Hade en fundering i min andra tråd angående nakenhoj:
En liten motor ~600cc passar bättre som twin än som 4a?
Kan ju tänka mig att en twin sparkar på myyycket bättre än en 4a ända upp till omkring 10 000rpm där jag antar att 4an kommer ikapp och förbi.. Men hurpass står sig en twin (säg ER6 eller SV650) gentemot en 600cc 4a (typ Hornet) i accerlation och fartresureser?
Blir man totalt frånåkt på en ER6 om polarn åker 600cc 4a? (Ut ur kurvor, korsningar osv) Handlar inte om att vara värst, utan om att kunna hålla jämt tempo för att få roligare åkning. (Och japp, polarn åker 600cc 4a)
Rekommenderar ni en twin 600 framför en 4a 600?
En liten motor ~600cc passar bättre som twin än som 4a?
Kan ju tänka mig att en twin sparkar på myyycket bättre än en 4a ända upp till omkring 10 000rpm där jag antar att 4an kommer ikapp och förbi.. Men hurpass står sig en twin (säg ER6 eller SV650) gentemot en 600cc 4a (typ Hornet) i accerlation och fartresureser?
Blir man totalt frånåkt på en ER6 om polarn åker 600cc 4a? (Ut ur kurvor, korsningar osv) Handlar inte om att vara värst, utan om att kunna hålla jämt tempo för att få roligare åkning. (Och japp, polarn åker 600cc 4a)
Rekommenderar ni en twin 600 framför en 4a 600?