Tuvängen 25/7 2009

Bengt Allevad

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2006
Hoj
BMW R1100S
En vecka går fort så här i semestertider men som jag ändå har väntat;)

Med andra ord dags för körning på Tuvängen igen :) :)

Länk till detaljbeskrivning http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5267.

Den här lördagen är det ingen specialdag utan vi kör fyra fartgrupper och fyra pass på banan utan speciell bromsövning.

Om vi, skulle bli färre och inte fylla fyra grupper, blir det ett körpass till.

Tyvärr ingen Daltons with burgers denna gången heller men det blir åtminstone Ylvas och mina mackor med fika och några chokladbollar till "efterrätt".

Jag lyfter tråden framåt torsd.-fred. med en väderrapport men redan idag ser det inte omöjligt ut med lördagsvädret.

Så alla Tuvisvänner: vik er halva lördag till lite bankul
hälsar
Tuvisgruppen

Last edited:
Kaaaanske köper en Ducati Hypermotard idag. Ska provköra först. Är den så bra som jag vill att den ska vara, så köper jag och dyker upp på Tuvängen :)

Kaaaanske köper en Ducati Hypermotard idag. Ska provköra först. Är den så bra som jag vill att den ska vara, så köper jag och dyker upp på Tuvängen :)

Aha... på väg in i det italienska träsket månne? Hoppas du tänkt genom det här. Det finns risker... det kan stå dig dyrt. Du kan bli glad, du kan bli nöjd, du kan bli frälst...:rolleyes: En Hypermotard torde passa ypperligt på Il Tuvo.

Aha... på väg in i det italienska träsket månne? Hoppas du tänkt genom det här. Det finns risker... det kan stå dig dyrt. Du kan bli glad, du kan bli nöjd, du kan bli frälst...:rolleyes: En Hypermotard torde passa ypperligt på Il Tuvo.
Hehe, jao... vet inte riktigt vad jag ska köpa. Helt ärligt tyckte jag till och med att jag satt skönt o hade inget emot om en V-rod stod i garaget. Men känns inte som att det kan vara ända huvudhojen. Behövs lite mer lek oxå. Det behövs knäskrap o sladd ibland.

Dock undrar jag på vart billigaste försäkringen vore för en sådan. Kolla via Ava på en försäkring hos Bilsport o den gick på 12 kkr och är helårsförsäkring. Nä tack...

Helt ärligt tyckte jag till och med att jag satt skönt o hade inget emot om en V-rod stod i garaget.

Du vet väl att dom flesta customåkare är fd race-gubbar som inte kan luta sig framåt längre pga alla skador?
Och vi som hånar dom och inte hälsar.
Du vill väl inte hamna där?

Hehe, jao... vet inte riktigt vad jag ska köpa. Helt ärligt tyckte jag till och med att jag satt skönt o hade inget emot om en V-rod stod i garaget. Men känns inte som att det kan vara ända huvudhojen. Behövs lite mer lek oxå. Det behövs knäskrap o sladd ibland.

Dock undrar jag på vart billigaste försäkringen vore för en sådan. Kolla via Ava på en försäkring hos Bilsport o den gick på 12 kkr och är helårsförsäkring. Nä tack...

DEn går väl numera som offraod hos bilsport mc för ca 9 loppor hel/hel:tummenupp

[ni som funderar på att köpa italjenare, har ni kollat att de verkligen tål mulet väder?:tungan]

:D:D:D:D:D:D:D:D

Last edited:
Ni som funderar på att köpa Italjenare, har ni kollat att de verkligen tål mulet väder?:tungan[/QUOTE]

:D, jah, min smälte i alla fall inte bort i ösregnet på Autobahn. :D

kommer :tummenupp

Last edited:
Kom men ca 3,5 min försten å blev utan väst :huvet
skulle inte ha stannat å tankat :)

men man kanske har mer tur nästa gång:tummenupp

Tack för ett par trevliga pass .. synd att ajg blev tvungen att dra efter 2 :huvet
Som tur var (eller typiskt nog) så var det inget inbrott i bilen .. men men .. fler körningar blir det.

Kul att nån fick plats o köra iaf :huvet
:eintebitter

Dax att utöka dagarna på tuvis. Är ju fullt med folk som vill köra:yoparty
Hmm får väll va där kl 6:30 nästa gång:gnissla

Tack för ett par trevliga pass .. synd att jag blev tvungen att dra efter 2a :huvet
Som tur var (eller typiskt nog) så var det inget inbrott i bilen .. men men .. fler körningar blir det.

Tack för ett par trevliga pass .. synd att ajg blev tvungen att dra efter 2 :huvet

Vilken tur att det inte var inbrott.
Det kommer fler körningar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP