Vitabaronen
Medlem
12 år and still countingjag började ju med att hjälpa iallafall Lycka till nu! Hoppas din håller i 11år med!
12 år and still countingjag började ju med att hjälpa iallafall Lycka till nu! Hoppas din håller i 11år med!
Här kommer lite bilder på vad jag tror kan vara problem
https://gyazo.com/7d3360feddd011543c6675da5c867781 (Antar att det ska vara vätska där i )
https://gyazo.com/f25c5a213021915f37f0b69b80a58549 (Är det en glipa man ser vid gummit?)
Att "ha" något i 11 år behöver ju inte betyda att det används?
När jag skrev exploderar så var det ju såklart med glimten i ögat..
Menade såklart ruttna vevlager, ruttna kamlager, trasiga kolvar, glapp i storändan på vevstaken, sladdriga kamkedjor.....för att ta upp några saker.
Och varför skulle det vara handhavande när jag beskrev hur man skulle göra tidigare i tråden?
Okej, en sista fråga bara... När det kommer till vilken olja man kör ner där så är jag lite fundersam, har kollat på : http://www.xlmoto.se/castrol-mineralolja-mtx-10w-40-1liter-1?p=9,71,120
Vet du något bättre eller är det något sånt man ska köra på?
Syftade på det med kopplingen nu btw, men är det samma som gäller?
Ta av kopplingskåpan på motorn och se om den trycker isär kopplingskorgen ordentligt (ca. 10 mm). Kolla även så du int har hack i kopplingskorgen. Försvinner problemet när den är varm så kan det bero på att lamellerna "klibbar" ihop. Jag har ingen bra förklaring på varför men har råkat ut för det ibland. Det kan bero på olja men verkar mest kopplat till svart magi.Nu har jag lagt ner hela förmiddagen på byta huvudcylindern och lufta kopplingen. Gjorde EXAKT som det stod i manualen och till och med kämpat mig igenom youtube videor med oändliga avbrott för reklam om nya kök och prostacare etc. Likväl kopplar den djävulen inte ifrån speciellt bra. Luftat nedifrån och när det inte funkade ovanifrån. Precis samma - dåliga - resultat. Ska man behöva ta bort slavcylindern?
625 men det väl samma skit....
Den fungerade ju innan jag bytte olja och cylinder. *Med olja menar jag vätskan i den hydrauliska kopplingen. Inget annat.*Ta av kopplingskåpan på motorn och se om den trycker isär kopplingskorgen ordentligt (ca. 10 mm). Kolla även så du int har hack i kopplingskorgen. Försvinner problemet när den är varm så kan det bero på att lamellerna "klibbar" ihop. Jag har ingen bra förklaring på varför men har råkat ut för det ibland. Det kan bero på olja men verkar mest kopplat till svart magi.
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |