TZ250/RD 350 stroke och big bore

Jag ska köra TM34or med egna stora insug och orginal portade reedcages med boysen reeds i 358an..(179cc/cylnder)
I 437an (219cc/cylinder) blir det VM38 med egna insug och 3 bladiga reedcages med fiberreeds från TZM150...en modell som tillverkades och såldes mest i asien

Låter fräsigt! Kan tänka mig ljudet som blir när du öppnar spjällen på 38orna, mums! Blir det avstämda pipor med?

När planerar du att dra igång maskinerierna? Hur många pollar siktar du på? Vad har du för durationer i den stora motorn? :)
 
Låter fräsigt! Kan tänka mig ljudet som blir när du öppnar spjällen på 38orna, mums! Blir det avstämda pipor med?

När planerar du att dra igång maskinerierna? Hur många pollar siktar du på? Vad har du för durationer i den stora motorn? :)

Den lilla motor kanske i mars och den stora on allt ok i maj...

Egna pipor...358cc siktar på 65-70whp (mesta vi fått på en 350-360cc är 78whp med Keihin 39or).. Den stora hoppas jag på +80whp...
 
Vilket vackert ljud det är på rd´n i filmen, ser ju ut att gå fruktansvärt bra. Sugen på att åka blåryk blir man iallafall! :tummenupp
 
Gjorde insugsadaptrar till VM 38orna idag. Provar svart POM C (Copolymer).

DSC01032.jpg
Stora insuget (ID40mm)på vänster cylle
och mellaninsuget (ID35mm) på höger.
Ett std insug (ID30mm) ligger uppepå.
Trebladiga reeds syns i vänster insug..



DSC01034.jpg
VM38 till vänster och TM34 höger
 
Last edited:
vilken fruktansvart fin maskin :)

alskar dom har gamla jammorna, skall sjalv kopa en tz'a

en bra kompis till mig tavlade for ett par ar sedan med stan stevens rd350, kittat med trinity 421cc, tz tandning och tz forgasare. kommer inte ihag vem som byggde piporna men dom va special byggda till stan.

vilket javla klipp dar va i den maskinen! den kordes i en klass med max 78hp (dynapro, som laser iaf 7-8% lagre an dynojet), och dom hade ett helvete att fa NER effekten :D

han tavlade samtidigt med min honda rs250, och helt arligt visste han inte vilken som roligast att kora!

suverant bygge! :tummenupp
 
Det låter mycket lagom :) Grrr vilket ljud det kommer att bli i den :tuttar
 
Fick fel storlek av packboxar till FZ750 gaffeln..Det blev till att skicka tillbaks för byte:(

Var tvungen hänga dit gaffel och framhjul för att se hur det ser ut :D

DSC01044.jpgDSC01045.jpg
 
Last edited:
Gammalt möter nytt:

- FZ 750 39mm gaffel
- TZ kronor
- Rod Tingate racing TZ clipons kopior 39mm
- GSXR1000k6 ny bromspump
- Nytt snabbgas men funderar köra std TZ
- Bromsgrepp KTM cross fast fästet TZ
- Orginal mekanisk TZ varvräknare
- Biltema tempmätare (BT givarn har samma gänga som RD350YPVS!!)
- Bollhorn....

DSC01047.jpg
 
Last edited:
Jag kan ju ha missat det i ett tidigare inlägg men jag orkar inte leta igenom 8 sidor. Sorry!

Vilken typ av färg är ramen lackad i? Ser precis ut på det sättet jag vill att min ska göra.
Fotpinnarna var snygga de med!:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top