Undrade just varför den bara gick på en cylle...

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
man kan lätt se faran i att inte blåsa ordentligt rent innan man tar ur det tändstiftet, kan tänka mig tat det lätt rasar in skit i cylindern om man slarvar.

fogerty skrev:
".. nu har vi gått om i både hockey och turismen är nu större i gbg också hihi.

Se bara där. GBG-are är världsbäst på att känna till fakta på områden där de är starkare än Sthlm. Är Göteborg bättre på varpa än Stockholmare? :D

(Ni verkar snälla dock. O det är värt hur mycket som helst :Bugar

håkanolsson skrev:
Se bara där. GBG-are är världsbäst på att känna till fakta på områden där de är starkare än Sthlm. Är Göteborg bättre på varpa än Stockholmare? :D

(Ni verkar snälla dock. O det är värt hur mycket som helst :Bugar

Ni är också ganska snälla faktiskt :D

IO skrev:
Duccen ville bara gå på en cylinder så jag bytte stiften, tänkte att det kanske var nåt knas med dom :arsele

Jag startade min igår för första gången i år, den gick också på en cylinder och det är jag helnöjd med :D

Pebl skrev:
Men liksom......
Alla tillverkare av motorcyklar ser normalt till att ha ett dräneringshål vid djupt placerade tändstift för att bli av med regn-/tvätt-/skvättvatten och därmed undvika rostiga tändstift.
Är ju änna basic ingenjörsskap, eller om man så vill -vanligt sunt bonnförnuft. ...
Åh fan. Tänk, jag har haft (och har) massor av hojar. Många av dessa har jag reparerat motorskador på genom åren men kan inte minnas en enda med dräneringshål för vatten runt djupt liggande stift. Vart ska man dränera det? Ner i toppen? :D

Förevisa gärna mig en motor med djupt liggande stift och dräneringshål!

//Robban. Som alltså försvarar Ducce trots att jag åker japanskt! De´ ni!

Dock är det ju en skitsak att bygga ventilkåpan med tändhatten tätt slutandes mot sig som på en bil eller liknade.
Men det kanske ska se snyggt ut på nåt sätt eftersom de har fri passage för vatten där?

Jag bytte nyligen tändkablar på Renaulten efter att vi var oense en morgon om huruvida jag skulle gå eller inte. Renaulten vann diskussionen....

Hursomhelst så har dessa kablar (Accel, fina grejor på fin räääser!) täta fina tändhattar helt av silikon i båda ändar, ser mycket förtroendeingivande ut. Bord ekunan lira även på en Ducce.
Men jag kan hålla med om att en tät tändhatt eller så från början hade varit bättre på Duccen. Men vafan, det är ju en enkel sak att peta dit.

Min erfarenhet av italienska bilar (har inte haft nån italiensk hoj än) är att ägaren måste vara lite av produktutvecklare men det gör inget, man tar gärna det när man får så mycket annat gött.
Det jobbiga problemet är alla förståsigpåare som ska stå och hävda att deras tvåhudrafemtiotusenkronors jävla Volvo är en mycket bättre bil för den är minsann tillverkad i Sverige. Skiter väl jag i, hade jag velat ha en sån så hade jag köpt en sån! Och dom är inte ett jä*la dugg bättre, om dom bara visste hur många mängdmätare och hastighetsmätare jag har bytt på 700 när dom blitt några år. Dynga!
Och så ska dom klaga på Alfas lådor bara för att dom kräver syntetolja för att bli smidiga att växla vintertid. Visst fan är det så men å andra sidan så försvinner inte backen och motorbromsen när femman (överväxeln) blir sliten. Den blir inte ens sliten på Alfa eftersom dom använder riktig femma och inte nån engelsk planetväxel som Volvos mekaniker inte klarar av att sköta.

Nån Ducceägare som känner igen läget?

Sådärja, nu har jag skrivit av mig lite irritation över de som ska klaga på andras fordon också. Ska fortsätta med det jag är här för.

Var och en blir ju salig på sin tro.
Märkesblinda finns ju i många läger, men som sagt vissa är mer hängivna.
Jag är mest less på den skiten.

Jag vet ju vad jag föredrar personligen givetvis, jag håller inte på alla märken, men jag orkar inet med sånt där påhittat snack om det ena eller det andra, finns det inget att peka på som är bättre så hittas det på en massa skit om känslor och hjärtat osv.

Men det där med att köpa bil/hoj med hjärtat finns.
Jag har haft en del "skumma" bilar, Fiat 125, 126, 127, 128 (3p), och X1/9. Alfa Alfetta och Alfetta GTV. Corvette. Ingen av dom är en bra bil rent tekniskt. Många av dom är inte ens bra ur ekonomisk synpunkt. Men jag kan tänka mig några av dom igen. Endast för att dom låter hjärtat klappa lite extra.
Men jag vägrar köpa en sossecontainer bara för att de är så praktiska eller nåt av de andra argumenten som Svensson gömmer sig bakom. Min Renault är praktisk och den räcker för min del. Vill jag ha kul bil så köper jag ytterligare en.

Men jag accepterar inte sånt blint nys som går ut på att den och den bilen/hojen är bättre än allt annat. Skitsnack, man ska vara medveten om bristerna på sina fordon, annars är man fanatiker och såna har vi tillräckligt av i världen.

Silwer, jag vet att du trivs med din R1 och då ska ju du givetvis ha den! :tummenupp

Men vi är rätt off topic i den här tråden just nu.

hehe en "tre porte" hade vi en gång.. handgas rockar!

/B

Vaddå handgas? Fattigmans cruise control heter det!
För övrigt fick man snabbt värme vintertid om man ställde upp den till 5000rpm medan man skrapade rutor. Inte så vidare bra för puffran.

Robban_C skrev:
Men jag accepterar inte sånt blint nys som går ut på att den och den bilen/hojen är bättre än allt annat. Skitsnack, man ska vara medveten om bristerna på sina fordon, annars är man fanatiker och såna har vi tillräckligt av i världen.

Silwer, jag vet att du trivs med din R1 och då ska ju du givetvis ha den! :tummenupp

Men vi är rätt off topic i den här tråden just nu.

Skillnaden är jag jag bara tycker den är ok, jag skulle inte hävda tat den är bäst o har nån slags själ eller liknade (nu invänder väl en del att japanska hojar inte kan ha nån själ eller liknade). Det är en hoj jag har ett tag, den kanske kan visa sig var bra eller bara skit, som vilken hoj som helst jag kunnat tänkas ha.
Jag kan fatta att vissa fordon som ju är rent ursla kan ha sin charm, det är ok när folk tycker det men inte att de plötsligt påstå att den är bäst av allt och alla annat är skit för de har ingen känsla eller själ.

Träffade en gubbe en gång på en gamal engelsk stånka, med clipon o grejer, o då vet man ju hur det brukar låta, men denna gubben var visserligen en engelska hojar only, men han insåg den hojens verkliga jag så att säga, han sa bland annat att han fick hålla sig till 80-90 när han körde.
Den gick strax över 130 men då skakade den så jävligt så man inte kunde se vägen sa han o flinade.
Så ska det låta, visst kan man vara häförd nåt märke men man får fan ha en insikt i vad det är för grejor egentligen.

Håller helt med. Åker gärna italienska bilar men inser att det ofta är dumt.
Man kan ju säga att jag inte köpte Fiat X1/9 med slut startmotor, div trasiga instrument och läck targa för att den var så praktisk eller tekniskt fulländad.
Men den hade charm. Mycket charm.

Robban_C skrev:
Vaddå handgas? Fattigmans cruise control heter det!
För övrigt fick man snabbt värme vintertid om man ställde upp den till 5000rpm medan man skrapade rutor. Inte så vidare bra för puffran.

Dom där puffrorna är å andra sidan nästintill skottsäkra efter vad jag kommer ihåg...

Jo, "cruise control" kanskem nakan kalla det för, har för mig att det var lite si å så med låsningen av densamma på vår bil däremot (nån slags dra-å-vridgrunka var det väl..)

/B

Skottsäker som fan vill jag påstå.
Kallstart och sen 8000 rpm nedför Tegelbruksbacken om morgnarna. Inte bra men den gick och gick. Tills kamremmen gick av men det beror ju inte enbart på det.

Japp, dra-och-vrid var det. Fanns även på 127 och om jag minns rätt på 125 och 126. Borttaget på Ritmo. Lägg märke till att Ritmo inte fanns med i uppräkningen ovan. Skitbil.

Defakto så håller jag med om att alla hojar går sönder, men alla japanska tillverkare jag känner till (och svenska biltillverkare) rättar till problemen och antingen a) erbjuder gratis uppdatering eller b) att reparationen utförs till självkostnadspris....

Det är väl det minsta man kan begära av ett sånt här skitenkelt fel? Eller? Istället så accepterar man det och kallar det "charmigt".. det är det jag inte tål.... går min sucka sönder så klagar jag! För det är nått fel på den...

//jaG

IO skrev:
Jag förstår inte alla dessa påhopp på Ducati ägare. Jag skriver inte skit om andra märken när folk beskriver problem på sina riskokare. Jag var ju själv ägare av en Suzuki GSX-R 750 -00 förra året och visst var den trevlig att köra. Men ska man vara realist så är ju inga märken helt utan problem.

Jag vet inte vad det beror på, men Freud sa: "Jokes, like dreams and slips of the tounge, bear the traces of repressed desires"

(skrivet under influens av :fyllisar )

Det finns italienska hojar som inte krånglar me...! :fatta!

Inte alla över en kam nu va.... :tungan

Hmm.. "Aprilia: Italiens svar på Japanska motorcyklar.."

En anledning god som någon för mig att hålla mig från märket..

/B

Zeb_Macahan skrev:
Defakto så håller jag med om att alla hojar går sönder, men alla japanska tillverkare jag känner till (och svenska biltillverkare) rättar till problemen och antingen a) erbjuder gratis uppdatering eller b) att reparationen utförs till självkostnadspris....

Det är väl det minsta man kan begära av ett sånt här skitenkelt fel? Eller? Istället så accepterar man det och kallar det "charmigt".. det är det jag inte tål.... går min sucka sönder så klagar jag! För det är nått fel på den...

//jaG

Alla japanska tillverkare.. va? Italienska gör det inte menar du? Har du belägg för det?? :7peta
Vem har sagt att fel som kan dyka upp på Ducati är charmiga? Charmen sitter någon annanstans, jag lovar(!) Var sitter charmen på din sucka?

Bj.O.rn skrev:
Hmm.. "Aprilia: Italiens svar på Japanska motorcyklar.."

En anledning god som någon för mig att hålla mig från märket..

/B

Den har inget med japanska motorcyklar att göra, försök inte skriva över den på oss :lol
Det handlar väl om nån Österikiskitaliensk komplott.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd