Tycker du hundar är löjliga husdjur?

bebbe skrev:
En literatur pojke alltså :D Hoppas inte du tror på aftonbladet också :rolleyes: Sedan så har jag för mig att jag inte fick något konkret på VILKA böcker det var du hade läst från? Kanske var just den fakta späckade tidningen :D Nej skämt och sido, jag tycker att det är helt och hållet skrattretade hur vissa personer uttalar sig och stödjer detta från böcker. Jag har umgåts med Rottwailer och Staffrar sedan jag var mycket liten eller tom i hela mitt liv och inget av den skräckbild du målar upp stämmer. Så du får ursäkta mig om jag tycker att det är jävligt mycket skitsnack när du säger hurdan rasen är genom att du har läst detta i böcker :rolleyes: Sedan så försöker jag inte ändra på dig, du får givetvis tycka vad du vill. Men om du håller på att berättar denna felaktiga bilden över rasen, raserna så är det väll klart att man reagerar. Rasen har kommit i rampljuset och det finns massor utav förståsigpåare som står för att rasen inte skall finnas, hur F*N kan man uttala sig om en sådan sak om man inte har personlig erfarenhet utav den :va Sedan så säger jag inte att rasen är lätt, men det är åandra sidan många raser som inte är. Och jag står för att man skulle ha en mer kontrollerad hållning utav alla hund typer för det absolut värsta som finns är hundar som far illa pga okunnigt och ibland även elakt folk.

Så ens egna erfarenheter är de som gäller och ingen annans? Givetvis kan inte litteratur ge en 100%-ig bild av en hund, men de experterna som skrivit boken har alltså fel eftersom de inte är du? :va

Jag tycker dom är snälla/Goa = jag har bara erfarenhet av en god väns. Men det finns säkert knäppa Amstaff, Pittbulls likväl som det finns knäppa Goldenretriever/Collie/Grand Danois mfl.

Mvh//ZS

men varför ska man ha vakt o attackhundar (eller vad fasen de kan heta) som sällskapshundar, de ska väl användas till arbetshundar, varför väljer folk en cool hundras? (nu vet jag inet vad en pittbull ska vara till iofs)
Känner folk som skaffat såna här hundar för att sedan avliva dem för att det inte blev som de tänkte alls.

Zilversurfer skrev:
Jag tycker dom är snälla/Goa = jag har bara erfarenhet av en god väns. Men det finns säkert knäppa Amstaff, Pittbulls likväl som det finns knäppa Goldenretriever/Collie/Grand Danois mfl.

Mvh//ZS

Visst, men om du läser pitbulltråden så ser du att stor del av diskussionen behandlar hur denna "knäpphet" är betingad. Hurdana de sk rastypiska dragen är.

Chris Ash skrev:
Så ens egna erfarenheter är de som gäller och ingen annans? Givetvis kan inte litteratur ge en 100%-ig bild av en hund, men de experterna som skrivit boken har alltså fel eftersom de inte är du? :va
Beror på vilka "experterna" är :rolleyes: (detta börjar bli tjatigt)

Flamma77 skrev:
Jag har inte bara positiva erfarenheter av dessa raser som diskuteras, men de har berott på ägaren. De flesta har dock varit jättegoa!

Den gången som jag kliade mig i huvvet mest, var när jag på kliniken för ett obligatoriskt se-och-lär moment. Det ringde och meddelades att en 'amstaff'-valp som vinglade, var hängig och kräktes var på väg in... Det var inte ägaren som kom in med den, utan hans 'flickvän'.
De sa ormbett först, men vi fick inte till det, med bristen på bettställe...sedan när hennes pappa avlägsnat sig en stund kom det fram att hunden kanske skulle kunnat fått i sig 'roppar' av misstag. Tja, vad ska man säga! :död

Ville bara fråga vad roppar är.

bebbe skrev:
Finns många "experter" här verkar det som. Dessa har ju bevisligen ingen egen erfarenhet :fakta

Ingen erfarenhet?? Du påstår att en kille som tränar hundar på extremt hög nivå inte har erfarenhet medan du som har rastat mammas o pappas hund en gång i veckan har det??

Hade du verkligen vetat något så hade vi inte haft den här diskussionen.

Chrille skrev:
Ingen erfarenhet?? Du påstår att en kille som tränar hundar på extremt hög nivå inte har erfarenhet medan du som har rastat mammas o pappas hund en gång i veckan har det??

Hade du verkligen vetat något så hade vi inte haft den här diskussionen.

App app, nu snackar du skit igen!. Uttalar dig om saker du inte vet ett jota om.
Fast det är ju klart, det ju därför jag har dementerat dig för länge sedan :rolleyes:

Last edited:
Chris Ash skrev:
Vad kallar du det tob hade då?

Tob hade enligt mig välldigt mycket bra åsikter, men vissa saker han sa kändes fel. Sedan så pratade han nog om hundarna mer som redskap än som sälskaps djur. Mycket ändrar sig då.

bebbe skrev:
Tob hade enligt mig välldigt mycket bra åsikter, men vissa saker han sa kändes fel. Sedan så pratade han nog om hundarna mer som redskap än som sälskaps djur. Mycket ändrar sig då.

Exakt vad är det som ändrar sig i de rastypiska dragen om man pratar om hunden som arbets resp sällskapshund?

dom där "hundarna" skulle inte ha en chans mot mina labradorer!! GRRRR!!

Chris Ash skrev:
Visst, men om du läser pitbulltråden så ser du att stor del av diskussionen behandlar hur denna "knäpphet" är betingad. Hurdana de sk rastypiska dragen är.

Bryr mig inte :tungan , jag har min åsikt och kiss ass kan inte ändra mig :arsele

Ses på A-torp, dock kommer jag bara under kval lördag.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage