R2 skrev:bla bla bla
era jämförelser med pupuläritet och fotboll etc.. javisst...
men det jag menar är att dom hade tid till motorsport, han SA till och med "och nu motorsport" men då är det crasher det handlar om, från usa..
det hela hade en underton av underhållning, kolla va lustigt dom beter sig, haha.
Det är enligt mitt tycke så att det behövs kunnigt, engagerat folk som kan tjäna pengar på att marknadsföra sporten, (iaf i förlängningen) för att vi ska komma någon vart med detta.
Macho Woman,, du sitter ju på en hel del kunnade och glöd, för att inte nämna det suveräna jobb du redan gör.
Förslag: central pressrelease inlämning, organiserad filmning, utskick till media, lobbyverksamhet, mm mm..
Detta med att kontakta pressen bör alla enskilda göra, men visst borde vi kunna organisera oss bättre.
roadracing.se som nav i detta?
kom igen och brainstorma nu...
Jag tror att man måste ligga på media lite.
Skickar man inte resultat, bilder, texter osv. så kommer det aldrig med nåt.
Jag hörde av mig till två lokaltidningar här hemma, och berättade lite om vad jag pysslade med, och lite om RR.
Båda tidningarna blev jätteintresserade och gjorde varsin artikel om mig och min RR åkning.
Sportdelen på den stora tidningen ville att jag skulle skicka resultat och små referat löpande under säsongen så han hade koll på hur det gick. Och det har kommit med flera gånger i tidningen.
Detta har lett till att många i stan känner igen mig, och vet att jag kör RR. Många som inte hade en aning om vad RR var, kommer fram och frågar hur det går, och ställer massa frågor om sporten och tävlingarna.
Flera stycken kom oxå ner till Linköping och kollade på den senaste tävlingen, bara för att dom sett det i tidningen och pratat med mig.
Det har dessutom lett till att potentiella sponsorer känner igen mitt namn, och sporten från artiklarna och bilderna i tidningen. Vilket gör det lättare att ragga sponsorer.
Man kan inte bara sitta med armarna i kors hemma i soffan och sura över att sporten inte får nån pubicitet. Man måste göra nåt åt det...
Sporten skulle må bra av nån form av "ambassadör", en som verkligen brinner för sporten, som har tid och ork att sköta kontakten med pressen och övriga media.
Arrangörerna måste börja annonsera innan tävlingarna. Ut med plancher, tidningsannonser, och kanske radioreklam (hörde det inför SM på Sviestad har jag för mig). Så att folk vet att det är tävling till att börja med.
Finns ju hur många som helst som kör motorcykel och är intresserade av racing, som aldrig varit och tittat på en tävling live... Varför?
Det är långt till banorna (det kan vi inte göra någonting åt), man vet inte om att tävlingen går, man hittar inte till banorna, vad mer?
Får vi folk till banorna så kommer ju intresset att öka i media oxå. Och ökar intresset i media så kommer det mer folk till banorna... osv..
Då kanske arrangörerna får in lite mer pengar i entré, och kan göra bättre och proffsigare arrangemang...
Hur många betalande åskådare var det på SM premiären på Anderstorp i våras? 32 eller vad var det? Bedrövligt...