Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så att det finns någon syra som polisen kan pensla på för o få fram ramnumret även efter det är bortslipat?
Är det inte så att det finns någon syra som polisen kan pensla på för o få fram ramnumret även efter det är bortslipat?
Typ, man kan rönkta fram det inslagna nummert man kan ine slipa bort "komprimeringen av materialet
Jätteintressant snarare.Inget att göra åt skiten då förmodar jag... Ram utan nummer eller nått är väl inte av intresse för polis eller försäkringsbolag.
Om du hade varit tjuv hade du kanske skitit i det.sant. en tjuv hade skitit i ramnummret.
Jätteintressant snarare.
Dessutom, om plockar den och lämnar in och ingen kan kopplas
till den blir den din. Är ju värd en del även utan ramnummer.
Bygg en banhoj. Mycket väl passande delar finns på blocket.![]()
/e
Om man inte vill att ramen ska hittas så dumpar man den väl i ett vattendrag istället för intill vägen?

Det borde fan sitta id på motorblocket oxå. Det e ju löjligt jävla enkelt att fixa.



En hojtjyv (vars namn jag inte får nämna) berättade för mig hur det går till. De letar upp en ram till salu i Europa någonstans. Köper den med papper. Snor en svensk hoj och plockar allt utom ramen. Sätter ihop delarna i den utländska ramen och reg.besiktigar den. Vips så e hojen "laglig".
Det borde fan sitta id på motorblocket oxå. Det e ju löjligt jävla enkelt att fixa.
bara behålla den. Att sälja den skulle i dagsläget sannolikt kunna klassas som häleri.
)Fast det är det ju ingen som sagt.
Bara att han skall lämna in den och låta systemet ha sin gång.
(Vilket i förlängningen innebär att upphittaren får behålla den
om fordonsidentiteten inte kan bestämmas.)
Och Snuteeeenrtåden kan inte ses som normalscenariot för
hur sånt går till. Mer om hur det går till när inkompetent snut
möte hojjköpare utan skinn på näsan. (Eller polis möter troll?)
/e
Behöver man inte ha något ramnummer om man kör bana?Finns säkert någon rr åkare som kan ha nytta av den och du tjänar en slant.

Behöver man inte ha något ramnummer om man kör bana?![]()
Behöver man inte ha något ramnummer om man kör bana?![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |