TZ250/RD 350 stroke och big bore

Gått undrat vad jag ska i 'hålen' i sidorna dvs som 'sidokåpor'. Hittade perforerad RF plåt. Tror det kan bli bra med dessa+sidensvart lack.
Nu är denna bara en provbit ska göra nya med bättre passform.
Annars bara husrenovering och importbilar(+nytt jobb)....dvs Ingen tid över just nu för detta projekt..

DSC01113.jpg

DSC01114.jpg
 
Handlat begagnade Banshee cylindrar :tummenupp. Omfodrade med VITOS foder och borrade 70mm. Med 61mm veven blir det trevliga 470cc.
Mycket jobb, husrenovering och verkstadsinredning gör att bygget eventuellt kommer igång någon gång i November...
DSC01163.jpgDSC01164.jpg
Stora cylindern och kolven givetvis till höger...Den andra cylindern/kolven är std YPVS dvs 64mm.
 
Vad betyder "trenchat"? :va

Det betyder att du fräser ur vevhuset för mera utrymme när du ökar slaget på veven då det annars tar i blocket. Man fräser ur 1.6-1.7mm i mitten på varje cylinder så att de finns plats för vevstaken att rotera.

Du kan köra med +4mm slag i orginal blocket innan du "Trenchar" det.. Det finns uppsjö av kombinationer på borr å slag beroende på vad man ska köra med motorn.

En +4mm longrod med 68 i borr blir 421cc å ger runt 80hp på hjulet.
 
detta är väll bland det största som går att få på en 350 motor.

Om man inte skaffat det 3 eller 4 cyll billet blocket fäst så att man använder yamaha R1 v-låda o koppling då kommer man till runt 1650cc rak 4 cyl 2T o ca 220-240 hp:-))



Design | Bore | Stroke | Rod | Displacement
Mono-block Twin 84.0 58.0 125.3 642.84cc
Mono-block Twin 85.0 58.0 125.3 658.24cc
Mono-block Twin 85.0 64.0 125.3 726.33cc
Mono-block Twin 85.0 68.0 130.3 771.73cc
 
detta är väll bland det största som går att få på en 350 motor.

Om man inte skaffat det 3 eller 4 cyll billet blocket fäst så att man använder yamaha R1 v-låda o koppling då kommer man till runt 1650cc rak 4 cyl 2T o ca 220-240 hp:-))



Design | Bore | Stroke | Rod | Displacement
Mono-block Twin 84.0 58.0 125.3 642.84cc
Mono-block Twin 85.0 58.0 125.3 658.24cc
Mono-block Twin 85.0 64.0 125.3 726.33cc
Mono-block Twin 85.0 68.0 130.3 771.73cc
Det gar latt att fa i 78mm dubbelcyllar och med 64mm slag blir det 611cc med std block....:)...
Finns oxa med 58mm slag 555cc:
http://www.ebay.co.uk/itm/230804530081?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 
Last edited:
Det betyder att du fräser ur vevhuset för mera utrymme när du ökar slaget på veven då det annars tar i blocket. Man fräser ur 1.6-1.7mm i mitten på varje cylinder så att de finns plats för vevstaken att rotera.

Du kan köra med +4mm slag i orginal blocket innan du "Trenchar" det.. Det finns uppsjö av kombinationer på borr å slag beroende på vad man ska köra med motorn.

En +4mm longrod med 68 i borr blir 421cc å ger runt 80hp på hjulet.

Redan med 64mm slag trenchar man faktiskt igenom blocket......Kemisk metall ar den store vannen....
 
Är det någon som kan ge mej alla mått på en rd350 kopplingskorg?? ta det via PM så det inte kladdas mera i tråden,, ursäkta OT.

mvh
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top