Undrade just varför den bara gick på en cylle...

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Robban_C skrev:
Förevisa gärna mig en motor med djupt liggande stift och dräneringshål!

//Robban. Som alltså försvarar Ducce trots att jag åker japanskt! De´ ni!

TRX850 har små dräningshål vid stiften, det dräneras framåt och kommer ut intill avgasporten.

Tycker det verkar va ett baggisartat problem att ett stift rostar lite utvändigt om man är medveten om problemet.Det är ju bara att göra som bjorn skriver o blåsa ur vattnet lite då o då.Ska man hårddra snacket så är ju alla fordon oavsett fabrikat felkonstruerade i så fall,då dom förr eller senare går sönder.Lite rep o service är väl bara charmigt,ger ju en chans att lära sig lite om mekaniken på sitt fordon oxå.Dessa eviga små kommentarer mellan olika märkesägare tar man väl dock med en nypa salt då det troligtvis oftast är på skoj. :tungan

K-Micke skrev:
TRX850 har små dräningshål vid stiften, det dräneras framåt och kommer ut intill avgasporten.
Undantaget som bekräftar med andra ord. Jag har nämligen aldrig någonsin sett detta på någon motor. Och jag har många som erfarenhet!
Men det är ju rätt tänkt av Yam. Synd bara att de är i minoritet.

Robban_C skrev:
Undantaget som bekräftar med andra ord. Jag har nämligen aldrig någonsin sett detta på någon motor. Och jag har många som erfarenhet!
Men det är ju rätt tänkt av Yam. Synd bara att de är i minoritet.
KTM har dräneringshål dom med, iofs så är det en enstånka men ändå. :)

Belägget är väl såhär: Dom vet förmodligen om att alla era hojar får rostiga stift, så ska det inte vara, men det förblir så.

Är nått fel så rättar man till det, det har dom bevisligen inte gjort!

//jaG

pageer skrev:
Alla japanska tillverkare.. va? Italienska gör det inte menar du? Har du belägg för det?? :7peta
Vem har sagt att fel som kan dyka upp på Ducati är charmiga? Charmen sitter någon annanstans, jag lovar(!) Var sitter charmen på din sucka?

Zeb_Macahan skrev:
Belägget är väl såhär: Dom vet förmodligen om att alla era hojar får rostiga stift, så ska det inte vara, men det förblir så.

//jaG

Skillnad på fel å misskötsel, IO's stift är missskötta, punkt slut.

/B

Robban_C skrev:
Åh fan. Tänk, jag har haft (och har) massor av hojar. Många av dessa har jag reparerat motorskador på genom åren men kan inte minnas en enda med dräneringshål för vatten runt djupt liggande stift. Vart ska man dränera det? Ner i toppen? :D

Förevisa gärna mig en motor med djupt liggande stift och dräneringshål!

//Robban. Som alltså försvarar Ducce trots att jag åker japanskt! De´ ni!

Honda från -87 har dränhål från samtliga tändstiftshål (som är placerade i mitten av varje förbränningsrum) , dränhålen mynnar ut i sidan av toppen.
Yamaha wr400 har exkt samma lösning, dock bara en cylinder så då blir det ju enklare. Syns bara som ett litet oskyldigt hål ovanför skarven mellan topp/cylinder.
En Husqvarna 510 däremot har inte dränhål trots att det skulle behövas så ingen är väl ofelbar.
Var kanske lite väl syrlig i min senaste kommentar, får väl skylla på spriten. Visst är ducati fina cyklar med själ och känsla som japanhojar sällan kan kopiera.

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

HAHA! Du e f*n rolig! :Bugar

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!