Silwer
för******
man kan lätt se faran i att inte blåsa ordentligt rent innan man tar ur det tändstiftet, kan tänka mig tat det lätt rasar in skit i cylindern om man slarvar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fogerty skrev:".. nu har vi gått om i både hockey och turismen är nu större i gbg också hihi.

håkanolsson skrev:Se bara där. GBG-are är världsbäst på att känna till fakta på områden där de är starkare än Sthlm. Är Göteborg bättre på varpa än Stockholmare?![]()
(Ni verkar snälla dock. O det är värt hur mycket som helst![]()
IO skrev:Duccen ville bara gå på en cylinder så jag bytte stiften, tänkte att det kanske var nåt knas med dom![]()
Åh fan. Tänk, jag har haft (och har) massor av hojar. Många av dessa har jag reparerat motorskador på genom åren men kan inte minnas en enda med dräneringshål för vatten runt djupt liggande stift. Vart ska man dränera det? Ner i toppen?Pebl skrev:Men liksom......
Alla tillverkare av motorcyklar ser normalt till att ha ett dräneringshål vid djupt placerade tändstift för att bli av med regn-/tvätt-/skvättvatten och därmed undvika rostiga tändstift.
Är ju änna basic ingenjörsskap, eller om man så vill -vanligt sunt bonnförnuft. ...
Robban_C skrev:Men jag accepterar inte sånt blint nys som går ut på att den och den bilen/hojen är bättre än allt annat. Skitsnack, man ska vara medveten om bristerna på sina fordon, annars är man fanatiker och såna har vi tillräckligt av i världen.
Silwer, jag vet att du trivs med din R1 och då ska ju du givetvis ha den!![]()
Men vi är rätt off topic i den här tråden just nu.
Robban_C skrev:Vaddå handgas? Fattigmans cruise control heter det!
För övrigt fick man snabbt värme vintertid om man ställde upp den till 5000rpm medan man skrapade rutor. Inte så vidare bra för puffran.
IO skrev:Jag förstår inte alla dessa påhopp på Ducati ägare. Jag skriver inte skit om andra märken när folk beskriver problem på sina riskokare. Jag var ju själv ägare av en Suzuki GSX-R 750 -00 förra året och visst var den trevlig att köra. Men ska man vara realist så är ju inga märken helt utan problem.
Jag vet inte vad det beror på, men Freud sa: "Jokes, like dreams and slips of the tounge, bear the traces of repressed desires"
(skrivet under influens av)
Zeb_Macahan skrev:Defakto så håller jag med om att alla hojar går sönder, men alla japanska tillverkare jag känner till (och svenska biltillverkare) rättar till problemen och antingen a) erbjuder gratis uppdatering eller b) att reparationen utförs till självkostnadspris....
Det är väl det minsta man kan begära av ett sånt här skitenkelt fel? Eller? Istället så accepterar man det och kallar det "charmigt".. det är det jag inte tål.... går min sucka sönder så klagar jag! För det är nått fel på den...
//jaG
Bj.O.rn skrev:Hmm.. "Aprilia: Italiens svar på Japanska motorcyklar.."
En anledning god som någon för mig att hålla mig från märket..
/B
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |