Unga rånare

Zoidberg skrev:
"År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands."

Du är inte helt fel ute även om du troligen var ironisk...

Kan bara betraktas som vårt i särklass största samhällsproblem i mina ögon, dessutom ett skapat sådant. ...tragiskt
Jag är inte rasist eller så. Men jag kan fanemej göra undantag ibland! Vi släpper in invandrare som får 'leva loppan' på bidrag OCH som dessutom är/blir kriminella (69% enligt tabell), medans hemlösa svenskar går på gatan osv. Verkar jävligt konstigt. Och självklart finns det idiotsvenskar också, men statistiken säger ju en hel del.
Jag tycker vi gör som Finland. Tar inte in helt enkelt, bara ett fåtal.

RoLLER skrev:
Det vare 2 snubbar som kom fram till mig när jag va full i G:a Stan häromsistens. Den ena sa "Ge mig din mobiltelefon!" Då drog jag till han över käften så han ramlade baklänges. Hans polare sprang därifrån då :)

Sen tog jag hans mobiltelefoner (han hade 4'a st på sig) och slängde i papperskorgen på G:a Stans tunnelbanestation.
Vi alla har en annan sida. Jag har bara inte använt den än.

Bra RoLLER!!

Våra politiker vill nog pyssla med lite mjukare frågor som jämlikhet tex. Inte lika skoj tydligen att försöka minska brottsligheten... :näsblod

RoLLER skrev:
Det vare 2 snubbar som kom fram till mig när jag va full i G:a Stan häromsistens. Den ena sa "Ge mig din mobiltelefon!" Då drog jag till han över käften så han ramlade baklänges. Hans polare sprang därifrån då :)

Sen tog jag hans mobiltelefoner (han hade 4'a st på sig) och slängde i papperskorgen på G:a Stans tunnelbanestation.

Seriöst? Då är du min hjälte för en dag :D

RoLLER skrev:

:tummenupp Fast bättre hade antagligen varit att lämna nallarna till Harry Haffa, då samtlliga sannolikt var stulna.

RoLLER skrev:

Jäklar va jag skrattar

RoLLER skrev:

Det behövs mer av detta!

RoLLER skrev:

Helskönt, kanske minskar hans brottsfrekvens en smula, oavsett så var det rätt åt honom. :tummenupp :Bugar

RoLLER skrev:

Allvarligt!?...på sätt och vis skönt gjort i sådana fall, de lär ju knappast anmäla dig. Hoppas du slipper se dem igen dock. Vissa har ju en benägenhet att inte glömma de rånoffer som inte visat tillräcklig rEspEkt genom att godvilligt lämna ifrån sig mobil och pengar.

/Olzki

RoLLER skrev:

...kanske svårt att officiellt rekommendera metoden men den värmer gott i hjärtat :tummenupp :tummenupp

Thundercat skrev:
De är ju inte ens rädda för att åka fast för de vet att de inte är straffmyndiga.
Med hjälp av lagen är det dock helt möjligt att flytta dessa "barn" till LVUhem placerade långt upp i Lappland! Så visst går det att straffa dom! :cdevil

Ja vad ska man säga/göra?

Ja vad ska man säga,detta är bedrövligt och tyvärr är och kommer det bli vanligare säkerligen.
Vad ska man göra åt så unga brottslingar?.
Häng ut dom med bild och gärna adress så lynch möjligheter finns.
Av bilden att säga,straffa hela familjen med att deras tid är förbrukad på svensk mark (och skicka hem i bunt paket) så kanske de vaknar och håller "lite" koll på sina ungar och vad de egentligen sysslar med.
Undrar hur föräldrarna känner sig när de får reda på vad deras barn gjort?,har de överhuvudtaget nån männsklig medkännsla.
Något radikalt måste snart göras av våra styrande dammer o herrar i landet.
Man blir ju mörk rädd och helt ärligt är man själv rädd för att oskyldigt bli provocerad eller utsatt.
Det blir nog snart så man hellre tar risken att bära nåt typ av vapen till självförsvar....stun gun möjligtviss eller nån realistisk vapenkopia (soft air gun svider ju gott oxå ) och får själv ta konsekvenserna.

Svensken(jag bl.a.) Knyter näven i fickan.
Det har blivit så på mode att alla ska in, sverige ska vara en öppen famn.
Men det är bara en kuliss... Dom får placeras (mig veterligen) vart i sverige dom vill.
Och självklart då hos jämlikar(som i Rosengård(Hur har det blivit som det är där f.ö.?)), Inga företag vill dit p.g.a. brottsligheten och brottsligheten ökar p.g.a. det inte finns några företag att anställa folk(Kan dom inte göra som oss övriga att flytta dit jobben/hjälpen finns? eller fattar dom inte att den finns på annat håll?)
Det är väl i princip som den nya feminismen(Jag har inget emot feminister och är för jämnlikhet och jämnställda löner där det är möjligt), alla politiker är för det på ett eller annat sätt vare sig dom är det på riktigt eller ej.
Mina egna funderingar är gällande asylsökanden, måste det ta sån tid att godkänna/neka en asylsökande? ända tills dom som är berättigade får asyl så får dom inte söka jobb(väl?) och kostar därmed bara pengar. Hur svårt kan det vara att säga nej eller ja? Sen varför inte öka biståndet/hjälpen på plats och göra som danmark och bara ta in minstagränsen per år, för att göra som vi gör är (enligt min uppfattning) inte bra. Det ser ju inte direkt till att minska lidandet, i hemlandet kan dom få det mycket bättre för samma pengar än vad dom kan få det här.
Nånstans måste det ske en vändning.... Det kan inte få fortsätta såhär..
Eller kan de det??
När ska våra styrande vakna?

Skönt att det iaf finns en till på forumet som förstått att det är barn det är fråga om. LVU-hem på ett ställe långt bort från sin negativa hemmiljö är första anhalten mot ett förhoppningsvis bättre liv. Att så inte har skett tidigare är tragiskt.

Braxen skrev:
Med hjälp av lagen är det dock helt möjligt att flytta dessa "barn" till LVUhem placerade långt upp i Lappland! Så visst går det att straffa dom! :cdevil

Skalman skrev:
:tummenupp Fast bättre hade antagligen varit att lämna nallarna till Harry Haffa, då samtlliga sannolikt var stulna.

Tänkte inte så långt. Jag var full, trött och ville bara hem å slagga.

Thundercat skrev:
Precis vad jag tänkte säga. Ganska vågat att klappa till honom, man vet ju inte om de är beväpnade. :näsblod

Jag var full och kalkylerade inte riskerna.

Jag tänkte bara tyst i mitt stilla sinne.

"-Du fuckar med fel fyllskalle" PANG!

sEiKo skrev:
Mina egna funderingar är gällande asylsökanden, måste det ta sån tid att godkänna/neka en asylsökande? ända tills dom som är berättigade får asyl så får dom inte söka jobb(väl?) och kostar därmed bara pengar. Hur svårt kan det vara att säga nej eller ja?
Kan bara hålla med, ...fall som fam. Sincaris & Nadina där skäl för asyl enl reglerna tydligt saknas görs det långbänkssnyftsåpor om i media istf att ifrågasätta det vettiga att tillåta 7st överklaganden (i det senare fallet). Vad kostar det & är det konstigt att flickan blev psykiskt nergången.

sEiKo skrev:
När ska våra styrande vakna?
Dom är ytterst medvetna, ...se valstugereportaget ! Samma vänstermedia väljer dock att skildra det som rasism istf frustration över det katastrofala läget. Att man blir politiskt "dödad" om man offentligt vågar tala klarspråk är ju regel sedan länge och förpassar diskussionen t lyckta dörrar...

RoLLER skrev:
Jag var full och kalkylerade inte riskerna.

Jag tänkte bara tyst i mitt stilla sinne.

"-Du fuckar med fel fyllskalle" PANG!
Tänk om en annan hade samma sinnesnärvaro onykter:)
Jag blir så himla menlös när jag fått i mig ett par öl att det nästan är löjligt.
Vet inte om jag skulle kunna göra nåt sånt ens nykter, jag har aldrig nånsin slagit nån i vuxen ålder (från 10årsåldern iallafall(jag var inte vuxen då men ni fattar vad jag menar)) med avsikten att skada.

rimag skrev:
Det är inte så jäkla kul att knata över sergelstorg i stockholm på natten heller... Numera iaf så är det rätt hög polisaktivitet där på natten, då känner man sig lite tryggare åtminstone.
Vad gör man på plattan mitt i natten? :ätapiller

Skämtar bara. Lite ironiskt faktiskt, att många invandrare från dessa länder vi pratar om nu, kommer hit för att dom inte törs vara kvar i sitt hemland... :confused:

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt