Unga rånare

Zoidberg skrev:
Kan bara betraktas som vårt i särklass största samhällsproblem i mina ögon, dessutom ett skapat sådant. ...tragiskt

Skapat? :va

Är det verkligen det du menar?

Kanske hade hjälpt något

Visst ingen vill egentligen jobba i denna miljön kanske men det bästa kanske vore om de startade grupper med invandrar bakgrund som är som tex gardian angels som fanns för några år sen och patrullerade.
De KANSKE respekterar lättare människor från egen bakgrund
Kanske ut och prata med dessa gäng som driver runt,skapa fler fritidsgårdar
osv
Även om man på önskelistan har buntband och paket för dessa som begår vidriga brott.
Ja svenska folket borde vakna,kanske protestera eller skriva protestlistor till regeringen att nu får det göras nåt åt och ej accepteras att unga invandrar brottslingar ska gå mer eller mindre fria för att de är minderåriga.
Det görs ju protest listor till allt annat,men tyvärr är detta ett allt för kännsligt ämne när man uttrycker/beskyller invandrare trots att man har bevis för att just den personen är skyldigt till ett brott.

Bollox skrev:
Vad gör man på plattan mitt i natten? :ätapiller

Skämtar bara. Lite ironiskt faktiskt, att många invandrare från dessa länder vi pratar om nu, kommer hit för att dom inte törs vara kvar i sitt hemland... :confused:
Dessa "invandrarungdomar" borde ta och tänka på det lidandet deras föräldrar kom ifrån och tacka dem för det, istället för att ute o ränna i gäng på nätterna...

rimag skrev:
Dessa "invandrarungdomar" borde ta och tänka på det lidandet deras föräldrar kom ifrån och tacka dem för det, istället för att ute o ränna i gäng på nätterna...
Jo, men en del av dom här stackars föräldrarna tycker att det är helt okej, det dom gör... Dom är uppfostrade så, sägs det...

Någonting är det ju som har startat oroligheterna "där nere" så att säga, inte bara religionsfrihet osv...

Bollox skrev:
Tja, hur har dom kommit hit? Varför är dom kvar? Varför "får" dom hålla på? "Skapat" är en bra beskrivning...

Majoriteten har kommit hit för att man ansett att det finns humana skäl till det. Vilket jag tycker är bra och är villig att offra en hel del av min egen välfärd för.

De är kvar för att man inte beslutat avvisa dem, eller att de inte själva valt att resa härifrån.

Anledningen till att unga kan begå flera upprepade brott under kort tid är att vi i Sverige har en lagstiftning som säger att man inte får frihetsberöva unga människor såsom man får med myndiga. Hoppas ingen menar att vi ska ha annorlunda regler för utländska minderåriga.

Är väl medveten om den statistik som finns och har ingen anledning att tvivla på den, tycker att den är mycket värdefull då man ur den kan utläsa var man ska sätta in resurserna. Tror bara inte på buntband och lynchning som metoder...

Blir lite mycket Nakkskått-tendenser hos en del då de vill försöka visa sig ännu argare än föregående talare.

Talar vi om brottslighet bland invandrare anser jag alltså inte att det är ett skapat problem, utan snarare en allvarlig och oönskad bieffekt för att uppnå något viktigt. En bieffekt vi måste göra nånting vuxet åt, med beaktande av rättssäkerhet...

chrilla skrev:
Skapat? :va

Är det verkligen det du menar?
Indirekt ja, ...en politisk idé som aldrig haft förankring hos invånarna & som tidigt av majoriteten kunde förutspås konsekvenserna som idag är verklighet.

Istället för att inse, erkänna & ta ansvar för sitt fel har man lagt locket på & tjurskalligt kört vidare & medelst maktmissbruk tryckt ner ev opponenter i skiten.
Mao idén & sättet den genomdrivits på har skapat detta !

Bollox skrev:
Jo, men en del av dom här stackars föräldrarna tycker att det är helt okej, det dom gör... Dom är uppfostrade så, sägs det...

Någonting är det ju som har startat oroligheterna "där nere" så att säga, inte bara religionsfrihet osv...

Sägs det så, så är det så!

Du drar dessutom en helt rimlig slutsats om krigets orsaker "där nere"... :tummenupp

:rolleyes:

Zoidberg skrev:
Indirekt ja, ...en politisk idé som aldrig haft förankring hos invånarna & som tidigt av majoriteten kunde förutspås konsekvenserna som idag är verklighet.

Istället för att inse, erkänna & ta ansvar för sitt fel har man lagt locket på & tjurskalligt kört vidare & medelst maktmissbruk tryckt ner ev opponenter i skiten.
Mao idén & sättet den genomdrivits på har skapat detta !

Kan hålla med dig om att man borde bli bättre på att inse följder, men framförallt bli bättre på att göra något åt dessa stora negativa följder.

RoLLER skrev:
Det vare 2 snubbar som kom fram till mig när jag va full i G:a Stan häromsistens. Den ena sa "Ge mig din mobiltelefon!" Då drog jag till han över käften så han ramlade baklänges. Hans polare sprang därifrån då :)

Sen tog jag hans mobiltelefoner (han hade 4'a st på sig) och slängde i papperskorgen på G:a Stans tunnelbanestation.
Kungligt :banana Tur att du inte fick en kniv i magen bara!!

chrilla skrev:
Majoriteten har kommit hit för att man ansett att det finns humana skäl till det. Vilket jag tycker är bra och är villig att offra en hel del av min egen välfärd för.

Talar vi om brottslighet bland invandrare anser jag alltså inte att det är ett skapat problem, utan snarare en allvarlig och oönskad bieffekt för att uppnå något viktigt. En bieffekt vi måste göra nånting vuxet åt, med beaktande av rättssäkerhet...
Det intressanta i varför majoriteten kommit hit tenderar att bli ointressant när man inte får diskutera de som inte borde få stanna. När man efter 30 år av denna politik fortfarande inte ens har möjlighet att skicka hem rena kriminella som t.ex. mutat till sig sitt uppehållstillstånd blir trösten betydligt klenare att många också hjälps.

Jag offrar &så gärna en del välfärd för att hjälpa behövande....
Men kan du dra dig till minnes att man någonsin diskuterat kostnadseffektivitet i detta sammanhang? Hjälper man bäst genom att ta emot en familj i Sverige som inte kan sysselsättas & som kostar dryga miljonen/år i skattemedel att slussa in i vår standard/välfärd, ...när det kostar 1kr/dag att undvika en svältdöd på plats ? ...och är det dom mest behövande som har råd & styrkan att ta sig hit från långbortistan ?
Näsr är man mest human, ...om man hjälper 1 person som hamnar framför näsan på en eller med samma resurser hjälper 100 någon annanstans ?

Dryga 10 miljarder kostar utlandsbiståndet medan jag sett kalkyler på att asylpolitiken kostar långt över 100 miljarder om man räknar med spinoffeffekter som att husera/hantera kriminella, ...för att inte tala om mjuka värden såsom dom brottsoffer som blir märkta för livet & att folk inte vågar gå på stan.

Rimmar detta väl ???

Zoidberg skrev:
Det intressanta i varför majoriteten kommit hit tenderar att bli ointressant när man inte får diskutera de som inte borde få stanna. När man efter 30 år av denna politik fortfarande inte ens har möjlighet att skicka hem rena kriminella som t.ex. mutat till sig sitt uppehållstillstånd blir trösten betydligt klenare att många också hjälps.

Jag offrar &så gärna en del välfärd för att hjälpa behövande....
Men kan du dra dig till minnes att man någonsin diskuterat kostnadseffektivitet i detta sammanhang? Hjälper man bäst genom att ta emot en familj i Sverige som inte kan sysselsättas & som kostar dryga miljonen/år i skattemedel att slussa in i vår standard/välfärd, ...när det kostar 1kr/dag att undvika en svältdöd på plats ? ...och är det dom mest behövande som har råd & styrkan att ta sig hit från långbortistan ?
Näsr är man mest human, ...om man hjälper 1 person som hamnar framför näsan på en eller med samma resurser hjälper 100 någon annanstans ?

Dryga 10 miljarder kostar utlandsbiståndet medan jag sett kalkyler på att asylpolitiken kostar långt över 100 miljarder om man räknar med spinoffeffekter som att husera/hantera kriminella, ...för att inte tala om mjuka värden såsom dom brottsoffer som blir märkta för livet & att folk inte vågar gå på stan.

Rimmar detta väl ???

Anser också att det är befogat med utvisning i en del fall, och tycker definitivt att detta skall diskuteras. Idag har man väl möjligheten att utvisa invandrade brottslingar? Menar du pga just mutbrottet eller andra brott?

Angående kostnadseffektivitet är jag inte alls insatt i ämnet, men antar att det finns nyckeltal och indikatorer som belyser följder av invandring på flera plan (frågan är väl om politiker tagit hänsyn till sådan info). Sen måste man ju konstatera att det finns fler orsaker till flykt än svält.

Generellt och spontant: Hellre 100 långt bort än 1 här, men det finns flera filosofiska aspekter av det också.

Håller med om att kostnaderna är stora, kanske tom oförsvarbara med tanke på vad man skulle kunna göra för dessa människor på andra sätt. De siffror du nämner är ointressanta då man inte samtidigt specificerar antal människor det handlar om i de olika fallen, samt vilka hjälpåtgärder det handlar om.

Är positiv till generös invandrarpolitik och generöst bistånd, men kan inte bedöma om det rimmar väl.

chrilla skrev:
Anser också att det är befogat med utvisning i en del fall, och tycker definitivt att detta skall diskuteras. Idag har man väl möjligheten att utvisa invandrade brottslingar? Menar du pga just mutbrottet eller andra brott?

Angående kostnadseffektivitet är jag inte alls insatt i ämnet, men antar att det finns nyckeltal och indikatorer som belyser följder av invandring på flera plan (frågan är väl om politiker tagit hänsyn till sådan info). Sen måste man ju konstatera att det finns fler orsaker till flykt än svält.

Generellt och spontant: Hellre 100 långt bort än 1 här, men det finns flera filosofiska aspekter av det också.

Håller med om att kostnaderna är stora, kanske tom oförsvarbara med tanke på vad man skulle kunna göra för dessa människor på andra sätt. De siffror du nämner är ointressanta då man inte samtidigt specificerar antal människor det handlar om i de olika fallen, samt vilka hjälpåtgärder det handlar om.

Är positiv till generös invandrarpolitik och generöst bistånd, men kan inte bedöma om det rimmar väl.
Om man mutat sig till uppehållstillstånd/medborgarskap man ej skulle fått annars borde det väl finnas möjlighet att återkalla detta !? ...går inte ens om man dessutom har kriminell bakgrund och/eller begår kriminella handlingar.

Svältoffer kan knappast ta sig till Sverige vilket var min poäng.
Siffrorna tycker jag är intressanta om man kan jämföra hur mycket/många man kan hjälpa per krona (har jämförelser på det någonstan som jag inte orkar rota efter just nu, ..men det faktum att jämförelser saknas i debatten talar för sig själv).

Kortfattat: Den politik som förts, med tanke på kostnad & negativa effekter, suger stort & hade jag kunnat skruva tillbaks tiden och välja mellan den och ingen alls hade valet blivit lätt !

Men det är klart man inte vill bli stämplad rasist.
Och det är ju nästan så att om du yttrar dig om någonting så är du rasist direkt :kocko. Och dom vågar väl inte göra som finland gör för att dom just blir 'rasist-förklarade'.

Deztallica skrev:
Och det är ju nästan så att om du yttrar dig om någonting så är du rasist direkt :kocko. Och dom vågar väl inte göra som finland gör för att dom just blir 'rasist-förklarade'.

Skillnaden mellan Sverige och Finland i avseende på om man tex ska ta in flyktingar eller hjälpa på plats med bistånd, är väl att Finland redan har så många olika folkslag, kanske?

Deztallica skrev:
Hur menar du att det görs i Finland? Är Finland rasist-förklarat? Jag är Finne.

Det är märkligt egentligen. Om jag säger något nedlåtande om en person med "sydlänskt ursprung" så får man medhåll. Sen säger jag att:"Men jag är också utlänning/invandrarbakgrund" Men då får man höra, ALLTID, jo men det är ok, för du är Nordbo eller vadsomhelst. Tycker det låter konstigt men ok...

Jag är en "jävla finnjävel" men en stolt sådan!

PS. Det finns gott om invandrare i Finland, som går på socialen och stjäl. Att dom tar in 2 om året, varav den ena flyttar till Sverige för han inte har någon kompis, är en myt... Och i Finland finns det andra folkgupper som ställer till det, som inte finns i Sverige.

Bollox skrev:
Hur menar du att det görs i Finland? Är Finland rasist-förklarat? Jag är Finne.

Det är märkligt egentligen. Om jag säger något nedlåtande om en person med "sydlänskt ursprung" så får man medhåll. Sen säger jag att:"Men jag är också utlänning/invandrarbakgrund" Men då får man höra, ALLTID, jo men det är ok, för du är Nordbo eller vadsomhelst. Tycker det låter konstigt men ok...

Jag är en "jävla finnjävel" men en stolt sådan!

PS. Det finns gott om invandrare i Finland, som går på socialen och stjäl. Att dom tar in 2 om året, varav den ena flyttar till Sverige för han inte har någon kompis, är en myt... Och i Finland finns det andra folkgupper som ställer till det, som inte finns i Sverige.

Det fattar du väl att det är skillnad på invandrare från grannländer då vi har så gott som samma kultur. P.s då jag var i finland en vecka så såg jag två människor med utländsk bakgrund, hade jag bara otur då eller?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt