Skulle inte tro det, nästa gång har han kniv med sig och fler kompisar...von reisen skrev:Helskönt, kanske minskar hans brottsfrekvens en smula, oavsett så var det rätt åt honom.![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle inte tro det, nästa gång har han kniv med sig och fler kompisar...von reisen skrev:Helskönt, kanske minskar hans brottsfrekvens en smula, oavsett så var det rätt åt honom.![]()
![]()
Zoidberg skrev:Kan bara betraktas som vårt i särklass största samhällsproblem i mina ögon, dessutom ett skapat sådant. ...tragiskt
Tja, hur har dom kommit hit? Varför är dom kvar? Varför "får" dom hålla på? "Skapat" är en bra beskrivning...chrilla skrev:Skapat?![]()
Är det verkligen det du menar?
Dessa "invandrarungdomar" borde ta och tänka på det lidandet deras föräldrar kom ifrån och tacka dem för det, istället för att ute o ränna i gäng på nätterna...Bollox skrev:Vad gör man på plattan mitt i natten?![]()
Skämtar bara. Lite ironiskt faktiskt, att många invandrare från dessa länder vi pratar om nu, kommer hit för att dom inte törs vara kvar i sitt hemland...![]()
Jo, men en del av dom här stackars föräldrarna tycker att det är helt okej, det dom gör... Dom är uppfostrade så, sägs det...rimag skrev:Dessa "invandrarungdomar" borde ta och tänka på det lidandet deras föräldrar kom ifrån och tacka dem för det, istället för att ute o ränna i gäng på nätterna...
Bollox skrev:Tja, hur har dom kommit hit? Varför är dom kvar? Varför "får" dom hålla på? "Skapat" är en bra beskrivning...
Indirekt ja, ...en politisk idé som aldrig haft förankring hos invånarna & som tidigt av majoriteten kunde förutspås konsekvenserna som idag är verklighet.chrilla skrev:Skapat?![]()
Är det verkligen det du menar?
Bollox skrev:Jo, men en del av dom här stackars föräldrarna tycker att det är helt okej, det dom gör... Dom är uppfostrade så, sägs det...
Någonting är det ju som har startat oroligheterna "där nere" så att säga, inte bara religionsfrihet osv...
Zoidberg skrev:Indirekt ja, ...en politisk idé som aldrig haft förankring hos invånarna & som tidigt av majoriteten kunde förutspås konsekvenserna som idag är verklighet.
Istället för att inse, erkänna & ta ansvar för sitt fel har man lagt locket på & tjurskalligt kört vidare & medelst maktmissbruk tryckt ner ev opponenter i skiten.
Mao idén & sättet den genomdrivits på har skapat detta !
KungligtRoLLER skrev:Det vare 2 snubbar som kom fram till mig när jag va full i G:a Stan häromsistens. Den ena sa "Ge mig din mobiltelefon!" Då drog jag till han över käften så han ramlade baklänges. Hans polare sprang därifrån då
Sen tog jag hans mobiltelefoner (han hade 4'a st på sig) och slängde i papperskorgen på G:a Stans tunnelbanestation.
Tur att du inte fick en kniv i magen bara!!Det intressanta i varför majoriteten kommit hit tenderar att bli ointressant när man inte får diskutera de som inte borde få stanna. När man efter 30 år av denna politik fortfarande inte ens har möjlighet att skicka hem rena kriminella som t.ex. mutat till sig sitt uppehållstillstånd blir trösten betydligt klenare att många också hjälps.chrilla skrev:Majoriteten har kommit hit för att man ansett att det finns humana skäl till det. Vilket jag tycker är bra och är villig att offra en hel del av min egen välfärd för.
Talar vi om brottslighet bland invandrare anser jag alltså inte att det är ett skapat problem, utan snarare en allvarlig och oönskad bieffekt för att uppnå något viktigt. En bieffekt vi måste göra nånting vuxet åt, med beaktande av rättssäkerhet...
Zoidberg skrev:Det intressanta i varför majoriteten kommit hit tenderar att bli ointressant när man inte får diskutera de som inte borde få stanna. När man efter 30 år av denna politik fortfarande inte ens har möjlighet att skicka hem rena kriminella som t.ex. mutat till sig sitt uppehållstillstånd blir trösten betydligt klenare att många också hjälps.
Jag offrar &så gärna en del välfärd för att hjälpa behövande....
Men kan du dra dig till minnes att man någonsin diskuterat kostnadseffektivitet i detta sammanhang? Hjälper man bäst genom att ta emot en familj i Sverige som inte kan sysselsättas & som kostar dryga miljonen/år i skattemedel att slussa in i vår standard/välfärd, ...när det kostar 1kr/dag att undvika en svältdöd på plats ? ...och är det dom mest behövande som har råd & styrkan att ta sig hit från långbortistan ?
Näsr är man mest human, ...om man hjälper 1 person som hamnar framför näsan på en eller med samma resurser hjälper 100 någon annanstans ?
Dryga 10 miljarder kostar utlandsbiståndet medan jag sett kalkyler på att asylpolitiken kostar långt över 100 miljarder om man räknar med spinoffeffekter som att husera/hantera kriminella, ...för att inte tala om mjuka värden såsom dom brottsoffer som blir märkta för livet & att folk inte vågar gå på stan.
Rimmar detta väl ???
Om man mutat sig till uppehållstillstånd/medborgarskap man ej skulle fått annars borde det väl finnas möjlighet att återkalla detta !? ...går inte ens om man dessutom har kriminell bakgrund och/eller begår kriminella handlingar.chrilla skrev:Anser också att det är befogat med utvisning i en del fall, och tycker definitivt att detta skall diskuteras. Idag har man väl möjligheten att utvisa invandrade brottslingar? Menar du pga just mutbrottet eller andra brott?
Angående kostnadseffektivitet är jag inte alls insatt i ämnet, men antar att det finns nyckeltal och indikatorer som belyser följder av invandring på flera plan (frågan är väl om politiker tagit hänsyn till sådan info). Sen måste man ju konstatera att det finns fler orsaker till flykt än svält.
Generellt och spontant: Hellre 100 långt bort än 1 här, men det finns flera filosofiska aspekter av det också.
Håller med om att kostnaderna är stora, kanske tom oförsvarbara med tanke på vad man skulle kunna göra för dessa människor på andra sätt. De siffror du nämner är ointressanta då man inte samtidigt specificerar antal människor det handlar om i de olika fallen, samt vilka hjälpåtgärder det handlar om.
Är positiv till generös invandrarpolitik och generöst bistånd, men kan inte bedöma om det rimmar väl.
Deztallica skrev:Men det är klart man inte vill bli stämplad rasist.
Och det är ju nästan så att om du yttrar dig om någonting så är du rasist direkt :kocko. Och dom vågar väl inte göra som finland gör för att dom just blir 'rasist-förklarade'.
sEiKo skrev:Tänk om en annan hade samma sinnesnärvaro onykter![]()
Hur menar du att det görs i Finland? Är Finland rasist-förklarat? Jag är Finne.Deztallica skrev:Men det är klart man inte vill bli stämplad rasist.
Och det är ju nästan så att om du yttrar dig om någonting så är du rasist direkt :kocko. Och dom vågar väl inte göra som finland gör för att dom just blir 'rasist-förklarade'.
Bollox skrev:Hur menar du att det görs i Finland? Är Finland rasist-förklarat? Jag är Finne.
Det är märkligt egentligen. Om jag säger något nedlåtande om en person med "sydlänskt ursprung" så får man medhåll. Sen säger jag att:"Men jag är också utlänning/invandrarbakgrund" Men då får man höra, ALLTID, jo men det är ok, för du är Nordbo eller vadsomhelst. Tycker det låter konstigt men ok...
Jag är en "jävla finnjävel" men en stolt sådan!
PS. Det finns gott om invandrare i Finland, som går på socialen och stjäl. Att dom tar in 2 om året, varav den ena flyttar till Sverige för han inte har någon kompis, är en myt... Och i Finland finns det andra folkgupper som ställer till det, som inte finns i Sverige.
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |