Styler skrev:Håll dig till ämnet, ingen är intresserad av att höra något annat när han ställer en helt annan fråga en vad du besvarar!
Har du hört talas om Ironi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Styler skrev:Håll dig till ämnet, ingen är intresserad av att höra något annat när han ställer en helt annan fråga en vad du besvarar!
SpeedAbuser skrev:Jag testade att rejsa mot TZR'er med min NSR som jag hade, och jag kan meddela att jag aldrig fick pisk av en TZR...tvärtom.
I axx drar NSR och TZR någorlunda jämnt, men när farten ökar så försvinner alltid TZR'erna i backspegeln.
Men seriöst...vad har det egentligen för betydelse?
Enda gången som man verkligen märker skillnad mellan de ovan nämnda två modellerna är på alldeles för raka och tråkiga vägar, där man kan ligga med trotteln på topp utan problem en längre bit, det vill säga skittrista vägar som man vill försöka undvika i så hög grad som möjligt.
När det börjar svänga är det ändå sist och slutligen upp till föraren...oavsett om man kör Yamaha, Honda, Cagiva, Aprilia, Suzuki eller något annat.
Huvudsaken är att man är med och leker överhuvudtaget!
Idag är vi tyvärr alltför få lättviktspiloter här i Sverige.
Avslutar en bild på hur det ska se ut - en TZR tillsammans med några NSR'er på slutet av en krokig och alldeles underbar väg.
EDIT: Ooops...blev visst fel bild första gången.
Det är faktiskt väldigt sant.Fluxir skrev:... men sen har ja fått för mig det att TZRn ligger ngt lägre i prisklss än NSR... så det är en ekonomisk fråga oxå!!
Såå vi kan väl sammanfatta det såhär: Utseendet är ju upp till var och en, NSR:en går lite snabbare än TZR:en men rasar oftare och är lite dyrare och tyngre. Så, nu är det bara bestämma sig!
CayLe skrev:Hur är komforten på dom olika fordonen? Själv har jag planer på att prova på TZR inan jag lämnar 125 stadiet![]()
Vadå, haru vurpat eller?Jonne_boy skrev:köp min...
vrakpris just idag iaf
nej med det mesta trillar av just dagen inna besiktningen..Nisse Järnet skrev:Vadå, haru vurpat eller?Såg dig och dom andra i Väsby föresten
Jag och Johan fastnade på donken vid rondellen där när ni gled förbi! Sen när jag kom hem körde jag in DTn 9mil till. hehehe
Hmm, ska du köpa NSskäRen så se till att ha en slant liggandes till ny cylle
Om man säger såhär; på 10 skurna NSR:er skär 1 TZRNatoN skrev:Haha.. jasså skär dom oftare än tzr:en eller? inte en liten slant man får lägga ut för en ny orginalcylle heller![]()
NatoN skrev:Haha.. jasså skär dom oftare än tzr:en eller? inte en liten slant man får lägga ut för en ny orginalcylle heller![]()
Va ju inte såå farligt ändåEBS skrev:cyllarna kostar 2300 inkl. kolv. Sen ska du ha kolv bult, ringar och packningar till det så det slutar på ca: 3000 allt som allt. Annars har jag 2 st ståendes.![]()
Så du har alltså börjat fundera på att köpa moppe...varför?CayLe skrev:Hur är komforten på dom olika fordonen? Själv har jag planer på att prova på TZR inan jag lämnar 125 stadiet![]()
Nisse Järnet skrev:Om man säger såhär; på 10 skurna NSR:er skär 1 TZR![]()
Bra olja? Biltemas funkar skitbra på Yamaha iafMcFille skrev:Äh! De e väl inte så konstigt att många 125r skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!
McFille skrev:Äh! De e väl inte så konstigt att många 125r skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |