tvi-takt låter ju rätt gott faktiskt!

flexbert skrev:
2047405 Så fränt med 500cc tvåtakt!

Vad blev du omkörd av för hoj?! :tomten

farsans 350 2-stroke pinnade på rätt bra när den var lite sisådär slut i motorn :tomten vill gärna testa den efter renovering mohahah

Fuzzman skrev:
2047422 farsans 350 2-stroke pinnade på rätt bra när den var lite sisådär slut i motorn :tomten vill gärna testa den efter renovering mohahah

Då ska du höra hur Laverda RGS 1000 låter! 3cylindrig! Går inte att beskriva ljudet. Man blir helt skakis och paff. Vill bara skratta när man hör :yoparty

ska ut och flyga med min i helgen med, nu när snön e borta. :tuttar

fogerty skrev:

Hårdare kopplingsfjädrar kanske vore på sin plats :lol eller kanske nya lameller.

Ahh, ja det var tider det. :) Känslan att köra den var enorm. Jag höll nästan på att spy efter första rundan på våren, så stark var kicken. Inget jag har kört efter den kommer i närheten.

Tyvärr är det dock så att chassi, fjädring och bromsar är närmast antika jämfört med dagens prylar. Men som många andra på forumet så skulle jag också gärna ta den motorn i ett vettigt chassi, :yoparty

fogerty skrev:
2047389 Blev omkörd av en tvåtakt idag när man satt i bilen, blev lite inspirerad :)

Hittade denna film, kanske har vart uppe förr??

http://video.google.com/videosearch?q=rd500 :tummenupp

Jag tackar särskilt för den! :Bugar Jag har sett den ett par ggr nu. :tummenupp Konstigt att det stod så många likadana vita i depån...... Det verkar nästan som om någon tagit fram ett kit med kraschkåpor till RD500:an.

Nu blev man extremt sugen på att skaffa sig en 500:a igen och köra bana. :yoparty

Eftersom jag ändå står så lågt i kurs hos tvåtaktstalibanerna kan jag väl skjuta in att ljudet från en trimmad moppe är coolt tills man fyller 16 eller något sånt :arsele

sandstream skrev:
2048698 Eftersom jag ändå står så lågt i kurs hos tvåtaktstalibanerna kan jag väl skjuta in att ljudet från en trimmad moppe är coolt tills man fyller 16 eller något sånt :arsele

Och hur många moppar låter som en 2-t över 250cc?? 2-t äger, och ljudet får en att rysa :drool

Efter 4 år med en RD 350 har jag ganska bra koll på 2T-motorns för- och nackdelar när det gäller större hojar än 125:or. T.ex. är den i regel ganska dyr i drift, men i gengäld är en 2T-hoj med 50 hk fan så mycket roligare än en 4T med samma effekt. :)

Kul RD 500-filmer föresten! :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...