TZR vs NSR...

McFille skrev:
Äh! De e väl inte så konstigt att många 125:or skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!

Skillnaden med bra olja är väl ur miljösynpunkt?. :tomten
 
nomolas skrev:
Philsson, bara föt att du är ny så
behöver du inte sitta och dra upp
massa gamla trådar. Du kan läsa
dem men onödigt att dra upp så
framför allt MÅNGA gamla trådar.
Du har säkert dragit upp en 4-5
st nu.

M.v.h //nomolas
Jo det värkar som att jag kommer in på gamla hela tiden :( hur vet jag hur gammal än tråd är?. :huvet
 
NatoN skrev:
Jag tänker skaffa lätt mc och pga ekonomin så ligger det mellan TZR och NSR. Nu är det så att jag inte vet så mycket om dem, så ni som har någon av hojarna kanske kunde berätta lite, för och nackdelar osv.

//en mc-newb.. :confused:

Heh!! På grund av ekonomin =D Nu har du ju köpt en AF1 för länge sen plus renoverat upp den för 10 laxar, pengar har du allt heeh! :yoparty
 
Esquina skrev:
Heh!! På grund av ekonomin =D Nu har du ju köpt en AF1 för länge sen plus renoverat upp den för 10 laxar, pengar har du allt heeh! :yoparty

Heh det vart inte som jag tänkt, nej :tungan
Varenda jävla spänn har fått gått till den där hojen, har inte haft mycket över till annat.
Men nu funkar den bra, och jag är glad :banana
 
NatoN skrev:
Heh det vart inte som jag tänkt, nej :tungan
Varenda jävla spänn har fått gått till den där hojen, har inte haft mycket över till annat.
Men nu funkar den bra, och jag är glad :banana
När man kollar vad man köpt o ser att man tankat 100kr belsin varje dag ett tag funderar man på vad man håller på med :D

Men o andra sidan, vad hade man annars lagt dom på? Godis? Dataspel?? Näe, fortsätter och åker hoj :gnissla :tummenupp
 
Mycket sant. men man vill ju kunna äta pizza nån dag också :7peta
känns som jag lagt mycket på min NS.. gav 6 för den.. uppe i 12k på den nu .. 18 för en NS.. nån som bjuder? :tomten
 
Nisse Järnet skrev:
eeh? Om man byter motor kanske...
Jag skulle säga såhär: Om du inte är rädd för motorras köp NSR, om du vill ha en hoj som håller och funkar köp TZR!

Instämmer, vill du ha en hoj som funkar så köp TZR, vad är honda för allternativ egentligen?? taskigt att gämföra TZR med en så dålig kopia :) :rolleyes:
 
Miss_Orchidee skrev:
Instämmer, vill du ha en hoj som funkar så köp TZR, vad är honda för allternativ egentligen?? taskigt att gämföra TZR med en så dålig kopia :) :rolleyes:

Se här, en som vet vad hon snackar om :tungan
 
haha.. :P man borde inte hålla med.. men av egen erfarenhet så kan jag hålla tyst och beundra era hojar. :Bugar
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
jag hade köpt en RG125 innan -92 istället. Coolare hoj, en Suzuki! Vilken som är snabbast av TZX/NSR/RG beror helt på dagsformen hos det tilltänkta objektet. 125or slits hårt och tvåtaktare är extremt känsliga för lager och kolvslitage, så en TZR kan mycket väl piska en NSR i acc och toppfart. Kort sagt: en fräsch Rg är bättre än en sliten NSR, en fräsch TZR är bättre än en sliten RG, ja du fattar.

oj oj oj...har du kört en RG innan 92??? smal, liten och känns överlag väldigt osäker...dock billiga att köpa...NSR:en känns både mycke bättre på vägen, ser bättre ut och har framförallt mycke mer Mc känsla än moppe känslan man får på äldre RG:s.. (bror hade RG - Jag NSR)

för mig är valet solklart - NSR!!

acc mässigt vann RG:n med 1 meter kanske upp till 100 så det är i princip samma, dock har du mer puckel effekt på Nsr vilket jag tycker höjer kör känslan bra mycke..
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top