Gulsnabbtrajja skrev:Då borde man kunna ha såna här uppe i norden då. Det är ju rätt sällan man stöter på giraffer här så allas benpipor borde gå säkra...
Sån tur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gulsnabbtrajja skrev:Då borde man kunna ha såna här uppe i norden då. Det är ju rätt sällan man stöter på giraffer här så allas benpipor borde gå säkra...

Nyteknik skrev:Det är i så fall deras politiker det borde vara skottpengar på. Folk är fattiga och outbildade. Vad begär du? Egentligen är det USA och Västeuropa det borde vara skottpengar på som inte finner medmänsklighet att göra de investeringar som krävs för att få Afrika på fötter.
bebbe skrev:Skall detta bli en pittbull tråd tillÄr fruktansvärt trött på alla människor som har så jävla mycket att säga om hundrasen i fråga utan att en ha ägt en själva. Ofta samma personer som kallar hundar som staffen, am staffen mm för pittbulls också :kocko Tom en Yorkshire terrier blir "farlig" i fel händer, att inte folka kan fatta det någon gång. Att säga hur farliga vissa raser är, är en fruktansvärd generalisering och inte helt olikt vanl rasism
Det är lika dumt som att säga att alla människor över 2m och 110 kilo inte borde få vistas i en folk grupp för att dom är potenciellt farliga
![]()
The_FacultyGirl skrev:Afrika, Nordamerika, asien, SVERIGE
Alla utrotar vi allt fler djurarter p.g.a. av att människan behöver mer utrymme eller känner sig hotad.
Sen att de djuren är exotiska för oss borde inte göra att vi värdersätter dem annorlunda gentemot t.ex. våra egna rovdjur.
Dock har ett gepardskinn mer värde än en vargs tydligen... men men.. rikemansfolk... usch
bebbe skrev:Skall detta bli en pittbull tråd tillÄr fruktansvärt trött på alla människor som har så jävla mycket att säga om hundrasen i fråga utan att en ha ägt en själva. Ofta samma personer som kallar hundar som staffen, am staffen mm för pittbulls också :kocko Tom en Yorkshire terrier blir "farlig" i fel händer, att inte folka kan fatta det någon gång. Att säga hur farliga vissa raser är, är en fruktansvärd generalisering och inte helt olikt vanl rasism
Det är lika dumt som att säga att alla människor över 2m och 110 kilo inte borde få vistas i en folk grupp för att dom är potenciellt farliga
![]()
Chris Ash skrev:Hmmm du upprepar dig som en hackig gammal grammofonskiva......tyckte mig se ett hundratal likadana skygglappsinlägg i Pitbulltråden.
bebbe skrev:Och din erfarenhet??? Obs endast sanningar gäller!!
Sedan åandra sidan så tycker jag att det är välldigt bra om alla motståndare basunerar ut att det är farliga hundar, man kan ju alltid hoppas att folk inte vill ha dom så att dom inte blir sönderavlade som mycket annat![]()
Japp, det var ju välldigt mycket vettiga inlägg därChris Ash skrev:Allt av vikt verkar redan ha sagts i Pitbulltråden.
Zilversurfer skrev:Vad förvånad jag är...att detta är i Afrika. Dom utrotar alla djur som finns på WHO listan - och har inga betänkligheter överhuvudtaget. Det är fanimej skottpengar på dessa personer. Ifs så har Syd Afrika infört rätten för Parkvakter att skjuta Tjuvjägare, på tiden.
IDIOTER, f*n va´arg jag blir.![]()
bebbe skrev:Japp, det var ju välldigt mycket vettiga inlägg där
Chris Ash skrev:Speciellt från killen som hade flera års riktig erfarenhet av hundar. Honom mer eller mindre ignorerade du.

bebbe skrev:Japp, det var ju välldigt mycket vettiga inlägg där
bebbe skrev:Pust.... Jajajajajajaja............
Alla "kamphundar" kassa, allt suger. Har kanske mensenbla bla bla....
vet mest, fråga hmm hmm bla bla bla :kocko
bebbe skrev:... För att få kunskap om en särskild ras så krävs det umgänge med rasen ifråg, mycket och ofta!! Räcker inte att man har "en" ras och har haft denna välldigt länge, är det inte den specifika rasen man har haft skall man inte uttala sig om hurdan den är. Vet man någonting om hundar så gör man inte heller det. Jag har tex aldrig haft en eller ens varit mycket i kontakt med ridgebacks därför kan jag inte uttala mig om hurdan denna rasen är, även om det skulle finnas ettpar "förståsigpåare" som skriver spaltvis om rasen ifråga så kan jag inte verifiera det dom skriver förrän jag har egna fakta![]()

Chrille skrev:Ja det var det. Speciellt från tob.
Men honom dräpte du....
Jag kan berätta mycket för dig om vilken hundras du vill med hjälp av lite bokhantering. Inte allt men mycket. Har du sen specifika frågor kan jag hjälpa dig med hänvisningar till respektive rasförbund.
Detta kan jag trots att jag personligen inte har erfarenhet av mer än sisådär en sju-åtta raser.
Sedan så säger jag inte att rasen är lätt, men det är åandra sidan många raser som inte är. Och jag står för att man skulle ha en mer kontrollerad hållning utav alla hund typer för det absolut värsta som finns är hundar som far illa pga okunnigt och ibland även elakt folk.Villee skrev:Mm, det där var ju klokt sagt :kocko
, till varför jag har denna inställning. Och vill du ta upp det till diskussion så ring mig 0705-293068, och berätta om din erfarenhet i ärendet.
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller