Upphittad ram

Helt osökt så kommer jag att tänka på DEN HÄR tråden...

Rent juridiskt är denna ram en motorcykel och inget annat. (Såvida den inte avregistrerades innan nån filade bort ramnumret.... ) Att det saknas några delar för att den ska vara komplett är irrelevant. Så ramen bör betraktas precis som vilken återfunnen stulen hoj som helst. Den ska med andra ord omeddelbart rapporteras till polisen. Det är faktiskt brottsligt att inte göra det och bara behålla den. Att sälja den skulle i dagsläget sannolikt kunna klassas som häleri. Ifall dess identitet någonsin blir fastställd så kan ägaren alltid få tillbaka den då s.k. god tro-köp är omöjligt numera. Ett snarlikt exempel på detta faktum hittar ni i tråden: Polisseeeeeen :(((((

Alltså det är väl inte alls omöjligt att det är den hojen? hmmmm!

Var inte den i blocket bilden fotad i Södertälje eller nåt?
 
Trodde inte numret skulle sitta så lätt åtkomligt :)
Det är väl det som är bortslipat då..

Här är två bilder.

http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc00881x.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/233/dsc00879n.jpg/

Låg typ 5 meter in i skogen från en grusväg en bit utanför Strängnäs.

Jag är typ väldigt väldigt säker på att det finns ett övermålat ramnummer också på den.
som är till för just tillfällen som detta.
så snacka med ett försäkringsbolag så kanske de är intresserade av att kolla upp det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top