emullo
Vad är rimlig ersättning för att du satt dina initialer på ett par kalsonger eller en t-shirt?
Eller kanske dina initialer ? Blir det olika på dina eller mina?
Edit. Kan iof testa med tuchpenna och sälja till högstbjudande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är rimlig ersättning för att du satt dina initialer på ett par kalsonger eller en t-shirt?
Det kanske är så att artisteliten skulle vakna ur sitt koma och inse att de är överbetalda divor. Passar de inte kan de alltid skaffa ett vanligt jobb och se hur lyxigt det är.
Jävla rövhål![]()
19kr för att få låtar spelade 55000gånger är överbetalt?
Hade det vart typ 5-10 öre per spelad låt kan det ju bli en hel del pengar till artisterna.19kr för att få låtar spelade 55000gånger är överbetalt?
19kr för att få låtar spelade 55000gånger är överbetalt?
Det är ju inte Spotify som är boven här, det är skivbolaget...och det är väl en roll de är invanda i redan från början...
Spotify är här för att stanna, det är trist att vissa bolag/artister inte förstår storheten i det.
/J
knullad av skivbolagen är faktiskt det märkligaste i hela historian.Den uppgiften kom från afton-pravdan, eller? .
"For 55.100 avspillinger av de mest populære låtene på plateselskapet, mottok Racing Junior den nette sum av 19 kroner."Var fick du den siffran ifrån?
.
Dom verkar vara ena riktiga arslen på Sony. Jag förstår att Uggla är förbannad.
"For 55.100 avspillinger av de mest populære låtene på plateselskapet, mottok Racing Junior den nette sum av 19 kroner."
Ja ni hajar storleksförhållandena?
Skulle tro att musikbranschen föjer samma mall, om inte ännu sämre...
Så är det i de flesta branscher, musikerna är ju bara "råvaroleverantör" och får betalt därefter.
Men några har ju kommit på att man faktiskt får jobba för sitt levebröd. Är ju numera enormt utbud av konserter, även de stora har krupit till korset....
Till glädje för fansen![]()
Så är det i de flesta branscher, musikerna är ju bara "råvaroleverantör" och får betalt därefter.
Men några har ju kommit på att man faktiskt får jobba för sitt levebröd. Är ju numera enormt utbud av konserter, även de stora har krupit till korset....
Till glädje för fansen![]()
"For 55.100 avspillinger av de mest populære låtene på plateselskapet, mottok Racing Junior den nette sum av 19 kroner."
"Plateselskapet Indie Distribution har fått inn to avregninger fra Spotify hittil, for hele stallen på rundt 50 artister - blant dem Satyricon og Enslaved. Den første var i februar, på 16,64 kroner. Den andre kom i mai, og hadde da økt til 97,77 kroner"
http://www.dagbladet.no/2009/08/11/kultur/musikk/spotify/musikkbransjen/emi/7607953/
Såg Uggla glidandes i en sprillans M3a utanför min lägenhet för nån vecka sen. Det går nog ingen nöd på honom...
Nja, jag håller med Uggla faktiskt, ersättningsnivån är ju lite udda...men det beror ju som redan konstaterat på att skivbolaget sålt ut sina artister billigt för att komma in i Spotify..
Men, artisterna generellt, de stora namnen, är groteskt överbetalda och fartblinda...förutsättningar förändras konstant för alla, vem har sagt att artisteri skall rendera i en konstant gräddfil resten av livet?
/J
Såg Uggla glidandes i en sprillans M3a utanför min lägenhet för nån vecka sen.
Däremot kan jag sällan (eller ens aldrig) förstå ala fantasisummor inom fotboll, hockey, ja många sporter öht...
När det gäller fildelning blir folk plötsligt kommunister...
- "Han har minsann tjänat tillräckligt han ska inte få de pengar han enligt lag och avtal har rätt till!"
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |