Underliggande avgassystem: motard

• Thread starter Thread starter Jii
  • Start date Start date
12 låter lite halvjobbigt att läsa. Har du ingen bild på röret som det ser ut nu? Och angående två dämpare i hjulhuset så snacka med Krille666 tror jag han kallas :va

han har dubbla dämpare i hjulhuset :tummenupp

Hehe ja lite smått va!
Nej tyvärr inte, möjligt att någon bild ligger i plugget vet inte riktigt. Det är något annan utformning på skiten jag dragit ihop... ska photoshoppa ihop nån liten bild lär inte bli snyggt men det kanske syns hur de ska sitta iaf! :)

Ja... här är nåt som ska föreställa något som liknar min idé! tanken är alltså att mellanröret svänger runt fjädern och in i hjulhuset, man ska dra ett fint litet hål i plasten som sitter fastskruvad med två skruva och skyddar bakdämparen. Sen ska röret dra en 45graders sväng uppåt, efterdet kommer en delning till två rör vilka går upp i hjulhuset, har mätt med motardhjulen och de ska få plats (rätt liten diameter på rören)
pipor.jpg

Ja... här är nåt som ska föreställa något som liknar min idé! tanken är alltså att mellanröret svänger runt fjädern och in i hjulhuset, man ska dra ett fint litet hål i plasten som sitter fastskruvad med två skruva och skyddar bakdämparen. Sen ska röret dra en 45graders sväng uppåt, efterdet kommer en delning till två rör vilka går upp i hjulhuset, har mätt med motardhjulen och de ska få plats (rätt liten diameter på rören)

klart udda design, ska bli jävligt kul att se om du lyckas med det. Tror det kan bli riktigt snyggt :tummenupp

Grym ide med centrerat rör. Tyvär lär det ju dra i hjulet ibland. Däremot blev jag riktigt igång på vad gäller pipor i bakramen. Det lät helt sjukt bra, att ingen har använt de innan? :va Fler sådanna lösningar!.. luftburk i ramen, tank också kanske tillslut, olja osv.. och även avgaser.. borde ju vara helbra. Men hur löser man det sen med ljuddämpningen? :va

XT 600 hade på tidigt 90 tal en variant där ljuddämparen utgjorde en del av bakramen. Buell har soppan i ramen, olja i ramen har massor med hojar.

Inget nytt under solen alltså, möjligen i kombination med varandra.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025