Unga rånare

honkiie skrev:
Det fattar du väl att det är skillnad på invandrare från grannländer då vi har så gott som samma kultur. P.s då jag var i finland en vecka så såg jag två människor med utländsk bakgrund, hade jag bara otur då eller?
2? Det beror på var du var och vad du menar. Kan du se skillnad på en Ryss och en Finne?Jag har personligen sett minst 10 mörkhyade män i Finland och lika många av det motsatta könet. Antar det var det, höcklen du vet... Hursomhelst var det alldeles tillräckligt. Å andra sidan är jag i Finland varje år så det är ju inte så farligt...

Du vet, när jag växte upp och det inte fanns så många andra "utlänningar", hette det att man var "Jävla utlänning" "Finnjävel" och "Åk hem" och allt möjligt. Sen hade folk fått för sig att jag tycker om knivar för att jag är finne. Vissa på skoj men en del menade allvar. Så, nej, jag fattar inte. Men jag klagar inte heller. Jag tycker att läget här är bedrövligt. Det håller jag med om...

Kom igen. Har du aldrig sagt eller tänkt "Jävla Finnjävel"?

Anton_Ljunghusen skrev:
Har svensken fördommar mot finnar? Inget jag har märkt
:rofl Det beror på hur gammal du är. Men det spelar ingen roll, glöm det. Jag bryr mig inte, tror dom flesta inte bryr sig heller. Fördomar har alltid funnits och kommer alltid att finnas. I viss form. Det är människans natur.

Jag har fördomar. Jag har en del främlingsfientliga åsikter. Väljer att inte vädra dom bara... :rolleyes:

Vad kravs egentligen for att komma in i Sverige?
Om du kommer till tullen utan inresetillstand blir du da automatiskt hemskickad eller far du en lagenheten och socialbidrag?

Jag befinner mig just nu mitt i processen for att fa ett greencard i USA, bor har med ett visa i passet sa lange.

For att fa detta visa och arbetstillstand (temporart) sa var jag tvungen att:

Skicka in:
- Utdrag ur polisregistret
- Mina militara betyg
- Personbevis dar mina foraldrars nationalitet och fodelseort finns med
- Affidavit of Support - Ett intyg dar en amerikansk medborgare gar med pa att forsorja mig under min tid i landet, om det skulle behovas.
- Supporterns anstallningsbevis. (Kravs en viss lon)
- Lakarintyg - HIV-test, syfilis-test, lungrontgen och en allmanundersokning
- Forteckning over var jag arbetat de senaste 10 aren och samtliga skolor jag studerat vid.

Dessutom har jag varit pa amerikanska ambassaden for intervju. Samtidigt togs mina fingeravtryck for kontroll i deras register.
For att fa ett temporart arbetstillstand var jag dessutom tvungen att komma in i landet via JFK. Val har sa har jag tre manader pa mig att skicka in den andra delen av min ansokan om greencard.
Denna andra ansokan ar i stort sett likvardig med den forsta men den har gangen kravs an mer ingaende intyg, tex supporterns tre senaste deklarationer.

Total kostnad hittills ar uppskattningsvis drygt 10k. Plus flygresor fram och tillbaka ett antal ganger.

Det star aven klart och tydligt i pappren att ansokande med HIV far avslag direkt. Vill du komma till Sverige ar testet frivilligt, enligt en artikel i Expressen for en tid sedan.... :rolleyes:

Jag har haft tur under resan och alltid skickat in ratt papper osv, sa jag fick mitt visa drygt tva manader efter ansokan skickats in. Raknar med ytterligare ca 12 manader tills allt ar klart. Da far jag forst ett villkorligt greencard i tva ar. Da ar jag anda ett easy case, da bada mina foraldrar ar svenskfodda och fortfarande gifta.
Hur lang tid tar motsvarande process i Sverige? Man far lite kanslan av att alla som knackar pa vid gransen blir gullade med ett bra tag...

Varfor?

:va

Thundercat skrev:
Jävla skåningar, eller? :va

Finnar och skåningar, samma skit. ingen förstår vad dom säger. Luktar sprit och kedjeröker. Fyfan, ut med dom DIREKCT. :mad: :machinegu

Zoidberg skrev:
Det intressanta i varför majoriteten kommit hit tenderar att bli ointressant när man inte får diskutera de som inte borde få stanna. När man efter 30 år av denna politik fortfarande inte ens har möjlighet att skicka hem rena kriminella som t.ex. mutat till sig sitt uppehållstillstånd blir trösten betydligt klenare att många också hjälps.

Jag offrar &så gärna en del välfärd för att hjälpa behövande....
Men kan du dra dig till minnes att man någonsin diskuterat kostnadseffektivitet i detta sammanhang? Hjälper man bäst genom att ta emot en familj i Sverige som inte kan sysselsättas & som kostar dryga miljonen/år i skattemedel att slussa in i vår standard/välfärd, ...när det kostar 1kr/dag att undvika en svältdöd på plats ? ...och är det dom mest behövande som har råd & styrkan att ta sig hit från långbortistan ?
Näsr är man mest human, ...om man hjälper 1 person som hamnar framför näsan på en eller med samma resurser hjälper 100 någon annanstans ?

Dryga 10 miljarder kostar utlandsbiståndet medan jag sett kalkyler på att asylpolitiken kostar långt över 100 miljarder om man räknar med spinoffeffekter som att husera/hantera kriminella, ...för att inte tala om mjuka värden såsom dom brottsoffer som blir märkta för livet & att folk inte vågar gå på stan.

Rimmar detta väl ???

Imponeras av din argumentation! Många bra o tänkvärda poänger.

Fördommar!!!

Här om dagen när min jänta som är 10 år åkte buss.

Sitter det några muslimska småpojkar och diskutera min jäntas ursprung.

De kom fram till att hon är en svenne och hon har färjat håret svart.

Hon fråga mig vad dem menar med ordet svenne? Jag svarar henne att det är synonym= jävla svartskalle eller blatte.

Vi tog upp det på skolan och undrade om invandrarbarnen får säja dessa ord utan att bli straffad.

När våra svenska barn och tonåringar säger typ blatte så blir det ett satans liv, men när muslimer säger jävla svenne till våra ungdommar hör det inget.

Kan man nu kalla det för omvänd rasist eller!!!???

Hade Oldman :tomten

Tysken skrev:
Finnar och skåningar, samma skit. ingen förstår vad dom säger. Luktar sprit och kedjeröker. Fyfan, ut med dom DIREKCT. :mad: :machinegu
Glöm inte att finnarna bär kniv också, farliga typer det där :skrämd

Skämt och sido, fördomar mot finnar har man hört sen barnsben. Vet ej om finnarna har standardskämt om oss svenskar, norrmännen har det iaf!

Gixxer 1 skrev:
Glöm inte att finnarna bär kniv också, farliga typer det där :skrämd

Skämt och sido, fördomar mot finnar har man hört sen barnsben. Vet ej om finnarna har standardskämt om oss svenskar, norrmännen har det iaf!
Precis, Finns väl egentligen inte fler skämt från svenskar oml finnar än till exempel stockholmare om skåningar och skåningar om norrlänningar etc...

Oldman skrev:

Hon fråga mig vad dem menar med ordet svenne? Jag svarar henne att det är synonym= jävla svartskalle eller blatte.

Vi tog upp det på skolan och undrade om invandrarbarnen får säja dessa ord utan att bli straffad.

När våra svenska barn och tonåringar säger typ blatte så blir det ett satans liv, men när muslimer säger jävla svenne till våra ungdommar hör det inget.

Man tycker ju att orden "blatte" och "svenne" borde väga lika tungt... Men eftersom ordet "blatte" är riktat mot mörkhyade, får det en annan juridisk påföljd(; hets mot folkgrupp,) än ordet "svenne" eftersom svenskar inte anses vara en folkgrupp.

Oldman skrev:

Hmmmmm....

Svennen ser inte direkt blodshämnd när han hör ordet svenne medans blatten tänker direkt om han har alla numren i sin stulna mobil till sina släktingar så de kan hjälpa honom(i Allahs namn givetvis) utföra blodshämnden eftersom han blev ju så DJUPT sårad av att bli kallad för balatte.

Lång mening va? :)

Thundercat skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,616189,00.html

"-De flesta 13-åringar som grips och förs till polishuset storgråter, men inte de här, säger Bo Engerby."

Vart är vi på väg? En del föräldrar kanske skulle bry sig mer om sina barn. :huvet

satans jävla samhälle , man blir ju för satan ur förbannad.....
hade det varit min unge hade jag klappat till satan så han hade snurrat 2 varv
sen hade jag flyttat från samhället , till landet och låtit fanskapet skaffa sig en hobby TEX , mjölka kor eller nått.....

Mavve skrev:
Hmmmmm....

Svennen ser inte direkt blodshämnd när han hör ordet svenne medans blatten tänker direkt om han har alla numren i sin stulna mobil till sina släktingar så de kan hjälpa honom(i Allahs namn givetvis) utföra blodshämnden eftersom han blev ju så DJUPT sårad av att bli kallad för balatte.

Lång mening va? :)
Jag vet inte vad du menar! :confused: Men du och ni andra har säkert rätt :Bugar

Jag kommer inte att skriva mer på denna tråd!

Är rädd att det spåra ut till något rasistisk eller något värre som rashets :cdevil

MVH Oldman :tomten

såg att ni diskuterade lite olika saker med blatte o svenne o sånt ,
när jag kom ner till videobutiken här i närheten där jag bor så kom det ner en
sån där "blatte" och ställer sig och skriker SVARTSKALLEMAKT till killen i kassan som också är såkallad "blatte" killen i kassan blev nästan rädd själv för hans utal , men iallafall så får man väll för fan inte ställa sig o skrika , tänkte svara o säga vitmakt , men då hade man ju åkt dit eller fått spö ... men seriöst , man får inte bete sig hur som helst....

:Bugar :Bugar :Bugar :tummenupp :tummenupp :tummenupp
janoshki-jonaz skrev:
inte för att va rasist eller så men visst fasiken va killen på bilden utländsk.
det bidrar ju bara till att folk blir hatiska mm mm...
I utlandet e dock detta fenomen med "barn" som våldsverkare mm väldigt vanligt...så det e ju inte heller så konstigt om dom ser sina äldre syskon eller dom tuffa killarna som har feta bilar,bågar o massa brudar o guld...det vill ju dom oxo ha ...brott i sverige e ju som en piss i havet....killarna kommer över mobiler jackor pengar..sedan leder en anmälan ingenstans..inte ens om dom vet vem som gjort det...klart dom fortsätter...
sedan blir det grövre o grövre..rätt som det e så e dom 15 bast o får kanske ett straff på en ungdomsanstallt..vad händer då??jo dom lär sig ännu mer fanstyg där..kommer ut o gör ett större rån o hamnar på kåken o så e visan igång igen...
Nä det vore fan bättre att visa var skåpet ska stå istället..inför hårda straffarbeten typ stenbrott igen upp tll 15 bast med ständig isolering..sen DÖDSSTRAFF ...kanse avskräcker dessa småslödder till att börja sin kriminella bana...
SEDAN SKULLE MAN LÄXAT UPP DERAS FÖRÄLDRAR FÖR DET E JU DOM SOM E ROTEN TILL PROBLEMET..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman