Tyst 1100R

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Min vedbodtrimmade 1109 låter inte som en stenkross. Den är faktiskt helt tyst och spinner som en katt. Vad har jag gjort för fel nu? :confused:
 
Tysken skrev:
Min vedbodtrimmade 1109 låter inte som en stenkross. Den är faktiskt helt tyst och spinner som en katt. Vad har jag gjort för fel nu? :confused:

Plocka av burkarna så blir det annat ljud i skällan :hihi
 
Ungefär som min 1157-gixxer som jag monterade en stressfläkt på. Hopplock av "parts-bin-junk". Spinner som en katt! Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna. Växellådan har sett sin bästa dagar. Växeltrumman är svetsad och uppfräst för hand med en Dremmel. Växelgafflarna är svetsade och "polerade" på en bandslip. Kopplingen hittade jag bland "nästan-brända-men-med-lite-fiber-kvar" och tre kopplingsfjädrar. Såg 275+ km/h på mätaren på Lunda i torsdags på 402, dvs runt 260 på 402 meter med 200 meter hjulspin i starten. :tomten
 
andersbrink skrev:
Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna.

Och det fungerade? Tålde värmen mm..?? Har hittat ett aluminiumcement kit hos Mekonomen för 75kr, tror du det fungerar för liknande reperationer?

(Kunde tyvärr inte hittade det på deras hemsida, men artikel numret var 75-445 om någon är intresserad)
 
Henkka skrev:
Och det fungerade? Tålde värmen mm..?? Har hittat ett aluminiumcement kit hos Mekonomen för 75kr, tror du det fungerar för liknande reperationer?

(Kunde tyvärr inte hittade det på deras hemsida, men artikel numret var 75-445 om någon är intresserad)

Om det funkar i längden vet jag inte. Tänker inte plocka isär för att kolla. Det får hålla så länge det håller. Jag använde Devcon F2 (flytande aluminium epoxy) som kostar 1000 spänn för 1/2 kg - som jag annars använder för speciella portnings/plastningsjobb (i bl.a avgasportar runt styrningar). Det håller iaf (ihop, dvs brinner ej upp eller rinner) för 225 graders värme. Blir så varmt när man ska i med nya styrningar och/eller ventilsäten. Splash Zone epoxyt (som jag normalt använder för plastning av toppar) verkar hålla för över trehundra grader.
 
Du menar motorskramlet inte avgasljudet?

Inte fan tyckte jag min gamla sucka lät så illa i motorn egentligen.

Bra att du får ihop skiten iaf så du får åka nånting i år.
 
andersbrink skrev:
Ungefär som min 1157-gixxer som jag monterade en stressfläkt på. Hopplock av "parts-bin-junk". Spinner som en katt! Kolvarna är från en oljebrännande Bandit med felborrade oljedräneringshål. Kladdade i aluminiumepoxy och borrade nya hål vid oljeringarna. Växellådan har sett sin bästa dagar. Växeltrumman är svetsad och uppfräst för hand med en Dremmel. Växelgafflarna är svetsade och "polerade" på en bandslip. Kopplingen hittade jag bland "nästan-brända-men-med-lite-fiber-kvar" och tre kopplingsfjädrar. Såg 275+ km/h på mätaren på Lunda i torsdags på 402, dvs runt 260 på 402 meter med 200 meter hjulspin i starten. :tomten

Som dom gamla grekerna sa: Kör Ur-R och se ljuset :tummenupp

Silwer skrev:
Du menar motorskramlet inte avgasljudet?

Inte fan tyckte jag min gamla sucka lät så illa i motorn egentligen.

Bra att du får ihop skiten iaf så du får åka nånting i år.

Avgasljudet är en annan femma, kanske är därför jag inte hörde skramlet :lol
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top