Uppkörning den 25/4 -hoj???

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hej allihopa, som ni säkert vet så har jag uppkörning om en ynka vecka det pirrar i hela kroppen.... är skitnervös :gnissla

Tänkte kolla om det fanns nån vänlig själ med en mellanklass hoj i form av motard/cafe-räcer.... som dom eventuellt kunde tänka sig att lina ut till en liten brud som vill klara uppkörningen galant :)

Jag vet själv hur jobbigt det känns att låna ut hojen, men vi kanske kan komma överrens om det på något sätt, du kanske kan låna min i utbyte eller nåt i den stilen??

*Jag är grymmestressad just nu för att ja inte kan ut och köra just precis nu.... måste ju övningsköra* :3freak

Skrutten skrev:
Vad är det som gör att du inte kan köra upp med den du har?
Det går väl, men den är svintung för mig, ville ha en lättare hoj, med bättre svängradie och som är mer "lättstyrd" om man säger så.... En körskole hoj typ :hihi

Miss_Orchidee skrev:
Det går väl, men den är svintung för mig, ville ha en lättare hoj, med bättre svängradie och som är mer "lättstyrd" om man säger så.... En körskole hoj typ :hihi

Kom igen va inte sån, det klarar du tjejen. Jag tog ju mitt på första uppkörningen, med "världens" tyngsta hoj, en BMW R850R som jag inte ens nådde ner på....

Allt sitter i självförtroendet, o så att du e duktig me då, men det är du säkert.

Miss_Orchidee skrev:
Pröjsa halva kostnaden av strypningen så kan du låna min :D

Miss_Orchidee skrev:

Handlar bara om kopplingskontroll.

Ok fixa en konbana så skall jag köra den med X11:an =220 TORR dvs runt 310kg med mig på.

Bara för att visa att det inte handlar om vikten.

:)

Last edited:
Vet inte vad för sorts körskolehoj du hade tänkt dig som skuller vara lättare o smidigare än din FZR. Jag körde upp på en CB750, torrvikt 215 kg. En Kawa ER-5a (annan vanlig körskolehoj) väger c:a 200 torr. En FZR väger ju 200 fulltankad. Du lär få problem att hitta en 25 kW-motard.

-edit- med tanke på att du efter uppkörningen ska köra med din FZR så är det ju bra om du kan hantera den....

Last edited:
Coola Ola skrev:
Vet inte vad för sorts körskolehoj du hade tänkt dig som skuller vara lättare o smidigare än din FZR. Jag körde upp på en CB750, torrvikt 215 kg. En Kawa ER-5a (annan vanlig körskolehoj) väger c:a 200 torr. En FZR väger ju 200 fulltankad. Du lär få problem att hitta en 25 kW-motard.

-edit- med tanke på att du efter uppkörningen ska köra med din FZR så är det ju bra om du kan hantera den....
Jag kan ju hantera min, men ja känner mig bara kanske inte riktigt redo för uppkörning ännu med den....

Som sagt jag vill ha en hoj med bättre svängradie, känns lite onödigt att åka dit på en SH... men jag får väl vara glad att ja inte har en R1 då...:3freak

Miss_Orchidee skrev:
Jag kan ju hantera min, men ja känner mig bara kanske inte riktigt redo för uppkörning ännu med den....

Som sagt jag vill ha en hoj med bättre svängradie, känns lite onödigt att åka dit på en SH... men jag får väl vara glad att ja inte har en R1 då...:3freak

Ja, det kommer ju aldrig kännas som en 125a när du ska köra upp med (mellan)tung men det finns ju folk som kör upp med glidare. Det är hursomhelst inte svängradien som är problemet, det är hur man hanterar hojen som Långa farbron säger.

Miss_Orchidee skrev:

Inte för att vara sådan :gnissla , men känner du dig inte redo för en uppkörning med din egen hoj så kanske du inte riktigt ska köra upp ännu? :va

Jag vet, men JAG finner det lättare att hantera en hoj med bättre svängradie eftersom jag vet att det finns mer att tillgå.... med min finns det inte det. Kan ni sluta tjata om detta nu, jag frågade efter en hoj om nån ville låna ut, inte efter att ni skulle krittisera mig för att ja inte kan hantera min hoj

Nu ska jag äta, om ni ursäktar.

Om det kan vara till nån tröst så förstår jag hur du tänker, Blomman.
Jag hade inte velat köra konbana med min hoj heller. Svängradie som en linjebuss tillsammans med en god portion nervositet gör ju inte förutsättningarna till dom bästa.

I vilket fall som helst så är du ju en hyfsat van hojförare numera och jag
tror inte du kommer ha några problem med uppkörningen oavsett vilken hoj du kör på. :tummenupp

Skrutten skrev:
Om det kan vara till nån tröst så förstår jag hur du tänker, Blomman.
Jag hade inte velat köra konbana med min hoj heller. Svängradie som en linjebuss tillsammans med en god portion nervositet gör ju inte förutsättningarna till dom bästa.

I vilket fall som helst så är du ju en hyfsat van hojförare numera och jag
tror inte du kommer ha några problem med uppkörningen oavsett vilken hoj du kör på. :tummenupp
Tack!

Jag är riktigt nervös faktisk, så till på gränsen att ja överväger att köra 125cc denna sessången med.... men om ja inte tar kortet nu så kommer jag aldrig att göra det, och då är det nog slut med hojåkandet för min del.....

Scenskräcken gör det inte bättre heller.... :3freak

Hey! Det är lugnt, jag skall köra upp förhoppningsvis nästa vecka men lyckades köra mot rött idag på lektionen... Vissa lär sig inte från tidigare misstag, fast den här gången var länsman inte där. Fanns inget kk att dra heller den här gången iofs....

Hakka skrev:
Hey! Det är lugnt, jag skall köra upp förhoppningsvis nästa vecka men lyckades köra mot rött idag på lektionen... Vissa lär sig inte från tidigare misstag, fast den här gången var länsman inte där. Fanns inget kk att dra heller den här gången iofs....
Din handledare har säkert ett körkort att låna ut till länsman :)

Miss_Orchidee skrev:
Tack!

Jag är riktigt nervös faktisk, så till på gränsen att ja överväger att köra 125cc denna sessången med.... men om ja inte tar kortet nu så kommer jag aldrig att göra det, och då är det nog slut med hojåkandet för min del.....

Scenskräcken gör det inte bättre heller.... :3freak
Du har iaf en hoj vid såpass ung ålder. Att flytta fram uppkörningen eller vänta lite på den är väl isf inte hela världen. Det är inte vägen utan målet som är viktigt.
Jag hade ju hellre flyttat fram uppkörningen nån månad om jag känt mig så superdupernervös som du beskriver det.

sharpedge skrev:
Du har iaf en hoj vid såpass ung ålder. Att flytta fram uppkörningen eller vänta lite på den är väl isf inte hela världen. Det är inte vägen utan målet som är viktigt.
Jag hade ju hellre flyttat fram uppkörningen nån månad om jag känt mig så superdupernervös som du beskriver det.
Kommer ändå känna mig supernervös så det spelar ingen roll om jag flyttar fram den tyvärr.... då blir det bara att ja inte gör det.

Jag är jätte glad att jag har 125an inge snack om den saken, för den har gett mig grymt mycket roligt (även om ja hatar den ibland :hihi ) Och jag vill självklart ha en större..... alltså.. ja tror inte ni förstår hur stor Scenskräck och presstations ångest jag har... hade ni vetat det så hade ni nog vart av annan uppfattning... Inte alltid lätt att spela tuff......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT