Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ska man över huvud taget kunna bli det!?
Farsan kom just hem och var lite lätt purken på att hojen hans, en bmw f650, inte gått igenom besiktningen på grund av att den griniga besiktningsmannen gnällt på drev och kedja. Tyckte för det första att bara detta var lite skumt, men när jag sen gick ut och kollade blev jag ännu mer förbryllad: Det ser ju inte ens slitet ut!?
Bilder. Ursäkta bildkvaliteten men mobilkameran var allt som fanns att tillgå. Man ser ju iallafall vad det är frågan om:

Vad ska man göra, är det bara för gubben att byta och åka och besiktiga om eller kan man överklaga eller något annat? Jag föreslog att han skulle tvätta och göra lite snyggt kring drevpaketet så att det ser nyish ut och sen åka tillbaka med samma grejer och besiktiga om, men han var lite oroad över vad som skulle hända om han får samma gubbe en gång till...
Idéer och synpunkter på det hela?

Bilder. Ursäkta bildkvaliteten men mobilkameran var allt som fanns att tillgå. Man ser ju iallafall vad det är frågan om:

Vad ska man göra, är det bara för gubben att byta och åka och besiktiga om eller kan man överklaga eller något annat? Jag föreslog att han skulle tvätta och göra lite snyggt kring drevpaketet så att det ser nyish ut och sen åka tillbaka med samma grejer och besiktiga om, men han var lite oroad över vad som skulle hända om han får samma gubbe en gång till...
Idéer och synpunkter på det hela?