TZR eller NSR- ?

SolitudE skrev:
Eller så tänker man som jag,

Varför ska man ha tzr?
Liten.
Äckligt ful och fyrkantig.
Har den bättre bromsar än mina NSR så vet i fan vad dom har mixtrat med.
Kul att kicka igång en sporthoj? :hihi

Just my 2 cents..


personliga åsikter :tummenupp

Varför ha elstart som bara ger mer vikt när man kickar igång den på ett kick? :tungan

Nya nsr är :Bugar
 
Inte jobbigt att kicka igång den. Hade kick på min tzr, den gick igång på 1a eller 2a kicken.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
personliga åsikter :tummenupp

Varför ha elstart som bara ger mer vikt när man kickar igång den på ett kick? :tungan

Nya nsr är :Bugar

Visst, säkert lättstartade, men just det där att kicka ser lite moppeaktigt ut, när man kör sporthoj. (Läs inte motard!)


Nu vet du varför jag bytte upp mig till nya NSR:en då, den är helt enkelt :Bugar
 
Ser att tråden har spårat ur, kan en vänlig moderator byta namn på tråden till "TZR eller NSR- det är frågan" , eller liknande istället?

Eller flytta OT inlägg till annan tråd?
 
Skulle jag ått välja på gammla NSR och TZR helt klart TZR. Tzr är ganska nice för sitt pris och går helt OK. Skit samma på en NSR som gör 170 elr en TZR som gör 165 du märker knappt nån skillnad ändå, gå inte efter topp hastighet när det är så lika. Gammla NSR elr TZR = TZR. Gammla NSR är ju jobbigt mycket plast på.
 
Padde skrev:
Skulle jag ått välja på gammla NSR och TZR helt klart TZR. Tzr är ganska nice för sitt pris och går helt OK. Skit samma på en NSR som gör 170 elr en TZR som gör 165 du märker knappt nån skillnad ändå, gå inte efter topp hastighet när det är så lika. Gammla NSR elr TZR = TZR. Gammla NSR är ju jobbigt mycket plast på.


You go girl! :tummenupp :rolleyes: :tungan
 
125kubik skrev:
Har hört vissa säga att gamla NSR krånglar mycket. Är det sant? Vad är det som krånglar isf?

Nja, under tiden jag surfat här på SH (runt 2 år) har det väl kommigt upp en del trådar om skurna gammel NSRér ganska tätt.

Ett ganska stort problem gammel NSR har är luftströmmarna under tanken, kör du i en speciell hastighet med den hojen så bildas ett tryck under tanken som gör att motorn inte får tillräckligt med luft genom luftburken. Har för mig att för nått år sedan hade någon fått ett haveri på grund av den orsaken.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top