under färden !

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
vad för sjysst musik lyssnar ni hojåkare på när ni är ute och kör då?

:yoparty Disturbed :yoparty

får man tillägga att det bara är ett öra jag lyssnar musik i

Last edited:
[blom] skrev:
vad för chyst musik lyssnar ni hojåkare på när ni är ute och kör då?

Inget, det hörs ingenting i alla fall. Och dessutom är jag inspirerad så det räcker... Men skulle jag lyssna på nåt skulle Led Zeppelin eller Jimpa Hendrix ligga bra till.

[blom] skrev:
vad för chyst musik lyssnar ni hojåkare på när ni är ute och kör då?

Den enda musiken jag behöver är ljudet från motorn :tummenupp Det överträffar allt...

Jag försökte med vanliga freestylehörlurar i somras en gång men det lät för jävligt.
Ska tydligen finnas schyssta "pluppar" som JoS (Jens of Sweden) säljer som man kan ha iställt för proppar men dem har jag aldrig provat.

Ljudet från en radfyra är iofs som musik i mina öron :)

[blom] skrev:
ja det är ju hur gött som helst...

Guldvinge har väl stereo. Men förbövelen är väl vi SPORTHOJ´s-förare :fatta!

lyssnar heller inte på musik under färden. Min polare hade Koss the Plug och påstod att man med dem kunde lyssna på musik men jag vet inte jag. lär ju få skruva upp så man är aldeles döv när man kommer fram. Väser tillräckligt i öronen ändå tycker jag...

Hade jag lyssnat på musik så hade det för tillfället blivit (det som snurrar i bilen just nu): HIM, The ark (iväntan på den nya plattan), Iron Maiden och In Flames!!!

E ni inte riktigt från vettet?? Man stoppar väl inte in musik i öronen när man kör.... Kan ju vara en bidragande faktor till att man dör. Jag tycker att det e bättre att koncentrera sig på vägen och den övriga trafiken..

Kanske en lite dum fråga, men e det ens lagligt?

ducceper skrev:
E ni inte riktigt från vettet?? Man stoppar väl inte in musik i öronen när man kör.... Kan ju vara en bidragande faktor till att man dör. Jag tycker att det e bättre att koncentrera sig på vägen och den övriga trafiken..

Kanske en lite dum fråga, men e det ens lagligt?
det finns bilstereo till bilar vetu? och du lär ju inte dö av ljudvågorna. kanske skulle börja lyssna på lite musik i sommar har inte gjort det hittils...

Inte för att komma här o förstöra eller nåt, jag är ganska säker på att det är olagligt att lyssan på freestyle medans man kör! har för mig att jag har läst det en gång i tiden.
Själv bruade jag lyssna på musik under längre färd, men det är som många säger, man tappar koncentrationen från vägen.
Jag har iaf slutat med det....

mvh :tomten
eller vänta nu...ska fortfarande tomten vara med :va

megadeath - The System Has Failed

helt livsfarligt grabben.. se upp för sådant..! :rolleyes:

Jag lyssnar aldrig på någonting medans jag kör. Tycker det är så jäkla göt att höra hojen. Men i bilen så spelas det gärna Disturbed :tummenupp Börjar bli en liten period med Guanoapes och Alabama thunder pussy också :banana

När jag körde till skåne blev det 6 timmar metallica, och till karlskoga blandat med disturbed, godsmack och liknande. Vid inspirerad körning blir det ingen musik, då tappar man fokus.

Skulle ALDRIG falla mig in i att lyssna på musik när jag kör hoj! För det första så vill jag höra vad som händer runt omkring mig, typ sirener och annat som kan vara trevligt att bli uppmärksammad på :rolleyes: För det andra så vill jag höra hojens ljud, för ev. missljud och så. Nu åker jag ju SUZUKI så det lär ju aldrig inträffa men ifall att :D

Men framför allt så skulle det störa mig i min körning allt för mycket. Finns mycket runt om som stör tillräckligt, långsamma fordon och bla bla......Nä full koncentration krävs när det ska KÖRAS hoj, och då menar jag inte att fisåka runt korvmojjen eller annan skit.

Inte ens när jag åkte 125, så lyssna jag på musik ;) men på den tiden så var ju en freestyle stor som dagens förstärkare :rofl

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8