Mordecaien
Can do!
Jag gjorde en uppoffring i helgen och följde med på en middag/bal jag var bjuden på, trots att jag känner mig obekväm i dessa situationer. Tack och lov offrade sig faderkakan på att pränta in lite finmiddags-hyffs då man var mindre (servetten till vänster, gaffeln i vänster hand etc.) så man slipper skämmas för sig. Men väl där blev jag mörkrädd...
Det var folk som gick i Kostym, DC-skor (kan jag väl godkänna om man inte har råd/möjlighet att köpa schyssta pjux enbart för en bal) och KEPS?!
Hur i hela friden tänker man om man tar på sig en keps till kostym? Nog för att jag personligen tycker att det borde lättas lite på hur man "ska" bete sig vid finare tillfällen, men inte fan innebär det att man tar på sig truckerkepsen då man ska på finmiddag!
Sen tycker jag själv inte att det är katastrof om man råkar hålla besticken i fel hand, men att sitta och slafsa i sig maten som man gör med Pappa Findus/Mamma Scan's snabbmat framför datorn en tisdagkväll är väl lite... opassande.
För övrigt störde jag mig lite på att det var par-tävling och att ett par med två tjejer vann. Inte för att jag har något emot sådana par överlag, men att låta ett sådant par vinna en par-tävling känns lite väl magstarkt. Särskilt med tanke på att inte någon av de som ställde upp kille-kille ens kvalificerade sig till de 5 som hade möjlighet att vinna, med övervägande del kvinnor i juryn! :konspiration
Det jag ville få fram var iaf:
Orkar inte folk uppfostra sina ungar med lite grundläggande kunskap om hur man uppträder på en finare tillställning? Då tom jag lyckades lära mig det kan det omöjligt vara särskilt svårt.
Det var folk som gick i Kostym, DC-skor (kan jag väl godkänna om man inte har råd/möjlighet att köpa schyssta pjux enbart för en bal) och KEPS?!
Hur i hela friden tänker man om man tar på sig en keps till kostym? Nog för att jag personligen tycker att det borde lättas lite på hur man "ska" bete sig vid finare tillfällen, men inte fan innebär det att man tar på sig truckerkepsen då man ska på finmiddag!
Sen tycker jag själv inte att det är katastrof om man råkar hålla besticken i fel hand, men att sitta och slafsa i sig maten som man gör med Pappa Findus/Mamma Scan's snabbmat framför datorn en tisdagkväll är väl lite... opassande.För övrigt störde jag mig lite på att det var par-tävling och att ett par med två tjejer vann. Inte för att jag har något emot sådana par överlag, men att låta ett sådant par vinna en par-tävling känns lite väl magstarkt. Särskilt med tanke på att inte någon av de som ställde upp kille-kille ens kvalificerade sig till de 5 som hade möjlighet att vinna, med övervägande del kvinnor i juryn! :konspiration
Det jag ville få fram var iaf:
Orkar inte folk uppfostra sina ungar med lite grundläggande kunskap om hur man uppträder på en finare tillställning? Då tom jag lyckades lära mig det kan det omöjligt vara särskilt svårt.

Det är inte enbart av ondo! 

) som balen ifråga ägde rum