bromsklossen
Nu med styrdämpare
Bugar för ditt kanonfina hantverk. Ska ta tag i kolvfrågan nästa vecka, smidda saker som ordnar kompsänkningen. Ska jag kolla till dig också ?
Ps. du har inte lust att knåpa ihop en oljeadapter till![]()
Vet inte med kolvar riktigt. Är lite kluven. Vill ju helst slippa men du kan ju iaf kolla vad det skulle kosta. I nuläget tror jag att kompsänkning/kolvbyte får bli etapp 2. Dvs nästa vinter när hojen förhoppningsvis rullat en sommar utan att rasa.
Visst skulle jag kunna ge mig på ännu en adapter. Tyvärr tog den ju lite tid att få ihop så jag vet i nuläget inte när jag kan hinna med det.
) Sen skall det passas in på hojen så lämpliga hål kan göras för luft in och ut. Förhoppningsvis blir det lite plats över i nån vrå under tanken så det går att få lite extra luftvolym i plenumet.
Kanske t o m dristar mig till att testa med E85 med tanke på allt krångel/pengar det innebär att kompsänka. Priset för dessa blev 0:-


Turbon kommer sitta bakom framhjulet under 1:a cylinderns utblås. För att inte bromsa in framhjulet i den måste den bakåt. För att komma bakåt måste den nedåt eftersom cylinder lutar skarpt framåt. Tyvär blir det då så lågt så jag blir tvungen att pumpa oljan från returen.