Tvättade hojen.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tvättade hojen idag med svamp och vatten och spolade med vanlig trädgårdsslang. Körde sedan en sväng. Den gick som en klocka i tre fyra kilmoterer och sen började den bråka. Tappar kraft liksom och går allmänt illa, den accar ungefär hälften så fort som vanligt. går lite illa på tomgång oxå.
Vatten i förgasare?? I såna fall, går det att köra bort det eller måste jag plocka isär?

Hilfe!!

kan som du säger vara vatten i förgasarna men låter skumt, (sålänge den inte läcker in vid tanklocket).
kör i en bra dos ksprit och kör, gör d ett par tankar i rad och hoppas på att de löser sig,

annars kan du bara lossna på drenageskruvarna i botten på förgasarna och låta de rinna (med bensinkranen av)

annars kan du stänga av bensinkranen och sen lägga hojen ner på sidan och låta de rinna ur förgasarna. lägg sen ner på ett par gammla däck så slipper du d hårda golvet:P

Tror inte på gasarna, däremot vatten i nåt kontakstycke, runt stiften eller dyl..

Åkajj...hmmm....jag hatar felsökning. :mad:
Får väl låta den stå tills imorrn och sen varmköra för att se om det kanske ordnar sig självt.
Annars får jag väl plocka isär alla kontakter jag kan hitta och spraya med lite kontaktspray. :D

Uppdatering.
Har inte kört hojen sedan i söndags. Problemet kvarstod idag när jag testade igen. Går fint när den är kall. När den är varm hackar den om jag ligger på 3000 varv och drar på. Kämpar sig upp till 4000 varv där kraften kommer igen. Tankade den full och slog i k-sprit och körde kanske en halvmil innan jag tröttnade på att hålla på för idag. :va

Kolla luftfiltret.

Finns det någon avluftningsslang till tanken? Den kanske är igentäppt av kondens efter tvätten.

Jag gissar också på vatten runt stiften, det ger väldigt mystiska symtom och sen dunstar inte vattnet bort så fort som man kan tro utan det kan hålla på i nån vecka om man inte blåser ur där. Dra upp en tändstiftshatt och känn om den är blöt. Oftast får man dock det problemet när man kört med högtryckstvätt och det hade ju inte du iofs.

Uppdatering.
Har inte kört hojen sedan i söndags. Problemet kvarstod idag när jag testade igen. Går fint när den är kall. När den är varm hackar den om jag ligger på 3000 varv och drar på. Kämpar sig upp till 4000 varv där kraften kommer igen. Tankade den full och slog i k-sprit och körde kanske en halvmil innan jag tröttnade på att hålla på för idag. :va

K-sprit vid plusgrader är som att kasta pärlor för svin.:D

Uppdatering.
Jag håller med de andra om stiften. Speed Triple har dragits med just det problemet att fukt kommer in runt tändstiften, främst på det vänstra stiftet, och tar sig sedan inte ut. Problemen uppstår när fukten förångas, alltså när hojen blir varm, om det inte är extremt mycket vätska. Symptomen är ofta exakt som du beskriver, att den hackar när man försöker dra på men går bra på högre varv.

Ngn som vet när detta fel på Triplen avhjälptes? bör man oroa sig på en 01:a?

Så vitt jag vet är det ett generellt problem på många motorer både till bilar och hojar. Men jag har aldrig vart med om att vatten krupit ner där annat än vid tvätt. Altså inte när man kör i regn eller liknande.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP