Tycker du hundar är löjliga husdjur?

Nyteknik skrev:
Det är i så fall deras politiker det borde vara skottpengar på. Folk är fattiga och outbildade. Vad begär du? Egentligen är det USA och Västeuropa det borde vara skottpengar på som inte finner medmänsklighet att göra de investeringar som krävs för att få Afrika på fötter.

Har du överhuvudtaget varit i Syd Afrika eller någon annan del av Afrika?. I alla delar av Afrika är det förbjudet att handla med "Wild Animals" ( gäller ej lovlig jakt ) vilket alla vet. Att allt skall vara politikers fel när invånare inte följer lagar och förordingar är det inte, men kraft tag skall göras mot dessa invånare. Du menar att för fattiga och outbildade är det ok att jaga Bergsgorillor, Noshörning, Elefanter, Lejon, leoparder, mm bara för att det finns en efterfrågan i väst? Visst det är synd om dem, men faktum kvarstår, outbildade eller ej så är det ett fåtal som ängnar sig åt djurplågeri och tjuvjakt detta innebär att dom flesta respekterar detta. Men dom som inte gör det skall sättas bakom lås och bom ( vilket även händer om dom ertappas)

Många delar av Afrika har inte och kommer aldrig få en infrastruktur oavsett hur mycket Väst världen hjälper till p.g.a förutsättningarna som finnns i landet. Se bara vad som har hänt med Väst lantbrukare som blivigt bortkörda/mördade/våldtagna från deras egna gårdar. Man skall vara klar över att en väldigt stor del av befolkningen vill inte ha västvärldens hjälp, bortsett från humanitär hjälp.

Jag vet absolut inte svaren på hur saker skall lösas, men tro mig - politikerna i väst världen sitter inte och rullar tummarna när det gäller frågan om att utbilda befolkningen - man gör så gott man kan, och bygger upp skolor/sjukhus mm.

Jag har varit på 2 safaris i Kenya ( 2 veckor i Tsavo väst & öst ) och Syd Afrika ( 2 veckor Krugor National Park ) då fick vi verkligen se att tjuvjakten har avspleglat sig Eko systemet.

Jag kan be en mkt godvän logga in från Syd Afrika ( Kapstaden ) och berätta lite om vad som försegår där, då han arbetar inom Eco Turism har han sett saker som aldrig kommer att visas i varken TV eller tidningar.

Nu kanske jag upprör en del personer, men har man sett det i verklighet så blir man fly förbannad.

Mvh//ZS

bebbe skrev:
Skall detta bli en pittbull tråd till :( Är fruktansvärt trött på alla människor som har så jävla mycket att säga om hundrasen i fråga utan att en ha ägt en själva. Ofta samma personer som kallar hundar som staffen, am staffen mm för pittbulls också :kocko Tom en Yorkshire terrier blir "farlig" i fel händer, att inte folka kan fatta det någon gång. Att säga hur farliga vissa raser är, är en fruktansvärd generalisering och inte helt olikt vanl rasism :rolleyes: Det är lika dumt som att säga att alla människor över 2m och 110 kilo inte borde få vistas i en folk grupp för att dom är potenciellt farliga :3freak

:tummenupp

The_FacultyGirl skrev:
Afrika, Nordamerika, asien, SVERIGE

Alla utrotar vi allt fler djurarter p.g.a. av att människan behöver mer utrymme eller känner sig hotad.

Sen att de djuren är exotiska för oss borde inte göra att vi värdersätter dem annorlunda gentemot t.ex. våra egna rovdjur.
Dock har ett gepardskinn mer värde än en vargs tydligen... men men.. rikemansfolk... usch

Känner sig hotad av djuren tror jag inte håller, men utrymme ja absolut. Se bara i Asien, Brasilen hur det skövlas.

Våra rovdjur som Varg, Björn, Lo ökar i stam varje år - så här går det inte utför iallafall.

Mvh//ZS

bebbe skrev:
Skall detta bli en pittbull tråd till :( Är fruktansvärt trött på alla människor som har så jävla mycket att säga om hundrasen i fråga utan att en ha ägt en själva. Ofta samma personer som kallar hundar som staffen, am staffen mm för pittbulls också :kocko Tom en Yorkshire terrier blir "farlig" i fel händer, att inte folka kan fatta det någon gång. Att säga hur farliga vissa raser är, är en fruktansvärd generalisering och inte helt olikt vanl rasism :rolleyes: Det är lika dumt som att säga att alla människor över 2m och 110 kilo inte borde få vistas i en folk grupp för att dom är potenciellt farliga :3freak

Hmmm du upprepar dig som en hackig gammal grammofonskiva......tyckte mig se ett hundratal likadana skygglappsinlägg i Pitbulltråden.

Chris Ash skrev:
Hmmm du upprepar dig som en hackig gammal grammofonskiva......tyckte mig se ett hundratal likadana skygglappsinlägg i Pitbulltråden.

Och din erfarenhet??? Obs endast sanningar gäller!!
Sedan åandra sidan så tycker jag att det är välldigt bra om alla motståndare basunerar ut att det är farliga hundar, man kan ju alltid hoppas att folk inte vill ha dom så att dom inte blir sönderavlade som mycket annat :rolleyes:

Last edited:
bebbe skrev:
Och din erfarenhet??? Obs endast sanningar gäller!!
Sedan åandra sidan så tycker jag att det är välldigt bra om alla motståndare basunerar ut att det är farliga hundar, man kan ju alltid hoppas att folk inte vill ha dom så att dom inte blir sönderavlade som mycket annat :rolleyes:

Allt av vikt verkar redan ha sagts i Pitbulltråden.

Zilversurfer skrev:
Vad förvånad jag är...att detta är i Afrika. Dom utrotar alla djur som finns på WHO listan - och har inga betänkligheter överhuvudtaget. Det är fanimej skottpengar på dessa personer. Ifs så har Syd Afrika infört rätten för Parkvakter att skjuta Tjuvjägare, på tiden.

IDIOTER, f*n va´arg jag blir. :mad:

Mm, det där var ju klokt sagt :kocko

Chris Ash skrev:
Speciellt från killen som hade flera års riktig erfarenhet av hundar. Honom mer eller mindre ignorerade du.

Ursäkta mig om jag anser att en människa som snackar så mycket strunt omöjligen kan ha den erfarenheten som gör att han kan uttala sig på ett sådant vis. För att få kunskap om en särskild ras så krävs det umgänge med rasen ifråg, mycket och ofta!! Räcker inte att man har "en" ras och har haft denna välldigt länge, är det inte den specifika rasen man har haft skall man inte uttala sig om hurdan den är. Vet man någonting om hundar så gör man inte heller det. Jag har tex aldrig haft en eller ens varit mycket i kontakt med ridgebacks därför kan jag inte uttala mig om hurdan denna rasen är, även om det skulle finnas ettpar "förståsigpåare" som skriver spaltvis om rasen ifråga så kan jag inte verifiera det dom skriver förrän jag har egna fakta :fakta

bebbe skrev:
Japp, det var ju välldigt mycket vettiga inlägg där

Ja det var det. Speciellt från tob.

Men honom dräpte du....

bebbe skrev:
Pust.... Jajajajajajaja............
Alla "kamphundar" kassa, allt suger. Har kanske mensen :rolleyes: bla bla bla....
vet mest, fråga hmm hmm bla bla bla :kocko

... För att få kunskap om en särskild ras så krävs det umgänge med rasen ifråg, mycket och ofta!! Räcker inte att man har "en" ras och har haft denna välldigt länge, är det inte den specifika rasen man har haft skall man inte uttala sig om hurdan den är. Vet man någonting om hundar så gör man inte heller det. Jag har tex aldrig haft en eller ens varit mycket i kontakt med ridgebacks därför kan jag inte uttala mig om hurdan denna rasen är, även om det skulle finnas ettpar "förståsigpåare" som skriver spaltvis om rasen ifråga så kan jag inte verifiera det dom skriver förrän jag har egna fakta :fakta

Jag kan berätta mycket för dig om vilken hundras du vill med hjälp av lite bokhantering. Inte allt men mycket. Har du sen specifika frågor kan jag hjälpa dig med hänvisningar till respektive rasförbund.
Detta kan jag trots att jag personligen inte har erfarenhet av mer än sisådär en sju-åtta raser.

Last edited:
Chrille skrev:
Ja det var det. Speciellt från tob.

Men honom dräpte du....

Jag kan berätta mycket för dig om vilken hundras du vill med hjälp av lite bokhantering. Inte allt men mycket. Har du sen specifika frågor kan jag hjälpa dig med hänvisningar till respektive rasförbund.
Detta kan jag trots att jag personligen inte har erfarenhet av mer än sisådär en sju-åtta raser.

En literatur pojke alltså :D Hoppas inte du tror på aftonbladet också :rolleyes: Sedan så har jag för mig att jag inte fick något konkret på VILKA böcker det var du hade läst från? Kanske var just den fakta späckade tidningen :D Nej skämt och sido, jag tycker att det är helt och hållet skrattretade hur vissa personer uttalar sig och stödjer detta från böcker. Jag har umgåts med Rottwailer och Staffrar sedan jag var mycket liten eller tom i hela mitt liv och inget av den skräckbild du målar upp stämmer. Så du får ursäkta mig om jag tycker att det är jävligt mycket skitsnack när du säger hurdan rasen är genom att du har läst detta i böcker :rolleyes: Sedan så försöker jag inte ändra på dig, du får givetvis tycka vad du vill. Men om du håller på att berättar denna felaktiga bilden över rasen, raserna så är det väll klart att man reagerar. Rasen har kommit i rampljuset och det finns massor utav förståsigpåare som står för att rasen inte skall finnas, hur F*N kan man uttala sig om en sådan sak om man inte har personlig erfarenhet utav den :va Sedan så säger jag inte att rasen är lätt, men det är åandra sidan många raser som inte är. Och jag står för att man skulle ha en mer kontrollerad hållning utav alla hund typer för det absolut värsta som finns är hundar som far illa pga okunnigt och ibland även elakt folk.

Last edited:
det är jämt ett jävla liv om de där hundarna som ser ut som fula grisar, varför är det så viktigt att ha en sådan hund, det finns ju massor av andra raser där inga betänkligheter finns?
Vill man vara lite farlig och ha nåt att snacka om?

Villee skrev:
Mm, det där var ju klokt sagt :kocko

Läs mitt andra inlägg din förbannade :huvet , till varför jag har denna inställning. Och vill du ta upp det till diskussion så ring mig 0705-293068, och berätta om din erfarenhet i ärendet.

Jag har inte bara positiva erfarenheter av dessa raser som diskuteras, men de har berott på ägaren. De flesta har dock varit jättegoa!

Den gången som jag kliade mig i huvvet mest, var när jag på kliniken för ett obligatoriskt se-och-lär moment. Det ringde och meddelades att en 'amstaff'-valp som vinglade, var hängig och kräktes var på väg in... Det var inte ägaren som kom in med den, utan hans 'flickvän'.
De sa ormbett först, men vi fick inte till det, med bristen på bettställe...sedan när hennes pappa avlägsnat sig en stund kom det fram att hunden kanske skulle kunnat fått i sig 'roppar' av misstag. Tja, vad ska man säga! :död

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage