Dr.Bike
Guest
"Bal" och "Sittningar" är nå jävla stela studentpåfund för folk som vill känna sig märkvärdigare än vad dom egentligen är.
Dessutom tar man "studenten" när man går ut gymnasiet nuförtiden
Jag har inget problem med att klä mig efter tillfälle, men folk ska göra minsta jävla tillställning övermärkvärdig.
Jag har kostym på begravningar, andra stela tillställningar undviker jag!
Nu är vi där igen, med ditt rebelliska working class hero syndrom.
Precis som i mattråden där du ondgjorde dig över att det var så märkvärdigt med folk som inte hade makaroner med stekt falukorv och ketchup som livrätt.
Då var det plötsligt pretto att vilja ha lagad mat av någon form av kockinsats.
Du gillar inte bal (har du varit på någon?) Men det finns vi som gillar det.
Ok. Fine. Men döm inte ut det som stelt, för det är det verkligen inte.
Långt därifrån. Alltnog, som jag sa tidigare: Alla gör som de vill.
Jag tycker: Att klä upp sig ÄR skoj. Att INTE klä upp sig ar att frånsäga sig själv möjligheten till lite variation. Låt vara att det är ett spel. Eller inte. Oavsett anledning, så ger det ett avbrott.
Det markerar ett avståndstagande från vardagens grå lunk.
Nä - snowjoggers, Helly Hansen och schletna jeans, som ni har som folkdräkt i norrland ÄR inte bästa plaggen att ha vid ALLA tillfällen. De är inte representativa. Och jo, det finns tillfällen då man behöver snygga upp sig. Om inte annat, som respekt mot andra. (och sig själv).
Att klä upp sig, förhöjer stämningen. Det ger ännu en dimension till livet.
Ibland gräver man diken, då möljar man runt i overall. Just nu står jag i byggarbetarkläder i garaget. Men på fest klär jag mig inte som en slusk.
Vart tillfälle har sina kläder.
Förr, var det ju ÄNNU viktigare att markera att man INTE klädde sig som till vardags, ffa bland "arbetare" Det var ju dåtidens sätt att visa at man var "lika värd" Men det var som sagt långt innan du-reformen.
Mina gammelsläktingar satte alltid på sig finkläderna till helgen.
Ett sätt att visa att man inte SKULLE arbeta.
Så visst, vill man leva som en manet som bara svävar med, och varje dag ser exakt likadan ut som den föregående, inga dalar inga toppar, ja då ska man definitivt bara klä sig tjalle tvärvigg tvärtemot
När man ska ut på stan och supa ska man ha stryktåliga, smutsavstötande, lättvättade, billiga samt svårigenkännliga och ej iögonfallande kläder på sig.
Det kan ju ett barn begripa.
Äkksakkt

Men det är ju oxå att betrakta som "arbete"
Iaf för vissa
Varför då lägga nivån så högt så att "kusinerna från landet" inte kan följa påbjuden klädsel?
Då är det ju bättre att redan från början lägga ribban på den nivån som alla som förväntas komma kan leva upp till.![]()
Du vet oxå svaret: Vissa fester, kräfva dessa kläder... lite så, liksom kräftor krafva dessa drycker.
Eller: Bara för att man VILL ha ett sånt kalas, men är flexibel.
Man måste ju inte (som GuW tror) ha ett kvastskaft uppsparkat bara för att det är klädsel-etikett.
Jag menar; Att om Claudia Shiffer plösligt ramlade in på ett white tie hos mig iförd en slampig baby doll...så hade jag ju inte kört ut henne direkt...
Last edited: