Tuvängen 25/7 2009

Redan den omfattning som vi bedriver Tuvis idag genererar många timmars arbete/vecka för ca. 3-4 personer. Detta arbete gör vi med största glädje men att öka det ytterligare synes väldigt svårt. Det finns liksom annat i livet också som måste göras, även om hojåkningen kommer högst upp

Får ni betalt för tiden?

Dels får vi inte hyra banan varje lördag. Dels är vi inte tillräckligt många funktionärer för att hinna med. Vi är väldigt ofta på stora motorbanor också.

Självklart går det att bli fler funktionärer men verksamheten skall kvalitetssäkras och den i sin tur kräver mer resurser, ju fler det blir som arbetar på banan.

Redan den omfattning som vi bedriver Tuvis idag genererar många timmars arbete/vecka för ca. 3-4 personer. Detta arbete gör vi med största glädje men att öka det ytterligare synes väldigt svårt. Det finns liksom annat i livet också som måste göras, även om hojåkningen kommer högst upp

Jag vet hur mycket tid och energi som de ansvariga lägger ner på att hålla körningarna rullande, år efter år... Det är ett fantastiskt jobb som ni gör, och vi borde alla vara mer tacksamma och hjälpsamma än vi är.

:Bugar

Får ni betalt för tiden?

Det är ett helt oavlönat volontärarbete vi gör för att vi tror på fortbildning av motorcyklister och självklart också tycker det är roligt att köra tillsammans med alla trevliga deltagare.

Jag vill än en gång säga att vi gör det frivilligt och ingen tvingar oss till det men hur kul det än är, har dygnet bara 24 timmar och de skall ju disponeras till förvärvsarbete, matlagning, städning, barn, laga bilen...............ja ni förstår säkert.

....och vi borde alla vara mer tacksamma och hjälpsamma än vi är.

:Bugar

Jag gör mig till tals för oss alla som arbetar med att Tuvis skall fungera och tackar för dina vänliga ord, Dennis.
Faktum är dock, att vi känner ett enormt gensvar från deltagarna varje gång vi kör på Tuvängen och det är bränsle och sporre att driva verksamheten.

Varför kan man inte ordna så det är åkning på Tuvis varje lördag ?

Och kanske ha nått liknande arrangemang på Sviesta :banana

SMC Riks har kurser på Sviesta och andra lite större banor. Nästa som har platser ledig går den 7 aug.

Det är en BKK dvs broms och kurvkurs som påminner mycket i upplägget med hur vi gör på Tuvis.

http://www2.svmc.se/?do=school&typ=alla

/spiff

Last edited:
Okidoki , då förstår jag läget . En Eloge till er som får Tuvis att fungera så bra :tummenupp

SMC Riks har kurser på Sviesta och andra lite större banor. Nästa som har platser ledig går den 7 aug.

Tack för den ifon .

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...