde för långsamt". Fyra dagar senare i Göteborg meddelade uppkörningsförrättaren att han egentligen inte borde godkänna honom då han "kört för fort", men ändå beslutat sig för att låta det gå. Jag menar, för helvete.... :kocko

Har en annan polare, övningskörde knappt tio mil (totalt). Klarade det på tredje försöket, samtliga uppkörningar inom loppet av två veckor helt utan träning emellan.

Vad vi kommit fram till är att vi alla blivit bemötta väldigt olika, den ena gubben är inte den andra lik och den ena gubben är inte heller den ena lik (dom har oxå sina dagar...). Kort sagt, det handlar om lotteri.

Beklagar att det inte gick vägen denna gången, det är bara att bita ihop och stå där med mössan i hand nästa gång, tillslut står stjärnorna rätt, uppkörningsgubben har en het natt bakom sig, solen skiner och fåglarna kvittrar så får du din lapp!

/Z
Instämmer!!
När jag tog B-kort fick jag köra ut från stan och sedan efter en kvart på 90-väg stannade vi och bytte så den andra killen fick köra. Han fick köra inne i stan och fickparkera osv. Men inte en jag!! :D
På den tiden fick man kk i handen. Så uppkörningsgubben slängde bak kk lite nochalant och sa grattis!! :D

PS. Detta var i en mindre stad långt, långt tillbaka i tiden.... :hihi

Zikoriath skrev:

/Z
Sinnes sjukt att det är så... det borde inte få vara så.. men va kan man göra...

Han som kuggade mig va också i uddevalla.. appropå det då... ;)

Du fixar det, Blomman! :tummenupp
Tog mitt mc kort på 3e försöket. Hade samma snubbe de 2 första gångerna. Kuggades trots att moment slutfördes inom rätt tid "men det kändes inte bra", när jag körde. Fick inget svar på HUR jag skulle köra för att han skulle KÄNNA SIG bättre när jag körde... :4skrika
3e uppkörningen. Fick en helskön gubbe, var lugnande, pedagogisk och behandlade mig på ypperligt, sa att "det här var inga problem". Klarade banan galant och körningen i stan utan problem. Jag märkte knappt att jag hade en uppkörning utan det var mer att glida runt med hojen. DET var en bra kontrollant, det.
Håller tummarna att du får samma snubbe som mig. Eller ngn annan som är vettig. Kör hårt! :banana
/H

hassethehen skrev:
Du fixar det, Blomman! :tummenupp
Tog mitt mc kort på 3e försöket. Hade samma snubbe de 2 första gångerna. Kuggades trots att moment slutfördes inom rätt tid "men det kändes inte bra", när jag körde. Fick inget svar på HUR jag skulle köra för att han skulle KÄNNA SIG bättre när jag körde... :4skrika
3e uppkörningen. Fick en helskön gubbe, var lugnande, pedagogisk och behandlade mig på ypperligt, sa att "det här var inga problem". Klarade banan galant och körningen i stan utan problem. Jag märkte knappt att jag hade en uppkörning utan det var mer att glida runt med hojen. DET var en bra kontrollant, det.
Håller tummarna att du får samma snubbe som mig. Eller ngn annan som är vettig. Kör hårt! :banana
/H

Min uppkörningsgubbe var också cool! Stor, tjock snubbe som var glad o trevlig. Enligt min trafiklärare gillade han folk som gasade lite och gnällde på detaljer. Får du honom går det nog bra, miss_orchidee.

Läs dagens (27 april) GP!
"Svårast i landet ta MC kort i Göteborg". (Flest kuggningar).
Jag visste det!
/H

Saxxat från artikeln:

"- Men på manöverprovet lyckas killarna bättre. De kör endast med en hjärnhalva, bara sätter sig och löser uppgiften. Hos tjejer kommunicerar hjärnhalvorna mer, de är analytiska och tänker på andra saker samtidigt. Tjejer behöver nästan dubbelt så många lektioner som killar."

:fakta :D (eller kanske :3freak )

hassethehen skrev:
Läs dagens (27 april) GP!
"Svårast i landet ta MC kort i Göteborg". (Flest kuggningar).
Jag visste det!
/H
Och jag som bokade i Göteborg den här gången..... nu bölir det uppkörning den 11 / 5 istället.... eller också :va eller va man nu ska säga....

Nu ska ja ut och ta en morgon promenad àla Yamaha Farfar... :hoppa

=Drex= skrev:
Saxxat från artikeln:

"- Men på manöverprovet lyckas killarna bättre. De kör endast med en hjärnhalva, bara sätter sig och löser uppgiften. Hos tjejer kommunicerar hjärnhalvorna mer, de är analytiska och tänker på andra saker samtidigt. Tjejer behöver nästan dubbelt så många lektioner som killar."

:fakta :D (eller kanske :3freak )
Det går att träna bort det där komunicerandet mellan hjärnhalvorna!!!

Jag vet hur man gör :tungan

Fast då gäller det ju när man målar.... ja får klura ut nått till när man kör.... ;)

Jag säger som nån här sa tidigare; rena lotteriet!!!

Men nästa gång har du vinstlott!

FÖRGÖRAREN :tummenupp

Miss_Orchidee skrev:
Det går att träna bort det där komunicerandet mellan hjärnhalvorna!!!

Jag vet hur man gör :tungan

Fast då gäller det ju när man målar.... ja får klura ut nått till när man kör.... ;)

I min ljuva ungdom (för lääänge sedan...) spelade jag handboll. Vi hade en spelare som gjorde en massa ljud under matcherna. Det lät som en motor med olika varvtal, på långt håll eller något.
Han nynnade på olika låtar. Detta tvingade hjärnan att pyssla med något och den där rösten som talar om/betygsätter och kritiserar alla handlingar var tyst.
Eller så kan man räkna. 1 till 10. Sedan börjar man om. Tankarna börjar strax vandra igen. Då börjar man om från 1 utan att kritisera sig själv. Då håller man hjärnan upptagen och den mår bra av att ha något "att arbeta med". :va

Att räkna brukar jag göra när jag morgonpromenerar. Det finns inte utrymme för tankar om hur tråkigt det är eller hur jobbigt det är, att promenera klockan 6 på morgonen. rekommenderas!
Och SJÄLVKLART fixar du uppkörningen. Du är en duktig och erfaren förare. Det är sådant som gör att uppkörningen blir lyckad! :banana
/H

Coola Ola skrev:
Min uppkörningsgubbe var också cool! Stor, tjock snubbe som var glad o trevlig. Enligt min trafiklärare gillade han folk som gasade lite och gnällde på detaljer. Får du honom går det nog bra, miss_orchidee.

Låter som samma gubbe jag fick på min uppkörning . Vad fasiken heter han??? nån som vet. Han är bra

Långa farbron skrev:
Lars Zachrisson,hade han med en lungn och trevlig kille.
Själv träffade jag min uppkörnmingsgubbe som ja körde upp för på 125an, på Yamaha center för ett par veckor sen. vi hade en trevlig konvercation om att ja snart skulle skaffa större... så han önsklade mig välkommen igen... hoppas hoppas hoppas att ja får honom igen, han va pedagogisk!!!

Miss_Orchidee skrev:
Själv träffade jag min uppkörnmingsgubbe som ja körde upp för på 125an, på Yamaha center för ett par veckor sen. vi hade en trevlig konvercation om att ja snart skulle skaffa större... så han önsklade mig välkommen igen... hoppas hoppas hoppas att ja får honom igen, han va pedagogisk!!!

Bengt, Arne eller Åke kanske? Bengan är gôrschysst! (undra varför) :banana

Har de förresten bytt motorcyklar? Ser en grå BMW nästan varje morgon som åker förbi Björlanda mot Säve. Innan har alla jag sett varit rödlila.

Tjet skrev:
Bengt, Arne eller Åke kanske? Bengan är gôrschysst! (undra varför) :banana

Har de förresten bytt motorcyklar? Ser en grå BMW nästan varje morgon som åker förbi Björlanda mot Säve. Innan har alla jag sett varit rödlila.
Han hette Bengt, det är ja ganska säker på... och nått på A i efternamn som ja inte riktigt kan komma ihåg....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman