TZR Tråden!

Brukar maxa ungefär 130 om de är nåt fel på dem, och det är inte nåt direkt ovanligt fel. Kollat så de öppnar helt?
 
cRoC skrev:
Brukar maxa ungefär 130 om de är nåt fel på dem, och det är inte nåt direkt ovanligt fel. Kollat så de öppnar helt?

Det är inte avgasportarna utan att den är strypt.
Du kör med effekt avgasrör eller?
vad toppar du?
vid vilket varvtal börjar din dra?
 
är det nån som kan skicka lite bilder på olika förslag att fälla in baklampan på. och/eller berätta lite tips hur man kan få den snyggare. orkar inte med den stora fula lampan som sticker ut en halv meter.
Och btw. kan nån säga vad ett 170cc cylinder med kolv, trimdämp och en 32mm förgasare(tror ja) är värt.
 
Hansson_TZR skrev:
Det är inte avgasportarna utan att den är strypt.
Du kör med effekt avgasrör eller?
vad toppar du?
vid vilket varvtal börjar din dra?
Vad har du för årsmodell?
 
Bosse^ skrev:
är det nån som kan skicka lite bilder på olika förslag att fälla in baklampan på. och/eller berätta lite tips hur man kan få den snyggare. orkar inte med den stora fula lampan som sticker ut en halv meter.
Och btw. kan nån säga vad ett 170cc cylinder med kolv, trimdämp och en 32mm förgasare(tror ja) är värt.
Det finns en hel del på forumet om just baklampan. Sök!

Jag monterade ett äldre R1:a baklyse på min. Ser toppen ut tycker jag.
 
Hansson_TZR skrev:
Det är inte avgasportarna utan att den är strypt.
Du kör med effekt avgasrör eller?
vad toppar du?
vid vilket varvtal börjar din dra?

Jag kör orginalröret, ostrypt alltså. Har en kugg nerdrevad och det kan påverka lite när accet kommer, men vid 6000 varv. Har inte kollat topp, men förmodligen runt 150
 
ok min börjar varva vid 7500 rpm.
Behöver verkligen ett annat avgasrör.
någon som vet nått om det dom säljer på denna sidan.
 
Solid snake skrev:
Öppnar inte porten lite väl sent då? :va

Jo jag tycker då det... När har du din effektpuckel sacke?
Möjligt att min ligger på 6500 nu när jag drevat upp den till 17 igen.
(btw svängde du förbi mig igår? Åsa sa det :))
 
cRoC skrev:
Jo jag tycker då det... När har du din effektpuckel sacke?
Möjligt att min ligger på 6500 nu när jag drevat upp den till 17 igen.
(btw svängde du förbi mig igår? Åsa sa det :))


Min börjar röra sig lite på 6500rpm men den rycker till på 7000rpm.

Jo jag var inne en sväng hos dig, hon åsa sa "Nä han är ute o kör motorcykel." :)
 
Hansson_TZR skrev:
japp för den går inte så bra plus att han som hade den innan var en snut son och fick inte hålla på med sånt.
Det står även i reggbeviset, och jag tvivlar inte på att det stämmer.

toppar 125-130


Oj oj oj, dragen av en tjej.....stackare, måste ta hårt på manligheten det där.....
 
Hansson_TZR skrev:
Den är en 91:a

Ja jag skäms över att bli dragen av en tjej fast det aldrig har hänt, det är därför jag måste trimma!!!!!!!!!!!

Se till så att du får ut hela motorns orginaleffekt innan du trimmar, och just nu lär du inte göra det, då skulle den göra 145+.
 
Hansson_TZR skrev:
Den är en 91:a

Ja jag skäms över att bli dragen av en tjej fast det aldrig har hänt, det är därför jag måste trimma!!!!!!!!!!!
Problemet med din hoj är att det är en 91a. Den är strypt i CDI-boxen och kommer inte gå att trimma upp till några högre hadtigheter. Om man nu inte byter CDIn. Men detta kan bli svårt då det inte finns ostrypta CDI-boxan till TZRen, iaf i Sverige. Det du dock kan göra är at du köper en CDI-box ifrån en äldre modell. Finns en kvar på www.samsmotor.se
Men det finn fler problem. På dom äldre modellerna finns det en extra elektronikbox som fungerar som någon form utav backup. Denna finns inbakad i din CDi från 91. Denna box måste du också ha innan du får igång hojen. (tror jag iaf, kanske går utan men det är mindre troligt) Denna finns dock inte på sam´s motor.
Men jag önskar dig lycka till. För det kan bli svårt att trimma din hoj.

PS. Att trimma på andra sätt kommer knappast hjälpa ett röta. Då den fortfarande inte tänder för optimal effekt på höga varv.

//Biifer
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top