TZ 250 frågor:

Nyteknik skrev:
Det är som sagt inte av ekonomiska skäl som jag inte sätter dit nya circlips. Är dessa av standardtyp och går att köpa var som helst?

Promenera in på Yamaha eller Honda(deras passar ju tydligen) och köp några påsar. Jag får dem fem och fem....
 
oFFkeFF skrev:
Jo, fast jag hade nog lyssnat på någon som varit svensk mästare x 2, kört tz250 sen 96 och bara har racegalningar i släkten.

Det är väldigt dumsnålt att återanvända clipsen, jag har nog nya liggande du kan få låna..

nej nej nej, inte använda Hondadelar till en Yamaha !!!! :kocko

Blir ju helt fel.

(Förresten så kan jag trycka i dem med bara fingrarna :7peta , det var stiggys gamle mekaniker som lärde ut knepet)
 
johanrehn80 skrev:
nej nej nej, inte använda Hondadelar till en Yamaha !!!! :kocko

Blir ju helt fel.

(Förresten så kan jag trycka i dem med bara fingrarna :7peta , det var stiggys gamle mekaniker som lärde ut knepet)

Förresten prova inte det. Om du slinter så kommer du antagligen repa kolven på sidan med clipsets vassa kant, och då är det inte bra............alla kanter måste vara mjuka och fint rundade på kolven. När den expanderar så repar det om du har otur.

/J
 
johanrehn80 skrev:
Förresten prova inte det. Om du slinter så kommer du antagligen repa kolven på sidan med clipsets vassa kant, och då är det inte bra............alla kanter måste vara mjuka och fint rundade på kolven. När den expanderar så repar det om du har otur.

/J

Å ja, man behöver ju inte vara nojjig som en gammal överklasstant....
En liten repa putsar man bara bort. Det blir inga brutala repor om man slinter med ett kolvbultsclips....
 
Chris Ash skrev:
Å ja, man behöver ju inte vara nojjig som en gammal överklasstant....
En liten repa putsar man bara bort. Det blir inga brutala repor om man slinter med ett kolvbultsclips....

Nä nä, du vet säkert.
 
johanrehn80 skrev:
Förresten prova inte det. Om du slinter så kommer du antagligen repa kolven på sidan med clipsets vassa kant, och då är det inte bra............alla kanter måste vara mjuka och fint rundade på kolven. När den expanderar så repar det om du har otur.

/J

Faktum är att det första jag gjorde när jag skulle sätta dit det första av de två circlips jag hade var att repa kolven med den tång jag använde för att få dit låsringen. Min första tanke var att jag hade sabbat den helt nya kolven. Men med lite 600-våtslippapper var repan snabbt som bortblåst.
 
Nyteknik skrev:
Faktum är att det första jag gjorde när jag skulle sätta dit det första av de två circlips jag hade var att repa kolven med den tång jag använde för att få dit låsringen. Min första tanke var att jag hade sabbat den helt nya kolven. Men med lite 600-våtslippapper var repan snabbt som bortblåst.

vad var det jag sa!? men det var bra löst med pappret. Man måste vara extra noga när man har med tävlingsredskap att göra.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top