Tuvängen 25/7 2009

Supertrevlig dag med supertrevliga arrangörer och supertrevliga deltagare...

Idag var det gôrskôj!!!

Det bästa med hela dagen var nog faktiskt killen med minst hästkrafter av alla (22hk enligt generalagenten) som körde med all heder i snabbaste gruppen. Sånt gillar vi skarpt...:yoparty

Last edited:
Kanon dag!

Stort tack till alla instruktörer och funktionärer!!:tummenupp

Var där 7:10 och var inte först...:näsblod

Snart får man tälta där för att få en väst..

Enkelt att vara träningsledare med supertrevliga deltagare och många hjälpsamma instruktörer/funktionärer.

Jag tror det var femte lördagen på raken, det inte regnade på Tuvis!

Vad sägen man......:)

Trevlig dag, roligt att komma till ett nytt ställe och instruera, får jag bara kläm på chikanen också så kanske jag hänger med TAZ:) (eller inte...)

Vad jag förstår verkar det vara flera stycken som inte fick plats att köra idag, men gäller det alla grupper eller bara typ medel/långsam där det är flest som vill köra. Hur är det i rödgrupp, tar platserna slut där lika fort som i övriga grupper?

Vad jag förstår verkar det vara flera stycken som inte fick plats att köra idag, men gäller det alla grupper eller bara typ medel/långsam där det är flest som vill köra. Hur är det i rödgrupp, tar platserna slut där lika fort som i övriga grupper?

Det var tokslut i alla idag..

Jag tyckte idag att Blåbärsgruppen börjar bli tunn på blåbär. Det blev väldiga köbildningar.
Det är ju jättekul att det är välbesökt,men det kan bli väldigt jobbigt för blåbären om de inte får vara lite "ifred" . Det måste kännas rätt stressigt även om man nu inte ska använda backspeglarna.
Till Presidenten: Ge oss en motorbana nuuuu , intresse finns uppenbarligen. :)

Jag tyckte idag att Blåbärsgruppen börjar bli tunn på blåbär. Det blev väldiga köbildningar.
Det är ju jättekul att det är välbesökt,men det kan bli väldigt jobbigt för blåbären om de inte får vara lite "ifred" . Det måste kännas rätt stressigt även om man nu inte ska använda backspeglarna.

Det finns minst en gokartbana till i Stollholmsregionen som är inte är helt motsträviga... Ungefär samma storlek, med lite velodromliknande kurvor blandade med högfartsböjar och knixiga hårnålar. Jag har provkört och den har definitivt potential. Man kanske kan börja smått där... för att senare utveckla det till något som kan ingå i verksamheten. Men... men... men.... finns det funkisar, finns det folk som vill ställa upp och vara ansvariga?????? Jag har svårt att tro att det ursprungliga gardet orkar ta sig an en bana till.

Japp, vi vill se fler 125'or på tuvis.:tummenupp

Ja jäspalt vilken fart han hade på slutet... körde om hojar med över hundra häst mer än honom... :Bugar

Last edited:

Tack för feedback på dagen, Gubblasse

Menar du gröna gruppen?

Problemet är ju att platserna skall räcka både till förstagångsåkare och "stamkunder".
Om vi exempelvis reserverar två grupper till förstagångsåkare blir stammissarna lidande.

En möjlighet kanske vore att ha någon dag då och då med ända upp till tre grupper reserverade för förstagångsåkare

Som jag ser det är den här typen av bankörning med försäkringstäckning både för dem som vill fortbilda sig och för dem som kanske föredrar att bara åka bana istället för väg.
Instämmer sålunda i ditt rop till presidenten:D

Nja . Jag menar att det såg ut som det bara var 3-4 st i gröna gruppen som var förstagångare. Och att grupperna nu fylls av folk som bara tycker det är himla kul.
Det kanske börjar bli brist på förstagångare efter förra årets boom.
Och att det därmed kanske skulle behövas fler rena gasdagar, eftersom många tydligen blev utan västar . Men då kanske det inte kan kallas utbildning?.

Åkte förbi en gokartbana ifredags som såg riktigt rolig ut .. Vagnhärad!!! Där skulle jag vilja knixa runt hojen. Ingen fartbana .. skitliten och tightare än :arsele men troligen skitkul manövermässigt :)

Var grymt avis på alla som fick köra idag, missade en plats precis.:gnissla som någon tidigare skrev det hängde nog på tankningen.
Men som alltid med tuvängen så är det ändå hur trevligt som helst att dricka lite kaffe och gå runt och surra med trevliga människor.:tummenupp

Om det ska vara så att många blir utan plats så kanske de väljer att fortbilda sig på bulten eller bogan istället för under kontrollerade former.

Åkte förbi en gokartbana ifredags som såg riktigt rolig ut .. Vagnhärad!!! Där skulle jag vilja knixa runt hojen. Ingen fartbana .. skitliten och tightare än :arsele men troligen skitkul manövermässigt :)

Det är ingen gokart bana, de kör ibland minimoto där med den är byggd för radiostyrda bilar, den är för liten att ta in hojen på...

Hur många (ca) var där före dig?

Bordet vara varje lösdag på Tuvis, jag fick vända i morse :gråta

ca 10-15 hojar vad där innan...

Last edited:
Varför kan man inte ordna så det är åkning på Tuvis varje lördag ?

Och kanske ha nått liknande arrangemang på Sviesta :banana

Last edited:
Varför kan man inte ordna så det är åkning på Tuvis varje lördag ?

Dels får vi inte hyra banan varje lördag. Dels är vi inte tillräckligt många funktionärer för att hinna med. Vi är väldigt ofta på stora motorbanor också.

Självklart går det att bli fler funktionärer men verksamheten skall kvalitetssäkras och den i sin tur kräver mer resurser, ju fler det blir som arbetar på banan.

Redan den omfattning som vi bedriver Tuvis idag genererar många timmars arbete/vecka för ca. 3-4 personer. Detta arbete gör vi med största glädje men att öka det ytterligare synes väldigt svårt. Det finns liksom annat i livet också som måste göras, även om hojåkningen kommer högst upp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti