Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
IO skrev:Duccen ville bara gå på en cylinder så jag bytte stiften, tänkte att det kanske var nåt knas med dom![]()

Micke_Lindstrom skrev:Har det runnit in vatten vid tändstiftet?
om man ska ha orginal...
Bj.O.rn skrev:Stiftet på bakre cyllen brukar bli lite smårostigt, fast så illa som ditt har jag inte sett förut..
Efter tvätt: Varmkör, ordentligt.. ta gärna av hatten å blås lite tryckluft annars..
Tror inte det hjälper med nya tändhattar. dom läcker lika glatt allihop!
/B
Zeb_Macahan skrev:Vad är det man kallar det, jag har det på tungan..... ja, just det: Italiensk kvalitet!
![]()
//jaG
IO skrev:Nu förstår jag inte, Champion stiften tillverkas väl i USA eller är det i Japan?![]()
Zeb_Macahan skrev:Ja just det. Dom har ju släppt modellen med inbyggd vattentank och vattenspridare nu ja, så att dom är säkra på att folk byter stiften oftare.... (som slaggar ju igen)
Konstigt bara att det bara är ägare till italienska hojar som köper dom, men blev man tappad i golvet som barn så.....![]()
![]()
//jaG
)IO skrev:Jag förstår inte alla dessa påhopp på Ducati ägare. Jag skriver inte skit om andra märken när folk beskriver problem på sina riskokare. Jag var ju själv ägare av en Suzuki GSX-R 750 -00 förra året och visst var den trevlig att köra. Men ska man vara realist så är ju inga märken helt utan problem.
Jag vet inte vad det beror på, men Freud sa: "Jokes, like dreams and slips of the tounge, bear the traces of repressed desires"
(skrivet under influens av)
Pebl skrev:Men liksom......
Alla tillverkare av motorcyklar ser normalt till att ha ett dräneringshål vid djupt placerade tändstift för att bli av med regn-/tvätt-/skvättvatten och därmed undvika rostiga tändstift.
Är ju änna basic ingenjörsskap, eller om man så vill -vanligt sunt bonnförnuft.
Utom på Ducati då tydligen...
Därför är det fullt legitimt att häckla ducati.
Eller: man kanske HAR tänkt på det men hålet har blivit igensatt?
Åter igen: -sopig ingenjörsskap, hålet skulle varit större.

håkanolsson skrev:Jag tror många jap-åkare har lite av samma komplex som Göteborgare brukar ha. Avundsjuka eller något åt det hållet. De bara måste snacka skit om Ducati. Som om de redan ligger ned och sparkar. Det är sällan man hör en Ducceägare klanka ned på japanska MC dock. Vad beror det på?
Kvalitet, vad betyder det? För vissa betyder det "går inte sönder, liksom". "slippa lämna in på verksan' " osv. Vilket jävla skitsnack. Har själv tyvärr bara fått lukta på en Ducati men skulle gissa att jag hittar miljoner gånger mer kvalitet hos en Ducati än någon trist GSXZY-1 eller vad de heter. Om något går sönder så är det charmigt och extremt.
(själv har jag bara en hög gamla delar i ett enda elände)

IO skrev:Jag förstår inte alla dessa påhopp på Ducati ägare. Jag skriver inte skit om andra märken när folk beskriver problem på sina riskokare. Jag var ju själv ägare av en Suzuki GSX-R 750 -00 förra året och visst var den trevlig att köra. Men ska man vara realist så är ju inga märken helt utan problem.
Jag vet inte vad det beror på, men Freud sa: "Jokes, like dreams and slips of the tounge, bear the traces of repressed desires"
(skrivet under influens av)

fogerty skrev:Blanda inte in oss göteborgare i detta nu, menar du att att vi är avundsjuka på StockholmJag tycker Stockholm är en mycket fin stad och har inget emot den, däremot har den ibland lite åtstramade invånare med uppåtnäsa
, men 99% är reko människor. Pratar man med folk från andra delar av landet tycker många samma som jag, visst är det en liten kamp mellan dessa två städer men det är ju bara roligt, nu har vi gått om i både hockey och turismen är nu större i gbg också hihi.
Jag älskar ducati, ville egentligen ha en sådan men hade inte råd så jag köpte en japs istället, men det är ju en twin iallafall![]()

TokJohan skrev:Konstigt att du inte nämde FOTBOLL så ändå är det nda som räknas !
Imorgon smäller det,då sitter man på sin årskorts plats på Östra och ser "guldgrabbarna" springa in på planen..
// TOK![]()

Pebl skrev:Men liksom......
Alla tillverkare av motorcyklar ser normalt till att ha ett dräneringshål vid djupt placerade tändstift för att bli av med regn-/tvätt-/skvättvatten och därmed undvika rostiga tändstift.
Är ju änna basic ingenjörsskap, eller om man så vill -vanligt sunt bonnförnuft.
Utom på Ducati då tydligen...
Därför är det fullt legitimt att häckla ducati.
Eller: man kanske HAR tänkt på det men hålet har blivit igensatt?
Åter igen: -sopig ingenjörsskap, hålet skulle varit större.
Bj.O.rn Kläm in två kammar skrev:Många saker blir det i Duccetopp![]()
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|