Unga som kör MC

Om alla körde hälften så bra som dom snacka så hade det ju vart skit bra. (undatag är då alla racedrivers *ler* ) Lättare att tracka nån än att ta sig i kragen själv.

Fluxir skrev:
det är nog där skon klämmer egentligen, dom är avundsjuka för att jag är modig nog att köra sporthoj.

Du missade " :hihi " ?
Hursomhelst, är det värt att försöka förklara/övertala någon svensson som är helt inställd på att mc och dess förare är av ondo? Bara att bjuda dem på en åktur då, utan att åka/köra kommer de inte förstå, och vill de inte det är det bara att hitta någon roligare att prata med.

Last edited:
blub skrev:
Du missade " :hihi " ?

nej, jag såg den.. :tungan

man får väl göra så gott man kan för att övertala dom att man inte gör det för att det är farligt utan för att man älskar det. hur man nu ska göra det... får klura ut något bra.. :)

tobbeviking skrev:
Ja drygskallar finns det ju alltid, men då kan man kontra med frågan om dom tror alla som kör H-D är skuldindrivare med knallpåk och knogjärn i bakfickan.

Så bara för att de har rätt om de som kör HD så har de fel om andra MC-åkare? :va

:hihi

Jag har aldrig varit med om att folk hackar ner på min mc-körning för att jag är ganska ung. Visst, flera av mina polare har sagt att min död kommer att sluta på mc men det finns så mycket andra farliga saker i vårat liv tycker jag. En gammal gubbe kom fram till mig på macken i början av vinter och frågade hur fan jag kunde köra när det är så här kallt. Sedan önskade han mig en god tur och sade att jag skulle köra försiktigt. Sådant känns bra att höra ibland :) . Har även varit med om många nyfikna och trevliga personer när jag tvättar hojen i områdets tvättgarage.
Det var värre när man åkte moppe. Då fick man känslan att någon skulle slänga en pinne i hjulet så fort man var ute och körde.

Gustav1 skrev:
Näe, tvärtom faktiskt.

"Jag körde också hoj..." och liknande har jag fått höra många gånger.

Det är nog den vanligaste kommentaren man får höra, rätt kul ibland kan man möta riktigt intressanta människor där man minst anar det och få höra en del bra historier..

P-E skrev:
Man ser ju hur snabbt en hoj rör sig emot dig, du gör en bedöming helt enkelt. Tycker du att det är jävligt fort han närmar sig dig så är det nog inte så smart att byta fil. Och sen som sagt. Är du ute och kör så skiter många i att man inte får köra om på insidan. Finns nog många här som gör det.

Sen när någon är ute och kör fort, och du tänker, nej nu ska jag lyda lagen och byter fil, till den filen idioten hade tänkt att köra om på. Då är du inte så glad när du får en MC i bagage luckan. Eller har jag fel?

Tanken med mitt inlägg var att jag vet att en MC kan komma fort, men vi samsas faktiskt på vägarna med icke mc åkare, äldre, rattfyllon (tyvärr) etc. Så bara att VI vet att en MC kan komma fort betyder inte att andra andra vet det. Det framgick nog inte hellr att det var motorväg jag mende, där är det högst olämpligt att köra om på fel sida (om det inte en kösituation) varför, jo alla får lära sig att inte köra om på fel sida, om vi gör det klart att vi blir busar i vissa ögon men sist och inte minst man utsätter sig för en onödig risk.

MC åkning handlar väl till sist om riskminimering, alla gör vi misstag, förmodligen flera om dagen, men om man väljer sina tillfällen noga att åka fort, stunta etc så behåller vi respekten, samt som bonus borde några fler klara livhanken.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Mvh
Peter

Emmi skrev:
Som tjej är det ungefär likadant som att nån säger: "Är den där motorcykeln inte lite stor för dej?"

Svara då -"Jo, men jag träffade en kille som dig och måste ha ett substitut, storleken HAR betydelse " :finger

:hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...