TV3 vhs band sökes - tecknade barnprogram TV-serier

tecknatarkiv

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2022
Hoj
Beta RR 07
Vet inte om det är okej, men då det är ganska glest med sånt här provar jag lyckan och ser om någon vänlig människa har något till övers. :)

Söker tomband, videoband inspelade från TV3 mellan åren 1987 - 1994 med barnprogram eller "tecknade serier" på. Även TV1000 och Cartoon Network eller Fox Kids är
väldigt uppskattat ifrån min sida.

hqdefault.jpg

Loggorna: logos.fandom.com/wiki/TV3_(Sweden)#1987-1989



Det är inget lätt samlande. Men jag ger inte upp..
Hoppas det är ok, sålänge man inte spammar!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har ytterst få VHS kvar.

Kunde det här bli Den stora och sista VHS tråden?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Alltså jag har ju förbannats med samlargenen och samlar på ditt och datt.

Men VHS band? Med inspelade barnprogram? Från 87 till 94?

Det känns väldigt nichat.
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har inget sånt. En del VHS sparat, men det är några gamla filmer och fullt med instruktionsfilmer av militär natur.

Brorsan spelade in en del saker förr, kan höra mig för vad det var för serier och program.

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Förut när jag var borta på jobb(veckopendlade) och kom hem en helg så upptäckte jag att morsan hade kastat alla gamla VHS band varav några blandband som min moster hade spelat in åt oss då hon bodde i lägenhet med kabel tv medans vi bode på glesbygden med bara 2 kanaler med Björnes magasin och trasdockorna.
Då var man skapligt förbannad och var på väg att slänga ut TVn genom fönstret!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vi har nog någon låda med köpta barnkassetter i källaren.
De vi spelat in ligger också någonstans men oklart var.
Är det lönt besväret att leta efter dem?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
VHS?! Vad är det för nymodigheter? Vi körde BetaMax hemma när jag var liten!
Ahh, har du kommit över skammen av att ha hoppat i fel låda än?

Men det kunde ha varit värre, en kompis till mig hade Video2000, det enda format som var sämre spritt än BetaMax, det fanns inte en hyrfilm att få tag på till det systemet, utom möjligen på den där affären med filmerna bakom röda skynket...

Formatet dog ut 12 år före år 2000.

Den hade utmärkt bild dock, kanske det bästa systemet som fanns, men VHS hade redan säkrat marknaden.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Tycker du ska söka upp "rosamannen" (inte här på sporthoj), han är känd för att spela in från VHS och arkivera.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tycker du ska söka upp "rosamannen" (inte här på sporthoj), han är känd för att spela in från VHS och arkivera.
Ja han har dykt upp ibland vid mina YouTube sökningar.

Det är ju kul att saker finns kvar, men barnprogram? 87-94, var inte det mest ren skit? Ninjatörtels och sånt?

Tacka vet jag dom bulgariska dockfilmerna, DDR propagandan och Anita och Televinken från min barndom...
Jorden är platt somm en pannkaka, Sockteater, Beppe Wolgerts godnattstund, Lopp-Loella och Drutten och Gena hade jag inte mycket till övers för redan då....

Allt med en kraftig Vänster prägel.... FyFan
 

tecknatarkiv

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2022
Hoj
Beta RR 07
Vi har nog någon låda med köpta barnkassetter i källaren.
De vi spelat in ligger också någonstans men oklart var.
Är det lönt besväret att leta efter dem?
Det är TV inspelade barnprogram och tecknade serier jag sparar på och samlar. För mig hade det betytt väldigt mycket. Och kanske finns där något som du själv vill spara också och då kan du ju få kopia samtidigt. Att lämna in såna här band för arkivering kostar ungefär 150-300kr per band oftast + någon form av betalning för USB eller DVD/Skiva/-or


Tycker du ska söka upp "rosamannen" (inte här på sporthoj), han är känd för att spela in från VHS och arkivera.
Har frågat honom. Men fick inget vidare intressant och välskrivet svar. Utan mer något halvdant "Nej finns inget tecknat"

När man sett på hans kanal att han tidigare lagt upp. Så givetvis finns det... men han kanske slänger band som inte är tecknat?
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Hade några band från tv3 och cartoon network, men dessa slängdes för säkert 10-15år sen. Trodde verkligen inte att någon skulle vilja ha dessa :gnissla

Skurt, Stoppa duvan, mr.magoo, scooby doo mfl. Vi hade inte själv dessa kanaler, så det var min mormor och morfar som spelade in till mig. :love:
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Var tvungen att kolla med morsan. Tydligen stod där en låda kvar med inspelade VHS, men hon kom inte ihåg vad det var för filmer. Ska rota lite i den när jag är där nästa vecka.
 

tecknatarkiv

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2022
Hoj
Beta RR 07
Var tvungen att kolla med morsan. Tydligen stod där en låda kvar med inspelade VHS, men hon kom inte ihåg vad det var för filmer. Ska rota lite i den när jag är där nästa vecka.
Det hade varit fantastiskt roligt om det fanns kvar. Givetvis står jag för emballage kostnaden vad det nu kan bli. Schenker brukar ju finnas som ombud hos diverse stora och mindre städer och inte det så finns ju Postmord ^^

Men det är främst då TV-inspelat jag sparar på och spolar igenom. Det är inte som med dagens teknik där man bara öppnar allt i VLC och spolar hur mycket man vill fram och tillbaka =D men det fördriver fritiden och är ganska kul.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top