Nyteknik skrev:Man måste ha grundläggande kunskaper om feminism och media för att inte hamna i sandlådan när man diskuterar detta.
Var min nivå ligger är jag inte säker på, men jag tror att du ligger på ungefär den samma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Man måste ha grundläggande kunskaper om feminism och media för att inte hamna i sandlådan när man diskuterar detta.
Jag vet inte heller vad du vet om media och hur den använder kvinnor som sexobjekt. Men att döma av ditt inlägg där du beskriver mig som dum i huvudet är det inte speciellt mycket.oscar skrev:Var min nivå ligger är jag inte säker på, men jag tror att du ligger på ungefär den samma!
Nyteknik skrev:Jag vet inte heller vad du vet om media och hur den använder kvinnor som sexobjekt. Men att döma av ditt inlägg där du beskriver mig som dum i huvudet är det inte speciellt mycket.
Prata med Ullis? Varför då? Detta är inget konfidentiellt utan handlar om en helsidesannons i norra europas största MC-tidning. Om det man har gjort där är så känsligt att det inte tål dagsljus kanske man inte borde ha gjort det.Pålle skrev:Ja, du kanske borde prata med Ullis själv innan du börjar snacka. Det var hennes idé och hon är nöjd med bilden.
/Joakim
Nyteknik skrev:Prata med Ullis? Varför då? Detta är inget konfidentiellt utan handlar om en helsidesannons i norra europas största MC-tidning. Om det man har gjort där är så känsligt att det inte tål dagsljus kanske man inte borde ha gjort det.
Nyteknik skrev:Jag såg henne naken, skrevande och stylad som en "heroin-chick" på en helsida i Bike. Trodde inte mina ögon. Snacka om sell-out.
![]()
Se mitt inlägg ovan. Om en ung tjej har talang nog för att vara bättre än de flesta män i ett typiskt manligt sammanhang (roadracing) är det såklart förnedrande för alla att framställa henne som ett viljelöst sexobjekt. Detta borde vara fullständigt uppenbart.oscar skrev:Bara så att jag har fattat det rätt nu...
Du tycker alltså att det var fel trots att det var Ullis idé helt och hållet?!
Nyteknik skrev:Se mitt inlägg ovan. Om en ung tjej har talang nog för att vara bättre än de flesta män i ett typiskt manligt sammanhang (roadracing) är det såklart förnedrande för alla att framställa henne som ett viljelöst sexobjekt. Detta borde vara fullständigt uppenbart.
Dr madNESS skrev:Kan inte annat än tycka nyteknik har en "point". Visst är det kul med utvikta brudarmen lite småbilligt var det..
Jag tror inte att någon tror att Ullis blev överfallen och tvingad. Men något är jävligt fel när man använder en ung och talangfull idrottstjej för att sälja idrottsutrustning genom att ta av hennes kläder och be henne se apatisk ut.Mattias skrev:Jag är iofs rätt säker på att det är ett genomtänkt beslut från Ullis sida. Om nån eventuellt, kanske, kanhända kommer att få lida för det så är det ju hon och ingen annan.
Heja Ullis!
Det framgår inte av ditt inlägg vilken din egen ståndpunkt i frågan är. Har du någon? Är den genomtänkt? Vilka blir dess konsekvenser?Zilversurfer skrev:Ursäkta mig Nyteknik!! Men hur kan du vara så insatt i ett ämne som du överhuvudtaget inte vet ett skit om. Att du är feminst, visste vi nog alla redan - men att vara radikalfeminst, med styrning åt KPMLR hållet visar varför du ibland kan göra uttalande som mer och mer övertygar mig att du verkligen är en kvinna....Du kanske bör titta dig efter en annan idrott där exponering av kvinnor inte finns.
Detta är givetvis skrivet med lite ironi, men sanningen ligger ganska nära. Vad Ullis, eller någon annan gör för sin sport kan vissa tycka är rätt eller fel. Men att göra personliga påhopp som du gör, ska man nog vara lite lugn med.
Mvh//ZS
Gärna. Men det har funkat dåligt för mig. Dessutom måste jag göra lite nytta nu. Ser fram emot att titta in här i eftermiddag och räkna antalet inlägg där jag kallas för en idiot.Mattias skrev:Jag vet! In i chatten och diskutera detta i realtid! Det här går på tok för sakta.
http://irc.sporthoj.com
oscar skrev:Går gränsen att vara billig för brudar och blokes vid samma ställe...!?
Nyteknik skrev:Prata med Ullis? Varför då? Detta är inget konfidentiellt utan handlar om en helsidesannons i norra europas största MC-tidning. Om det man har gjort där är så känsligt att det inte tål dagsljus kanske man inte borde ha gjort det.
oscar skrev:Går gränsen att vara billig för brudar och blokes vid samma ställe...!?
Dr madNESS skrev:Tjejer vars största mål i livet är att vara med i big brother och inte har nån som helst tallang än bara vara just vara snygga, kan jätte gärna vika ut sig med minimalt eller inga kläder, fine, alla vinner på det, men när en talangfull tjej hittar snabba genvägar till publicitet och pengar blir hon i mina ögon lite som till salu, billigt.
Detta är min personliga åsikt och därmed inte sagt att det hon gör är rätt eller fel, utan bara hur hon uppfattas av mig.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |