Kneedrag
Guest
tack för tipset. Den typen av bemötande tackar jag nej till. Jag dikterar mina villkor med kreditkortet. Jag som övervägde Suzuki ett tag ..
sidoimport kommer jag välja nästa gång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tack för tipset. Den typen av bemötande tackar jag nej till. Jag dikterar mina villkor med kreditkortet. Jag som övervägde Suzuki ett tag ..
Finns snart en klagotråd om varje mc-firma och generalagent!
Det jobbar väl tomtar inom alla organisationer och man kan inte heller vänta sig att de ska ha alla reservdelar till alla modeller på lager!
DOCK så verkar mc-firmor som är riktigt serviceminded bli färre och färre! Min lösning är oftast att välja en mindre verkstad som oftast inte är märkesbunden utan lever på att kunder blir nöjda och kommer igen!
Ett undantag från många mäkesverkstäder är hela hojen i sthlm som är helt suveräna!
Att sen som reklamationsansvarig ha den attityden är helt oföståeligt!
Jag skriver INTE att det blir sämre med större marknad - jag anser bara att det inte betyder att det blir bättre. Förstår du skillnaden?Varför hänger du upp dig så mycket på att ett större suzuki bolag med fler marknader kan vara en bra grej att prova villket är min åsikt? Det måste inte per automatik bli dåligt som verkar vara din inställning.
Inte alls, men jag ser däremot inga argument varför större också är mer/bättre service. Det är en stor skillnad, eller hur?Vi har verkligen olika åsikter om det här, och jag känner att du är en kille som har svårt att argumentera för varför det skulle vara sämre med ett större bolag exempel Suzuki Norden
Det finns en europaorganisation som är just stora, sedan behövs en nationell representant som tar han om de nationella aspekterna. Någon sub-region med flera nationer behövs inte. Märk också att alla Suzukis i hela skandinavien kan ändå inte mäta sig med marknader som Tyskland eller UK. Så i ditt resonemang får du ändå ingen förtur.Bara exemplet Aprilia du tog upp säger en del. Hur mycket tror du italienare där nere bryr sig om lilla Sverige? Min magkänsla säger mig att här är en liten marknad, små pengar kanske inte lika nogräknat för dem, helt annat med Tyskland, Uk som är stora marknader och mer pengar.
Nu känner jag inte till just fallet med Aprilia, men mina erfarenheter ifrån logistikbranchen säger mig att du vet än mindre. Varför i hela friden skulle Aprilia handla av den tyska generalagenten? Om du menar att det finns omlastningscentraler bland speditörer så har du rätt, men det förändrar ingenting i sakfrågan.Lite spekulation vem vet apriliaägares resevdelar kanske först skickas till Tyskland där det går åt en fullastad lastbil och sen till Danmark med de få delar som ska hit.
Ge ett exempel där större medfört bättre service till slutkund?Finns ju hur många marknader som helst där det fungerar med större bolag. Cyklar, symaskiner ,godis listan kan göras längre om du vill.
Jag gillar förbättringar.Min inställning är man vet inte om det fungerar förrens man provat. Provar man aldrig så får man aldrig veta.. Du verkar vara en kille som har svårt med förändringar, därför komentaren att du bor i en grotta
Då är det väl det som är felet då, det finns ingen marknad för reservdelarByta hojmärke kommer jag aldrig göra då sukkas hojar nästan är sprängsäkra
21 år är så länge jag kört mc på landsväg. Jag tog mitt mc-kort 1988, mina ungar går i skolan - your callJag gissar att din ålder är runt 21-24 kan ha fel ha ha men lite nära är jag nog..
Nej, men det är nog mest för att du likt en politiker skickligt undviker kärnfrågan, varför större marknad ger bättre service? Ditt enda argument verkar vara "prova, det kan inte bli sämre" och det är lite som att spela på Lotto.Kul att tjöta med dig men vi kommer ingen vart här med våran diskussion.![]()
Tänk att det kan var så olika från person till person och service från servic
massa text
Nej, men det är nog mest för att du likt en politiker skickligt undviker kärnfrågan, varför större marknad ger bättre service? Ditt enda argument verkar vara "prova, det kan inte bli sämre" och det är lite som att spela på Lotto.
Var en jag köpt Suzuli har jag fått kanonservice.
Var en jag haft problem med Suzuki har jag fått bra hjälp. Även om delar beställts hem från japan elelr via KGK.
Men Suzuki handlare, KGK, har lltid haft bra service när det gällt och jag har haft Suzuki sedan stenåldern typ.
Det kanske beror på att du kört ganska vanliga modeller?Både vanliga och ovanliga reservdelar har kommit snabbt till båda mina gixxers. Trådstartaren är en gnällspik
Jag skriver INTE att det blir sämre med större marknad - jag anser bara att det inte betyder att det blir bättre. Förstår du skillnaden?
Ett större bolag innebär inte automatiskt att man också har personal som brinner för att serva kunder. En kurs i kundvård för alla anställda eller att anställa en service-minded person som brinner för kundvård är mer en direkt åtgärd för det specifika problemet.
Inte alls, men jag ser däremot inga argument varför större också är mer/bättre service. Det är en stor skillnad, eller hur?
Det finns en europaorganisation som är just stora, sedan behövs en nationell representant som tar han om de nationella aspekterna. Någon sub-region med flera nationer behövs inte. Märk också att alla Suzukis i hela skandinavien kan ändå inte mäta sig med marknader som Tyskland eller UK. Så i ditt resonemang får du ändå ingen förtur.
Menar du på fullaste allvar att KGK nekade honom en bensinkran för att Suzuki skickade den enda bensinkranen som fanns till sin större kund i UK och bad KGK återkomma när de sålt fler hojar? Eller var det så att de inte kunde skicka en bensinkran förräns de fyllt en hel container med reservdelar? "Really sorry KGK but we don't supply items in smaller numbers than 3000, do you want them?"
Nu känner jag inte till just fallet med Aprilia, men mina erfarenheter ifrån logistikbranchen säger mig att du vet än mindre. Varför i hela friden skulle Aprilia handla av den tyska generalagenten? Om du menar att det finns omlastningscentraler bland speditörer så har du rätt, men det förändrar ingenting i sakfrågan.
Ge ett exempel där större medfört bättre service till slutkund?
Vilken cykel kör du? Får du bättre service om du köper en Trek än en Skeppshult t.ex.? Får du bättre service om du köper den hos stora kedjan Team Sportia eller hos den lille handlaren där du pratar direkt med ägaren?
Om nu Aprilia var ett dåligt exempel så måste ändå godis slå värdelöshetsrekordet med hästlängder...
Antal kundvårdande personer/kund (notera per kund, den gör hela skillnaden här) är troligen ett ok mått på servicegrad om än grovt.Det är inte hur stor företagets marknad är.
Eftersom du ändå tog upp godis-exemplet: Anser du att McDonalds är den restaurang där du får bäst service på? Det borde det ju vara, då de har en enorm marknad här.
Jag gillar förbättringar.
Prova du ett större Suzuki-skandinavia och återkom sen om resultatet.
Då är det väl det som är felet då, det finns ingen marknad för reservdelar
21 år är så länge jag kört mc på landsväg. Jag tog mitt mc-kort 1988, mina ungar går i skolan - your call
Nej, men det är nog mest för att du likt en politiker skickligt undviker kärnfrågan, varför större marknad ger bättre service? Ditt enda argument verkar vara "prova, det kan inte bli sämre" och det är lite som att spela på Lotto.
Schysst quotevad negativ o lättstött du verkar, skaffa en hoj och var glad istället.![]()
Schysst quote
Gillade väl inte att bli kallad pojk och grottmänniska (som inte stämmer) bara för att jag försökte framhäva min åsikt att ju närmare kund, desto bättre service vilket för mig är tvärtemot att växa ett företag för fler marknader.
Oftast konkurrerar små företag, där man inte sällan pratar med ägaren direkt, just med god service till kund. Det gäller så många brancher, allt ifrån tandläkare till byggfirmor. Stora kedjor konkurrerar främst med lägre pris och översköljning av reklam.
Men nu förstår jag GixxTina, hon menar bara att de måste bli så stora att de har råd men en anställd som vill/orkar syssla med kundvård.
Var en jag köpt Suzuli har jag fått kanonservice.
Var en jag haft problem med Suzuki har jag fått bra hjälp. Även om delar beställts hem från japan elelr via KGK.
Jag kan istället för TS rekommendera Suzuki. Sen tycker jag personligen att det är den skönaste och bästa hojen. Men det är ju så klart så att som dom olika personer vi alla är så kan inte alla gilla Suzuki, eller Honda eller vad det nu är.
Men Suzuki handlare, KGK, har lltid haft bra service när det gällt och jag har haft Suzuki sedan stenåldern typ. Gjorde en mellanlandning på Yamaha men det funkade inte alls för mig med körning, service med mer.
Tänk att det kan var så olika från person till person och service från servic
Kan det inte vara så att har man bra personliga kontakter med tex Din-Mc som säljer Suzuki så kanske man får ett bättre bemötande och högre prio jämfört med en kund i "mängden". Det skall INTE vara så men tyvärr verkar MC branshen (även generalagenter) ha en extrem dåligt service mind. Även om man kanske inte kan påverka processen att få saken snabbare så måste kommunikationen med kunderna vara bra trots att vissa kunder kan vara irriterande....det är ju "basic service mind"...
Och tant verkar sakna vänster hjärnhalva.Vad trög i skallen du verkar vara. Ha ha men jag förlåter dig du är ungspoling ingen tvekan om det.![]()
var de gäller Suzuki Center i GBG så må dom kanske inte vara de bästa åkerförsäljarna
Mvh Jesper
Har inte du jobbat på DinMC??
Anställning på G eller ?
Just nu söker vi.... Webredaktör till KGK:s kommunikationsavdelning
Kan det inte vara så att har man bra personliga kontakter med tex Din-Mc som säljer Suzuki så kanske man får ett bättre bemötande och högre prio jämfört med en kund i "mängden". Det skall INTE vara så men tyvärr verkar MC branshen (även generalagenter) ha en extrem dåligt service mind. Även om man kanske inte kan påverka processen att få saken snabbare så måste kommunikationen med kunderna vara bra trots att vissa kunder kan vara irriterande....det är ju "basic service mind"...
Det här får du gärna utveckla lite mer...![]()
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten