Unga som kör MC

Gustav1 skrev:
Näe, tvärtom faktiskt.

"Jag körde också hoj..." och liknande har jag fått höra många gånger.

den reaktionen kan man oxå, få, men det är långt ifrån alla.

har fått reaktionen. "jag körde också hoj, men nu vet jag bättre" nåra gånger oxå.

av någon lustig anledning är det nog när jag funderar på det oftast tjejkompisars föräldrar som varit grinigast. :va

Det finns egentligen bara ett bra svar till folk som opponerar sig i frågan.

:finger

Robban W skrev:
Du det där har jag aldrig upplevt, snarare tvärtom. Visst sa min morbror "det där är ju ingen hoj utan en scrudmissil" men det var ju kul. Kanske att du hakar upp dig på fel grejer bara.

har fått enhel del positiva reaktioner på det oxå själv klart.
man träffar många som "har kört hoj när de va unga"

jag tycker bara det är lite tråkit att folk ser "ner" på en så lätt.

De ser väl ner på "oss" för att vi lägger vår energi, tid och pengar på en livsfarlig hobby som friska människor skulle undvika som pesten.
:rolleyes:
Äh de fattar inte hur kul det är, helt enkelt. Inget att bry sig om :)

Last edited:
blub skrev:
De ser väl ner på "oss" för att vi lägger vår energi, tid och pengar på en livsfarlig hobby som friska människor skulle undvika som pesten..
eller hur var det nu..

jo, men ska vi se ner på dom för att dom lägger sina pengar på något annat som dom anser vara vettigare? som å måla om huset, eller köpa nyare bil eller skaffa hund, vad som hellst, vad det nu är dom sysslar med.. ??

Om du nu vill se ner på dom (istället för att ignorera dem), kan du väl göra det för att de är för fega för att köra sporthoj.

:hihi

Pegasus skrev:
Till och med jag kan bli irriterad när man ligger kör bil, tittar i backspegeln ser en MC som närmar sig snabbt, tänker byta fil men pang så har han kört om på "fel" sida...

Mvh
Peter

Tycker dock man ska fortsätta i samma fil om man ser någon komma. Lätt at han tänkte köra om dig, så svänger du ut till den filen och han kör in i dig bakifrån.

Själv så vet alla mina kompisar och halva släkten om vad jag ska ha inom 2 år. De som kan något om MC's eller har kört eller känner någon som har kört, eller helt enkelt är intresserad tycker att jag ska köpa.

Alla andra påstår att det är jätte farligt och att jag kommer att dö. Släkten kan jag förstå då det inte är helt riskfritt. Men älskar verkligen hojar, så det är en risk man får ta.

Och för päronen får jag inte bo hemma om jag skaffar en hoj. Men det kan de glömma. :D

P-E skrev:
Tycker dock man ska fortsätta i samma fil om man ser någon komma. Lätt at han tänkte köra om dig, så svänger du ut till den filen och han kör in i dig bakifrån.

Själv så vet alla mina kompisar och halva släkten om vad jag ska ha inom 2 år. De som kan något om MC's eller har kört eller känner någon som har kört, eller helt enkelt är intresserad tycker att jag ska köpa.

Alla andra påstår att det är jätte farligt och att jag kommer att dö. Släkten kan jag förstå då det inte är helt riskfritt. Men älskar verkligen hojar, så det är en risk man får ta.

Och för päronen får jag inte bo hemma om jag skaffar en hoj. Men det kan de glömma. :D

du har inte körkort va????

det står klart och tydligt i körkorts boken att man skall underlätta en omkörning, DVS hålla till höger och inte öka farten.
och INGEN (polis, ambulans å brandkår är undantag) får köra om på insidan.

skaffa hoj å bli utslängd, låter som ett dumt val..?

blub skrev:
Om du nu vill se ner på dom (istället för att ignorera dem), kan du väl göra det för att de är för fega för att köra sporthoj

det är nog där skon klämmer egentligen, dom är avundsjuka för att jag är modig nog att köra sporthoj.

Fluxir skrev:
Jag har reagerat över att många "äldre" inte hojåkare utan "vanligt folk" ofta verkar kolla lite snett på en när man säger att man åker hoj.
ungefär som att de tänker "du är för ung för sånna farliga saker" eller "aa, en sån där som kommer körandes i 300km/h på motorvägen å kryssar mellan bilar typ"

hur kommer det sig att de verkar tänka så? är det för att de är avundsjuka för att de inte hade möjligheten att åka hoj när de va i 19års åldern? eller är det helt enkelt så att de aldrig gjort något fel? :3freak

hur det än är så är jag trött på att folk "ser ner på mig" bara för att jag åker hoj å lägger större delen av mina pengar på detta.

någon som kan förklara detta för mig??

någon annan som upplevt samma sak?
Jag ser ju upp till dig ju...... ;)

Besserwisser skrev:
Så om du ligger i vänsterfilen på en motorväg och en hoj kommer upp bakom dej, byter du inte fil då :va

Beror ju på hur snabbt han kör eller hur?! Om du ligger på motorvägen i vänster fil, och så kommer en hoj i 200+, så skulle jag ligga kvar där.

Fluxir skrev:
du har inte körkort va????

det står klart och tydligt i körkorts boken att man skall underlätta en omkörning, DVS hålla till höger och inte öka farten.
och INGEN (polis, ambulans å brandkår är undantag) får köra om på insidan.

skaffa hoj å bli utslängd, låter som ett dumt val..?

Jag vet det, jag är inte dum. Men när en hoj kommer i 200+ räknar jag inte det som en omkörning. Sen när du kör 100 för snabbt bryr du dig inte om du kör om på insidan eller inte, ligger du på vänster fil och någon kommer och 100 över gränsen så kör han ju SJÄLVKLART í det högra körfältet om det är ledigt.

Det är en annan sak om du är ute och kör och ser en hoj komma i 120 istället för 110, eller typ blinkar med helljusen och ber att få komma om.

Skaffa hoj och bli utslängd? Du tror inte det går att övertala de eller? Så har de sagt om många saker, men gjort de flesta saker till slut.

Besserwisser skrev:
Så fan att du ska. Slå på blinkers och byt till höger filen.
Hur fan fick du körkort :confused:

Har inte körkort än, och det är fortfarande min åsikt, min bedömning. Bevisa att du är så gammal som du är och respektera min åsikt, bedömning istället för att tjaffsa som en jävla snorunge.

Jaha... så nu spelar åldern roll med.... attans... för om du menar längd så är jag faktiskt hela 162....

P-E skrev:
Jag vet det, jag är inte dum. Men när en hoj kommer i 200+ räknar jag inte det som en omkörning. Sen när du kör 100 för snabbt bryr du dig inte om du kör om på insidan eller inte, ligger du på vänster fil och någon kommer och 100 över gränsen så kör han ju SJÄLVKLART í det högra körfältet om det är ledigt.

Det är en annan sak om du är ute och kör och ser en hoj komma i 120 istället för 110, eller typ blinkar med helljusen och ber att få komma om.

Skaffa hoj och bli utslängd? Du tror inte det går att övertala de eller? Så har de sagt om många saker, men gjort de flesta saker till slut.

Man kör inte om på insidan utan att förbereda den du kör om på att du kommer. du ska aldrig överaska någon i trafiken, framför allt inte i motorvägs fart.

P-E skrev:

Det är bara att säga: " -Det kan ni glömma, jag kommer köra hoj tills jag dör..."

Miss_Orchidee skrev:
Jaha... så nu spelar åldern roll med.... attans... för om du menar längd så är jag faktiskt hela 162....

när det gäller dig spelar inte åldern någon roll.

är du säker på att det va höjden mellan huvet å tårna jag menade??

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti