TZ 250 frågor:

Nyteknik skrev:
Det är som sagt inte av ekonomiska skäl som jag inte sätter dit nya circlips. Är dessa av standardtyp och går att köpa var som helst?

Promenera in på Yamaha eller Honda(deras passar ju tydligen) och köp några påsar. Jag får dem fem och fem....
 
oFFkeFF skrev:
Jo, fast jag hade nog lyssnat på någon som varit svensk mästare x 2, kört tz250 sen 96 och bara har racegalningar i släkten.

Det är väldigt dumsnålt att återanvända clipsen, jag har nog nya liggande du kan få låna..

nej nej nej, inte använda Hondadelar till en Yamaha !!!! :kocko

Blir ju helt fel.

(Förresten så kan jag trycka i dem med bara fingrarna :7peta , det var stiggys gamle mekaniker som lärde ut knepet)
 
johanrehn80 skrev:
nej nej nej, inte använda Hondadelar till en Yamaha !!!! :kocko

Blir ju helt fel.

(Förresten så kan jag trycka i dem med bara fingrarna :7peta , det var stiggys gamle mekaniker som lärde ut knepet)

Förresten prova inte det. Om du slinter så kommer du antagligen repa kolven på sidan med clipsets vassa kant, och då är det inte bra............alla kanter måste vara mjuka och fint rundade på kolven. När den expanderar så repar det om du har otur.

/J
 
johanrehn80 skrev:
Förresten prova inte det. Om du slinter så kommer du antagligen repa kolven på sidan med clipsets vassa kant, och då är det inte bra............alla kanter måste vara mjuka och fint rundade på kolven. När den expanderar så repar det om du har otur.

/J

Å ja, man behöver ju inte vara nojjig som en gammal överklasstant....
En liten repa putsar man bara bort. Det blir inga brutala repor om man slinter med ett kolvbultsclips....
 
Chris Ash skrev:
Å ja, man behöver ju inte vara nojjig som en gammal överklasstant....
En liten repa putsar man bara bort. Det blir inga brutala repor om man slinter med ett kolvbultsclips....

Nä nä, du vet säkert.
 
johanrehn80 skrev:
Förresten prova inte det. Om du slinter så kommer du antagligen repa kolven på sidan med clipsets vassa kant, och då är det inte bra............alla kanter måste vara mjuka och fint rundade på kolven. När den expanderar så repar det om du har otur.

/J

Faktum är att det första jag gjorde när jag skulle sätta dit det första av de två circlips jag hade var att repa kolven med den tång jag använde för att få dit låsringen. Min första tanke var att jag hade sabbat den helt nya kolven. Men med lite 600-våtslippapper var repan snabbt som bortblåst.
 
Nyteknik skrev:
Faktum är att det första jag gjorde när jag skulle sätta dit det första av de två circlips jag hade var att repa kolven med den tång jag använde för att få dit låsringen. Min första tanke var att jag hade sabbat den helt nya kolven. Men med lite 600-våtslippapper var repan snabbt som bortblåst.

vad var det jag sa!? men det var bra löst med pappret. Man måste vara extra noga när man har med tävlingsredskap att göra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top