TZR eller NSR- ?

SolitudE skrev:
Eller så tänker man som jag,

Varför ska man ha tzr?
Liten.
Äckligt ful och fyrkantig.
Har den bättre bromsar än mina NSR så vet i fan vad dom har mixtrat med.
Kul att kicka igång en sporthoj? :hihi

Just my 2 cents..

personliga åsikter :tummenupp

Varför ha elstart som bara ger mer vikt när man kickar igång den på ett kick? :tungan

Nya nsr är :Bugar

Inte jobbigt att kicka igång den. Hade kick på min tzr, den gick igång på 1a eller 2a kicken.

Anton_Ljunghusen skrev:
personliga åsikter :tummenupp

Varför ha elstart som bara ger mer vikt när man kickar igång den på ett kick? :tungan

Nya nsr är :Bugar

Visst, säkert lättstartade, men just det där att kicka ser lite moppeaktigt ut, när man kör sporthoj. (Läs inte motard!)

Nu vet du varför jag bytte upp mig till nya NSR:en då, den är helt enkelt :Bugar

Ser att tråden har spårat ur, kan en vänlig moderator byta namn på tråden till "TZR eller NSR- det är frågan" , eller liknande istället?

Eller flytta OT inlägg till annan tråd?

Skulle jag ått välja på gammla NSR och TZR helt klart TZR. Tzr är ganska nice för sitt pris och går helt OK. Skit samma på en NSR som gör 170 elr en TZR som gör 165 du märker knappt nån skillnad ändå, gå inte efter topp hastighet när det är så lika. Gammla NSR elr TZR = TZR. Gammla NSR är ju jobbigt mycket plast på.

Padde skrev:
Skulle jag ått välja på gammla NSR och TZR helt klart TZR. Tzr är ganska nice för sitt pris och går helt OK. Skit samma på en NSR som gör 170 elr en TZR som gör 165 du märker knappt nån skillnad ändå, gå inte efter topp hastighet när det är så lika. Gammla NSR elr TZR = TZR. Gammla NSR är ju jobbigt mycket plast på.

You go girl! :tummenupp :rolleyes: :tungan

125kubik skrev:
Har hört vissa säga att gamla NSR krånglar mycket. Är det sant? Vad är det som krånglar isf?

Nja, under tiden jag surfat här på SH (runt 2 år) har det väl kommigt upp en del trådar om skurna gammel NSRér ganska tätt.

Ett ganska stort problem gammel NSR har är luftströmmarna under tanken, kör du i en speciell hastighet med den hojen så bildas ett tryck under tanken som gör att motorn inte får tillräckligt med luft genom luftburken. Har för mig att för nått år sedan hade någon fått ett haveri på grund av den orsaken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman