TZR vs NSR...

Castrol TTS helsyntetisk ja...2-takts olja som smörjer motorn (eller kolven om du så vill)...4-takts olja används bara i växellådan juh... :fakta
 
Min erfarenhet av rg:n är att den både är seg och ranglig, iaf jämfört med nsr.

/Martin
 
berggren_martin skrev:
Min erfarenhet av rg:n är att den både är seg och ranglig, iaf jämfört med nsr.

/Martin

Måste bara fråga.. 91:ans och modellerna under eller 92:an? Vad jag hört så ska det vara ganska bra krut i den, 92:an asså.
 
hur mycket effekt ger ett trimrör, exempelvis gianelli, på en ostrypt nsr (gamla mod.)? :p
 
olja

ää kan inte vara så stor skillnad på 200kr/liter olja å biltemas helsyntet för 40 kr eller vad den kostar hehe. eller kanske lite skillnad men ja kör på biltemas eller oks olja typ, har funkat än så länge. :tummenupp

lite mer hardcore med billig olja :rock hehe
 
Re: olja

forna skrev:
ää kan inte vara så stor skillnad på 200kr/liter olja å biltemas helsyntet för 40 kr eller vad den kostar hehe. eller kanske lite skillnad men ja kör på biltemas eller oks olja typ, har funkat än så länge. :tummenupp

lite mer hardcore med billig olja :rock hehe

det e ju inte bra å köra på va skit som hellst.. men du behöver inte köra på de dyraste du kan hitta ja kör på en olja som kostar 120Kr/L om ja itne minns fel.. betalar inte fullpris.. men iaf.. min går bättre me "fin olja" än me "ful" olja... men priset är inte allt...
ja kör på castroll tts som ja pröjar 60 spänn litern för... (Ordinarrie 120 tror ja)
 
Bättre att inte riskera olika slag av motorproblem genom att köra på en billig ojla tex biltema, som oftast inte håller samma klass som tex castrol. De större oljeföretagen har många års erfarenhet bakom sig och är specialiserde på området; de vet hur en ojla ska vara. Jag tycker att det är värt de extra pengarna som de dyrare ojlorna kostar. :mattias
 
NatoN skrev:
Jag tänker skaffa lätt mc och pga ekonomin så ligger det mellan TZR och NSR. Nu är det så att jag inte vet så mycket om dem, så ni som har någon av hojarna kanske kunde berätta lite, för och nackdelar osv.

//en mc-newb.. :confused:

Jo NSRen tycker väl alla är snyggare. Visst.. motormässigt är den väldigt slitstark men den väger en hel del om man ska köra den strypt. TZR väger ju mindre så på samma effekt så går den ju bättre.. men själv så gillar jag inte dess utseende.. (smaksak).. tycker inte om mellanrummet mellan kåporna och själva hojen.. (man ser ju ner till backen däremellan) aja.. man stör väl sig på olika saker.. har väl itne den bästa hojen själv heller.. (honda NS.) men dessa 3 maskiner är väldigt likvärdiga.. ja.. då snackar vi strypt.. ostrypt vet jag inte.
NSR:en har himmelskt sköna vägegenskaper gämfört med TZR där du sitter väldig mycket högre och så är den väldigt smal också.
Kvittar nog vad du köper.. bara du får den för ett bra pris.. men försök inte komma undan billigt.. kan bli dyrare med reparationer än att lägga ut pengar från början.
 
philsson skrev:
Jo NSRen tycker väl alla är snyggare. Visst.. motormässigt är den väldigt slitstark men den väger en hel del om man ska köra den strypt. TZR väger ju mindre så på samma effekt så går den ju bättre.. men själv så gillar jag inte dess utseende.. (smaksak).. tycker inte om mellanrummet mellan kåporna och själva hojen.. (man ser ju ner till backen däremellan) aja.. man stör väl sig på olika saker.. har väl itne den bästa hojen själv heller.. (honda NS.) men dessa 3 maskiner är väldigt likvärdiga.. ja.. då snackar vi strypt.. ostrypt vet jag inte.
NSR:en har himmelskt sköna vägegenskaper gämfört med TZR där du sitter väldig mycket högre och så är den väldigt smal också.
Kvittar nog vad du köper.. bara du får den för ett bra pris.. men försök inte komma undan billigt.. kan bli dyrare med reparationer än att lägga ut pengar från början.

Ge upp med att dra upp gamla trådar, och lär dig dela upp det du skriver i stycken... oläsligt :gnissla
 
Philsson, bara föt att du är ny så
behöver du inte sitta och dra upp
massa gamla trådar. Du kan läsa
dem men onödigt att dra upp så
framför allt MÅNGA gamla trådar.
Du har säkert dragit upp en 4-5
st nu.

M.v.h //nomolas
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top